Kempe???
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kempe???
Jag ha sakt det förut nu måste vi byta tränare efter en cochning som är obefintlig han stog medarmarna i kors hela matchen mot arboga å helt tyst de ända han gjorde va att paukanen fick spela nårra byten! Han är tyvär bara en d.1 tränare. Wille
vår tid kommer
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
asså.. seriöst... ååå nej lakers förlorar en match... dom är inne i en svacka ... sluta skylla på kempe !!!
han sejjer nog va han vill INNAN dom kommer ut på isen... 10 sekunders Time Out är väll fan ingenting... då är det bättre att ta allt i omklädningsrummet innan periodens början !!! KEMPE ÄR EN BRA TRÄNARE så är det !!! Lager isej är inne i en svacka... det kommer en vändning!!! SNARLIGEN !
han sejjer nog va han vill INNAN dom kommer ut på isen... 10 sekunders Time Out är väll fan ingenting... då är det bättre att ta allt i omklädningsrummet innan periodens början !!! KEMPE ÄR EN BRA TRÄNARE så är det !!! Lager isej är inne i en svacka... det kommer en vändning!!! SNARLIGEN !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
För det första en Timeout varar i 30 sek
För det andra, en tränare som inte coachar aktivt i båset , hur bra är det?
I dagens match skulle en timeout nog tagits långt tidigare, bara att inse fakta vi spelade bra de första 5 minuterna sen var vi ju helt under isen, då måste man ju som tränare göra NÅTT.
Han vågade ju inte ens chansa på att ta ut målisen förräns det var 1 minut kvar, då hade tåget för länge sen lämnat perrongen.
Som det är nu får ju vår hyllade tränare inte ens ut 50% av killarnas kapacitet , och ja det är till stor del tränarens uppgift att få igång laget vid en svacka, och den som inte tycker att vi har en sån nu måste vara totalt blind.
Ska kempe vara kvar får även han visa framfötterna, man kan fan inte skylla precis allt på laget även om det är de som ska prestera på isen.
För det andra, en tränare som inte coachar aktivt i båset , hur bra är det?
I dagens match skulle en timeout nog tagits långt tidigare, bara att inse fakta vi spelade bra de första 5 minuterna sen var vi ju helt under isen, då måste man ju som tränare göra NÅTT.
Han vågade ju inte ens chansa på att ta ut målisen förräns det var 1 minut kvar, då hade tåget för länge sen lämnat perrongen.
Som det är nu får ju vår hyllade tränare inte ens ut 50% av killarnas kapacitet , och ja det är till stor del tränarens uppgift att få igång laget vid en svacka, och den som inte tycker att vi har en sån nu måste vara totalt blind.
Ska kempe vara kvar får även han visa framfötterna, man kan fan inte skylla precis allt på laget även om det är de som ska prestera på isen.
Nu ökar vi !!
Lakers har förlorat 1 match ? Nej men ett antal. (förstår hur du menar.)Coffe #800 wrote:asså.. seriöst... ååå nej lakers förlorar en match... dom är inne i en svacka ... sluta skylla på kempe !!!
Jag tvivlar på Kempe, han byter ju kedjorna hejvilt, låter dem inte spela ihop sig, inte konstigt att det inte går bra.
Något måste göras och fort, men inget händer, det ser alltid bra ut på träningare osv säger Kepme, men det ser vi inte på matcherna ?
Nej, tveksamt om vi hamnar bland de 7 bästa..enligt mig !
hej
Angel Islet Army
- Kanonkalle
- Forumamatör
- Ambassador
- Forumproffs
Kempe kan ju predika och coacha hur mycket som helst.
MEN spelarna måste ju lyssna och tro på det som Kempe (och Custemo) säger!!!
Låt Kempe vara kvar länge och verkligen jobba upp en långsiktighet och kontunitet.
Det är precis vad Lakers behöver. Inte byta tränare vartannat år!
MEN spelarna måste ju lyssna och tro på det som Kempe (och Custemo) säger!!!
