Växjö Lakers - Södertälje
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
matchen imorgon blir oerhört viktig och lyckas vi ta 3 poäng imorgon så är vi rejält på häng efter rögle.
men jag tror det blir mycket tufft att ta 3 poäng imorgon vi får bära fram våra hjältar ännu en gång och hoppas de räcker.
när jag kollade på vlh - löven matchen måste jag säga vi hördes mycket och lakers hade ju stundtals lekstuga och många mål var mycket mycket snygga.
Växjö lakers i toppen för att stanna!!
men jag tror det blir mycket tufft att ta 3 poäng imorgon vi får bära fram våra hjältar ännu en gång och hoppas de räcker.
när jag kollade på vlh - löven matchen måste jag säga vi hördes mycket och lakers hade ju stundtals lekstuga och många mål var mycket mycket snygga.
Växjö lakers i toppen för att stanna!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
I morgon är det en viktig streckmatch mot topplaget SSK - men vi är ju också ett topplag, ja faktiskt! Innan helfvetes-månaden började så kraxade olyckskorparna om hur dåliga lag vi hade mött. Återblicken säger att vi slagit Björklöven (som verkligen inte övertygade), Leksand (som vi malde ner med ett uppoffrande spel) och en poäng mot serieledarna Rögle. Inte så jefvla illa pinkat av ett Popcornslag från de småländska skogarna - respekt hockeykamrater!
Det ska det bli kul att se hur Steve Potvin agerar på isen. För er som kommer ihåg så var han ju ytterst nära att skriva på för oss. Något säger mig att han inte levererar på samma giftiga sätt som förr om säsongerna. Jag trodde att förlusten av Andrée skulle bli mer märkbar än vad den har varit. Nu, med facit i hand, så ser jag det inte som en förlust att han lämnade oss. Nu harvar han väl i fjärdeformationen i SSK med ett facit på 3+4. Dock så är väl portmonnän mer välfylld nu än innan.
Som sagt, en riktig süpermatch stunder i morgon kväll i Lakerdoooome! Hoppas att Karjalainen har en förbannat bra dag på jobbet, för det lär behövas...
KÄMPA VÄXJÖ LAKERS!!
/T5!!![Headbang :headbang:](./images/smilies/headbang.gif)
Det ska det bli kul att se hur Steve Potvin agerar på isen. För er som kommer ihåg så var han ju ytterst nära att skriva på för oss. Något säger mig att han inte levererar på samma giftiga sätt som förr om säsongerna. Jag trodde att förlusten av Andrée skulle bli mer märkbar än vad den har varit. Nu, med facit i hand, så ser jag det inte som en förlust att han lämnade oss. Nu harvar han väl i fjärdeformationen i SSK med ett facit på 3+4. Dock så är väl portmonnän mer välfylld nu än innan.
Som sagt, en riktig süpermatch stunder i morgon kväll i Lakerdoooome! Hoppas att Karjalainen har en förbannat bra dag på jobbet, för det lär behövas...
KÄMPA VÄXJÖ LAKERS!!
/T5!!
![Headbang :headbang:](./images/smilies/headbang.gif)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
Leif Strömberg inför matchen mot Växjö Lakers på SSK's hemsida:
/T5!!![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ganska så osäker till hur jag ska tolka Strumpans garv. Att han är en kaxig herre, både nykter och onykter, vet ju de flesta - men att skratta åt Växjö Lakers lagbygge? Eller menar han att ishockeyn rent generellt börjar bli tråkig? Nä, garva bäst som garva sist Strumpan, garva bäst som garva sist...Jag tycker nog att dom har en bra roster, det är inget snack om saken. Dom har plockat på sig bra spelare. Sen höll jag på att säga att ishockey överraskar inte mig så mycket längre. *skratt*
/T5!!
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Garvet behöver väl inte betyda nåt speciellt öht. Min allmänna åsikt om Strömberg är väl dock att jag skulle spy rätt ut om han fick basa över sitt hjärtelag, men det är ju en helt annan diskussion. Efter några dagars bedrövelse och ilska börjar man komma tillbaka så smått. Bara att ge järnet i morgon igen.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- c/o LL´s Forum
Som jag skrivit innan, vi har väl inte varit förskonade från skador? Thelin, Andersson, Karjalainen...Nille wrote:Det var verkligen inte bra, vi har varit förskonade från skador innan, det är ju synd om de dyker upp under november som är den svåraste under hela säsongen.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Kempe är tokig. Ja, du läste rätt. Det finns ingen chans att jag innan säosngsstarten hade kunnat tänka mig en kedja med Rosén flankerad av CJ och Weinstock. Men nu lyfter man knappt på ögonbrynen. Har jag blivit Kempe-tokig eller...? Jag erkänner att jag har tvingats se hockey på ett delvis nytt sätt. Hur han än komponerar ihop laget verkar det fungera. Vad sade Kempe egentligen till CJ när de träffades innan det nya kontraktet? CJ som producerande balansforward? Succé helt klart!
Jo Ruppo men de skador vi har haft har inte varit så allvarliga. Att en målvakt blir skadad är inte så farligt när man har två bra målvakter att tillgå. Thelin i all ära men han kan inte jämföras med att vara utan ett av våra vassaste anfallsvapen samt vårt kanske skarpaste BP vapen. Känns onekligen lite tungt.