Tänkte att jag skulle förklara lite
Syftet med VI är först och främst att stödja VLH genom att arbeta med koreografier samt ge ett aktivt stöd på läktaren, såväl ljudmässigt som visuellt. En av våra grundtankar är att läktarlivet fortsätter oavsett resultatet på isen. Där skiljer det ganska mycket, om man jämför med lakejerna. Oftast hoppar man helt enkelt över att sjunga när man ligger under, och hoppas att laget ska vända i en fullsatt, MEN knäpptyst arena?.
Att få folk att tycka det är roligare att gå på matcher och upptäcka Växjö Lakers och västra stå är också ett självklart mål.
Kärleken och intresset att lägga ner tid för Växjö Lakers är trotts allt viktigare än allt annat.
coffe #800 wrote: Problemet är varför ni ställer er i en egen liten klunga kallar er för Växjö inferna 2006 står och skriker egna ramsor som ni drar igång... varför inte stå med alla andra och sjunga ramsorna " tesammans " DÄR ÄR PROBLEMET !
Det är ingen klack vi pratar om. Det jag anser mig vara, får jag inte kalla mig eftersom det förknippas med "våld" i mångas ögon, TROTTS allt det är helt
fel. Jag har själv stått med lakejerna sedan 6-7 år tillbaka, men har aldrig funnit mig rätt där. Jag tycker själv att mentalitets biten saknas, och dem som verkligen brinner för sitt rödgulblåa hjärta skiter inte i att sjunga med, klappa eller vad fan som helst! Även dem som går innan matchen är slut borde häftas fast i stolarna innan matchen.
Det med ramsor, ser jag absolut inget negativt i. Tycker det har varit ganska dött på ramsfronten framförallt iår, och det är verkligen ingen tanke att bara några ska sjunga den ramsan som kördes igår mot Leksand. Sånger är menade för hela klacken, ung gammal eller pensionär! Det spelar ju absolut ingen roll vem som plockar fram dem.
Att även några som sjunger ställer sig och är allmänt aktiva på läktaren en liten bit åt vänster tror jag bara är positivt! Det drar igång folk runtomkring, ni skulle bara sett mot Rögle då 70+ står och hoppar med, sjunger och klappar.
VI ÄLSKAR ALLA LAKERS, DET ÄR DET SOM RÄKNAS