Låt Kempe vara kvar länge och verkligen jobba upp en långsiktighet och kontunitet.
Det är precis vad Lakers behöver. Inte byta tränare vartannat år!
Ambassador | 19:57 ! ! !
-
- c/o LL´s Forum
FÖr några veckor sedan snackade alla om vilken kung och genial tränare kempe var och nu vill folk se han avgå eller kickas för en ny tränare ?.
Kempe har lagt ner stort arbete på laget och en ny tränare skulle bara göra det värre.
kempes egna lakejer
Kempe har lagt ner stort arbete på laget och en ny tränare skulle bara göra det värre.
kempes egna lakejer
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
Ni kan inte kräva så mycket mer av varken laget eller tränaren när ni själva inte verkar vara så inspirerade. Nu vet jag bara det jag läst här, och av det kan jag utläsa att ni förlorat på läktaren mot Arbogas armé.
Kempe verkar ha gjort ett bra jobb med en rätt blygsam trupp. Lakejerna har en stor trupp och gör blygsamma resultat.
Kempe verkar ha gjort ett bra jobb med en rätt blygsam trupp. Lakejerna har en stor trupp och gör blygsamma resultat.
-
- c/o LL´s Forum
Tänker inte kräva nåns avgång..är ju bara löjligt, men Kempe har flera problem att brottas med just nu.
Man har en taktik, spelarna följer inte den..vems är felet? Spelare och tränare säger Kempe. Köper jag rakt av, vems är felet annars..
Men som jag ser det beror det också kanske på att Lakers hemmataktik är sönderläst av lag som förväntas komma hit och försvara sig bra i första hand, iofs inte så svårt att försvara sig mot något där grunderna numera saknas. De omständiga uppspelen omöjliggör Plan A. Burskydd såg man knappt röken av tidigare, nu är det favoritstället på banan. De snabba omställningarna och långa svepande passen är bortblåsta, forwards står stilla och likheterna med förra året är rätt skrämmande. Då förväntas det en plan B, detta har jag inte heller sett röken av. Bortaspelet har onekligen varit rätt framgångsrikt..det räcker inte.
Man har en taktik, spelarna följer inte den..vems är felet? Spelare och tränare säger Kempe. Köper jag rakt av, vems är felet annars..
Men som jag ser det beror det också kanske på att Lakers hemmataktik är sönderläst av lag som förväntas komma hit och försvara sig bra i första hand, iofs inte så svårt att försvara sig mot något där grunderna numera saknas. De omständiga uppspelen omöjliggör Plan A. Burskydd såg man knappt röken av tidigare, nu är det favoritstället på banan. De snabba omställningarna och långa svepande passen är bortblåsta, forwards står stilla och likheterna med förra året är rätt skrämmande. Då förväntas det en plan B, detta har jag inte heller sett röken av. Bortaspelet har onekligen varit rätt framgångsrikt..det räcker inte.
Vi kanske inte är bättre än så här... Tänk om inledningen av serien var över vår förmåga och att vi nu är nere på en "normal" standard... Vi får kanske blicka neråt i tabellen istället för uppåt. Nu gäller det att kavla upp armarna. Fortsätter detta så är 7 platsen inget annat än en våt dröm vi inte kommer att uppnå i år heller.
Sedan kan man ju konstatera att några av ryggradsspelarna i laget inte varit några lyckade värvningar om man ser till vad man fått i förhållande till vad de kostat. Steve, kanonvärvning men tyvärr inte på isen pga skada, Paukkanen - dyr bänknötare, Karjalainen - dyr bänknötare, Nolan hemskickad...... Lägg till en långtidsskadad Jarno så är inte laget komponerat så som det var tänkt och här liger nog en del av problemet. Våga inte tänka på Nybromatchen imorgon.
