Ganska många år sen va? med tanke på att det inte funnits sådär extremt många spelare i Taif som hade gått in som ordinarie i lakers sen vi gick upp i allsvenskan.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
För min del är han varmt välkommen att visa att han kan ta tag i sin karriär och skärpa till sig. Han har kapacitet för att lira i allsvenskan om han bara bestämmer sig för hur han vill ha livet. Han kommer tillföra taif MASSOR om han har rätt inställning. Har han inte de så kan han vandra vidare. Någon moralförstörare är inte välkommen.
Jag vill att de ska gå bra för blomman. om han exploderar i taif och gör en mycket bra resterande säsong så kan vi alla gissa för vilken klubb han spelar nästa säsong
Välkommen tillbaka blomman när du tatt tag i saker och ting
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
LasseMaja wrote:Ni har inte varit i allsvenskan särskilt länge så det är inte alls många år sedan detta hände.
för att gå lite off topic: vi har varit i allsvenskan 4 år, det du talar om hände väl när vi var i 2:an, dvs 7 år sen? ett PAR säger du?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kanske han kan få Sundbom och Oskar forss att göra comeback åxå?
En sak kan jag berätta att Oskar Fors som i och försej lagt av med hockeyn ,ALDRIG skulle tänkt sej spela itaif mer,han är glad för att lönekuverten på deras kansli försvann.
LasseMaja wrote:Ni har inte varit i allsvenskan särskilt länge så det är inte alls många år sedan detta hände.
Men vi har varit där så länge att någon från Taif inte tillför oss något ,vilket vi såg senaste värvningen från Er ett bevis på.Men det kommer kanske fram någon ny talang iså fall är han välkommen att spela i Kronobergs län NR 1.
Men däremot vilket bevisats är de som inte platsar i Lakers ett tillskott för lag i lägre serier.
Ni är för roliga!!! Mattias Persson i Taif är iaf ett exempel på spelare som lätt skulle ta en plats i Lakers.
Det där med Fors tänker jag inte kommentera mer än att det som skrevs säger ganska mycket om Oscar också.
Även om Blomman gör en bra säsong i Taif så lär han väl inte hamna hos er nästa, han sa ju nämligen att han ALDRIG skulle ta på sig en Växjötröja igen.
Last edited by LasseMaja on 7 December 2006, 17:16, edited 1 time in total.
Smart av TAIF att testa publikfavoriten Blomman, det kan visa sig vara guld värt, starkt av TAIF att ge honom en chans, Blomman har potential att spela Elitseriehockey, men då krävs RÄTT FOKUS.
Lycka till Blomman och hoppas att Lakers inte sett dig för sista gången!
LasseMaja wrote:Just ja, 7 år för er förening är LÄNGE!!!
Hellre en kort, men ren historia i föreningen.
så, nu lämnar jag den här diskussionen. Tror faktiskt inte att Blomman kommer spela alltför länge i Taif. Vad är det nu? 3-4 klubbar som han fått lämna, EJ pga sin hockeykompetens, vilken vi vet är rätt bra.
Tja, vi har ju iaf inte blivit dömda och degraderade...
SÅ, nu är min deltagan slut i denna debatt som tyvärr blev väldigt OT.
Jag anklagar absolut ingen. Men jag tycker att man är otroligt naiv om man tror att Taif är enda laget i hockeysverige som klantat sig. Trist med folk som titt som tätt måste ta till såna saker för att göra sig roliga.
LasseMaja wrote:Ni är för roliga!!! Mattias Persson i Taif är iaf ett exempel på spelare som lätt skulle ta en plats i Lakers.
Det där med Fors tänker jag inte kommentera mer än att det som skrevs säger ganska mycket om Oscar också.
Även om Blomman gör en bra säsong i Taif så lär han väl inte hamna hos er nästa, han sa ju nämligen att han ALDRIG skulle ta på sig en Växjötröja igen.
LasseMaja wrote:Jag anklagar absolut ingen. Men jag tycker att man är otroligt naiv om man tror att Taif är enda laget i hockeysverige som klantat sig. Trist med folk som titt som tätt måste ta till såna saker för att göra sig roliga.
Självklart finns det fler klubbar som har klantat sig, men nu fördes diskussionen om Taif och Lakers. I dessa båda fallen är det en av de två klubbarna som dömts.
Jag har inte nån anledning att gnälla på Taif, men om du gör dig rolig på Lakers bekostnad här inne LasseMaja, så får du nog räkna med att få lite Taifkritik i ansiktet!
Jag vet absolut ingenting som inte ni vet om Lakers, och jag anklagar inte Lakers för något fuffens alls. Bara glöm det jag skrev innan, var lite klumpigt uttryckt av mig.
Gott att Henrik nu är klar för Taif!!!! Återstår bara att se hur lång vistelsen blir, hoppas på långvarig. Blev lite förvånad när jag läste vem deras sportchef var. Darren var ju Larrys gamla parhäst i Taif.
Undrar när sportchefen Eskil ska kontakta Arup och Nyström? Kanske han kan få Sundbom och Oskar forss att göra comeback åxå?
nu börjar det nästan bli pinsamt...
Ja det börjar det. Men vi har väl fortfarande en 10 fd Laakersspelar att plocka in innan vi är ifatt de antalet som gått motsatta hållet. Finns de nån sida med alla era a-lgsspelare sen starten, så man kan se hur många fd TAIf´ar som sålt sig?
Fors som sagt ja, han var ju i TAIF innan han hamna hos er...
han hade fyra utv min... en hooking och en puck out
tingsryd har gjort ett kap om dom får honom att stanna!
han är riktigt bra offensivt men lite sämre defensivt, får ta på sig minst ett mål bakåt!