Sedan kan man ju konstatera att några av ryggradsspelarna i laget inte varit några lyckade värvningar om man ser till vad man fått i förhållande till vad de kostat. Steve, kanonvärvning men tyvärr inte på isen pga skada, Paukkanen - dyr bänknötare, Karjalainen - dyr bänknötare, Nolan hemskickad...... Lägg till en långtidsskadad Jarno så är inte laget komponerat så som det var tänkt och här liger nog en del av problemet. Våga inte tänka på Nybromatchen imorgon.
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Tanken på att byta coach är rent befängd! Antingen är laget inte bättre än så här på grund av randiga skäl och rutiga osaker eller så är laget nere i en svacka och har svårt att ta sig ur. Lakers kan inte hålla på och byta spelare och tränare stup i kvarten utan snarare stå fast vid valen och ge laget lite arbetsro. Efter säsongen är slut kan man utvärdera om det var rätt eller fel.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Det jag tycker är konstigt är att spelarna inte följer matchplanen. Varför? Hur många av spelarna anser att de själva vet bäst? Är det någon av spelarna som vill ta över som tränare? Spelarna ville inte ha en auktoritär tränare men måste man, i likhet med små barn, utnyttja det på fel sätt om man får friare tyglar?
Det är kanske fler spelare än Paukkunen som bör stå över några matcher. Lyft upp lite juniorer som agerar utefter det man kommit övrens om istället. Det kan ju knappast ge färre poäng.
Det är kanske fler spelare än Paukkunen som bör stå över några matcher. Lyft upp lite juniorer som agerar utefter det man kommit övrens om istället. Det kan ju knappast ge färre poäng.
Även om jag idag är fly förbannad har jag inte gett upp tron på en playoff- plats: Ålands vänort torskade mot Huddinge och Almtuna mot Löven, alla slår alla (nästan) och det är väl typ 50 poäng till att spela om!
Säsongen blir bara lite mer spännande och underhållande så här
Säsongen blir bara lite mer spännande och underhållande så här
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lakers truppen
Problemet är som tidigare att Lakers ledning och de lokala medierna
har en tendens att överdriva när det gäller spelare som de värvat. Ex Evertsson sa i våras att Karjalainen skulle hålla minst samma klass som Hadelöv, om inte högre, vilket jävla hyckleri rent ut sagt. Nej gå ut istället och säg att vi håller ungefär samma klass som mitten lagen, ex Oskarshamn, Arboga, AIK etc, så ger ni inte såna falska förhoppningar till eran publik som ni är beroende utav för att lyckas. Att nå en play off plats med dagens trupp var kanske lite att sväva uppe i det blå. I värsta fall kan det bli negativt kval om det fortsätter som det gör. Då kanske Lakejerna får köra ramsan "Vi skall tillbaka" istället.
En duktig reporter på Kvällsposten sa inför den allsvenska
säsongen att Lakers lag håller ungefär samma klass som förra året, och
var något tveksam till om Kempe kunde lyckas i allsvenskan, vilket jag kan förstå då han kommer direkt från div.1. Ack vad fel han hade tänkte jag när Lakers hade en andra plats i tabellen, nu dock visar det sig vilken som hade rätt.
har en tendens att överdriva när det gäller spelare som de värvat. Ex Evertsson sa i våras att Karjalainen skulle hålla minst samma klass som Hadelöv, om inte högre, vilket jävla hyckleri rent ut sagt. Nej gå ut istället och säg att vi håller ungefär samma klass som mitten lagen, ex Oskarshamn, Arboga, AIK etc, så ger ni inte såna falska förhoppningar till eran publik som ni är beroende utav för att lyckas. Att nå en play off plats med dagens trupp var kanske lite att sväva uppe i det blå. I värsta fall kan det bli negativt kval om det fortsätter som det gör. Då kanske Lakejerna får köra ramsan "Vi skall tillbaka" istället.
En duktig reporter på Kvällsposten sa inför den allsvenska
säsongen att Lakers lag håller ungefär samma klass som förra året, och
var något tveksam till om Kempe kunde lyckas i allsvenskan, vilket jag kan förstå då han kommer direkt från div.1. Ack vad fel han hade tänkte jag när Lakers hade en andra plats i tabellen, nu dock visar det sig vilken som hade rätt.
-
- c/o LL´s Forum
Re: Lakers truppen
Som sagt var 51p kvar att spela omfurioso wrote:nu dock visar det sig vilken som hade rätt.
Det jag tycker är konstigt är att vi nästan alltid spelar bra på försäsongen innan vår så kallade spelplan finns, eller inte är inspelad?Varanen wrote:Det jag tycker är konstigt är att spelarna inte följer matchplanen. Varför? Hur många av spelarna anser att de själva vet bäst? Är det någon av spelarna som vill ta över som tränare? Spelarna ville inte ha en auktoritär tränare men måste man, i likhet med små barn, utnyttja det på fel sätt om man får friare tyglar?
Ingen mer än jag som ser en oroande tendens där?
En bra tränare skulle kanske försöka ändra sin spelplan till att passa spelarna istället för tvärtom, för frågan är ju villket som är lättast att ändra på, hur en spelare spelar bäst, eller en påhittat spelplan?
Last edited by out4speed on 29 December 2006, 15:02, edited 1 time in total.
Nu ökar vi !!
Självklart är det långt ner till negativt kval, men om vi fortsätter som vi gör, och bottenlagen börjar vinna kan vi mycket väl hamna där.
Eller tar säsongen slut redan i februari, vi håller oss alltså kring 8:e,
9:e plats.
Vilken besvikelse, undrar hur Ländell & Co skulle tackla det problemet. Hela deras plan med att nå en playoff plats denna säsong raseras.
Och vilken ekonomisk förlust för hela klubben. Även om man säket kalkylerat med att risken finns att inte nå en kvalplats, så kommer det svida att bli utan de pengarna som kvalspel innebär.
Nu är loppet inte kört, men man bör nog ha ett samtal med berörande parter då tänker jag främst på tränare och spelare samt sportchef, innan det är försent.
Eller tar säsongen slut redan i februari, vi håller oss alltså kring 8:e,
9:e plats.
Vilken besvikelse, undrar hur Ländell & Co skulle tackla det problemet. Hela deras plan med att nå en playoff plats denna säsong raseras.
Och vilken ekonomisk förlust för hela klubben. Även om man säket kalkylerat med att risken finns att inte nå en kvalplats, så kommer det svida att bli utan de pengarna som kvalspel innebär.
Nu är loppet inte kört, men man bör nog ha ett samtal med berörande parter då tänker jag främst på tränare och spelare samt sportchef, innan det är försent.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
En del av forumanhängarna här på forumet är som en djävla bergbanan i götet!!!!Upp å ner!För en tid sedan var dom överförtjusta i spelare å tränare+evertsson....nu är det tvärtom....Varför?Tror en del av detta är att Lakers överpresterade,sen när vi fallit tillbaka på en nivå som vi egentligen skall hålla lite högre så är det rena ramaskriket!Byt tränare,spelare,evertsson bara snackar skit etc.
Tycker vi taggar ner å försöker stötta Lakers istället så vi kommer till play off.
Själv trodde jag nog på en 6e plats,å tror fortfarande på det.
Tycker vi taggar ner å försöker stötta Lakers istället så vi kommer till play off.
Själv trodde jag nog på en 6e plats,å tror fortfarande på det.
Det mesta på forumet är rätt förutsägbart och är 100% beroende på antal poäng laget skaffar sig. Vi har fått uppleva de två vanligaste scenariorna denna säsong.
1) Laget vinner under försäsongen och gör en stark säsongsinledning. Det mesta handlar om hur bra allting är. Kempe höjs till skyarna och flera skribenter kräver ändrad/högre målsättning. "Jag är så trött på snacket om 7:e placering. Vi ser ju att de kan bättre." Supportrarna till de andra lagen retar sig på vår självgodhet.
2) December 2006. Flera svaga insatser av laget. Värvningsstrategier, Kempe och spelare ifrågasätts kraftfullt. "Kempe är bara en div1-tränare", "Det är fel att värva så många finländare", "Yngvesson bör avgå som lagkapten" är bara några av synpunkterna. Supportrarna till de andra lagen kraxar på forumet som värsta olyckskorpar. De visste minsan hur dåliga vi i själva verket var. Det vet de alltid. Kommer aldrig att ändra sig.
Vad jag vill ha sagt med detta är att vi alla förstärker de tendenser som finns. Vi är alltså en styrka då det går bra och en belastning när det går dåligt. Nu går det dåligt och vår frustration spär på det negativa. I morgon vill jag att vi försöker ha roligt. Inget annat. Laget må bli förnedrade av Nybro men kom alltid ihåg att hockey är tokskoj.
1) Laget vinner under försäsongen och gör en stark säsongsinledning. Det mesta handlar om hur bra allting är. Kempe höjs till skyarna och flera skribenter kräver ändrad/högre målsättning. "Jag är så trött på snacket om 7:e placering. Vi ser ju att de kan bättre." Supportrarna till de andra lagen retar sig på vår självgodhet.
2) December 2006. Flera svaga insatser av laget. Värvningsstrategier, Kempe och spelare ifrågasätts kraftfullt. "Kempe är bara en div1-tränare", "Det är fel att värva så många finländare", "Yngvesson bör avgå som lagkapten" är bara några av synpunkterna. Supportrarna till de andra lagen kraxar på forumet som värsta olyckskorpar. De visste minsan hur dåliga vi i själva verket var. Det vet de alltid. Kommer aldrig att ändra sig.
Vad jag vill ha sagt med detta är att vi alla förstärker de tendenser som finns. Vi är alltså en styrka då det går bra och en belastning när det går dåligt. Nu går det dåligt och vår frustration spär på det negativa. I morgon vill jag att vi försöker ha roligt. Inget annat. Laget må bli förnedrade av Nybro men kom alltid ihåg att hockey är tokskoj.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Varanens inlägg ovan är bland det bästa jag läst på detta forum.
Mitt inlägg ovan Varanens, angående Lakers ekonomi, hamnade lite från ämnet: att Lakers får mer klirr i kassan har inget med Tomas Kempe att göra. Han (och spelarna) har gjort en riktigt bra insats hittills tycker jag.
Mitt inlägg ovan Varanens, angående Lakers ekonomi, hamnade lite från ämnet: att Lakers får mer klirr i kassan har inget med Tomas Kempe att göra. Han (och spelarna) har gjort en riktigt bra insats hittills tycker jag.
Jag bara samtycker till Varanens inlägg,utan för den skull säja att jag har varit kritisk i något inlägg,men det har mest handlat om hur man bedömer samma saker från år till år.
Ena året ska huvuden rulla ,nästa år är detta glömt varför huvudet skulle rulla.
Ena året ska huvuden rulla ,nästa år är detta glömt varför huvudet skulle rulla.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jag tycker riktigt synd om spelarna. Det som gick så lätt tidigare... ingen funderade och det syntes att dom hade skoj där ute... har plötsligt blivit så oerhört svårt, passningarna sitter i midjehöjd eller så dumpas pucken bara iväg ("bättre skicka iväg den än ett felpass och orsaka ett baklängesmål")... skotten placeras kontinuerligt mitt i magen på motståndarlagens världsmålisar ("åk till Växjö och höj din räddningsprocent")... dom verkar mer eller mindre skräckslagna och ser ut att helst vilja vara nån annanstans. Glömt spelplanen? Rinkens tre zoner verkar t.o.m för mycket. Tankens makt är stor. Hypnos eller lobotomi? Beklämmande är bara förnamnet... frågan är vilka som lider mest?
Skräm inte slag på dom i Nybro!!!
Skräm inte slag på dom i Nybro!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw