Steve skadad!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

det kan väl inte vara olika skatteregler i sverige beroende på vilken sport man utövar???? 8O
Snart nära dig...en ny hall
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jaha, där fick man svar på den frågan, det raäknas från det att man kommer hit och sex månader framåt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Dessutom har inte skattereglerna någonting med just sport att göra överhuvudtaget, utan "artistskatten" är till för att ge organisationer möjligheten att under begränsad tid ta in utländsk arbetskraft med spetskompetens. Denna möjlighet utnyttjas givetvis även av idrottsföreningar. Men lagstiftarens tanke var nog inte främst att underlätta för elitidrotten, utan för näringslivet.
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

[quote="vildsvin71"]Jag var dock ej på plats. Men tyvärr känner jag några ifrån
Ängelholm. Det var klar interf tycker de. Att Andreas går
ut, stöter upp med klubban mot Stig som gör att han faller.
De tycker det var svagt av "vad heter han nu" domaren att
inte våga blåsa utvisning på Andreas. De tyckte som alla ni
lakejer att det var utvisning. T.o.m. matchstraff på Andreas.

KRYA på dig Steve. S[/quote

Bra med riktiga ÖGONVITTNEN som uttalar sig.
Kämpa på RBK
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Namnet på domaren säger mycket, han får ofta betyget svag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Köpte precis KvP/Expressen en artikel om skadan på Stig. De intervjuade bägge tränarna. Inget står om några ojustheter.
Kämpa på RBK
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Ät nu rätt så ointressant om det var någon ojusthet inblandad eller ej. Siigs fotled är av, den läker inte snabbare ifall vi har någon att skylla på.

Att Kempe inte säger att Andersson gjort något fel beror nog på att han är en väldigt ödmjuk person som vet att det inte hjäper att kasta skugga över någon.

Men enligt Henrik Evertsson i en intervju i SMP så säger han att Andersson gör sig skyldig till en interference.

Men som sagt spelar ingen roll nu i efterhand. Steve "Stiig" Savianos fotled är ändå av.

HockeyAllsvenska är därmed en STOR liten krigare fattigare, kanske för alltid.
Last edited by dolitle on 6 November 2006, 17:58, edited 1 time in total.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Kommer det bli någon insamling för blomma eller något till Steve? Pyntar mer än gärna in kosing i den isåfall..
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

OM det nu skulle vara så att herr Andersson gör sig skylldig till en inteferens så är det ju inte han som "slår" av foten på Stig utan att det är bara otur att han faller så olyckligt vanligvis så blir det kankse ett blå märke när man far i i sargen så att skylla skadan på Andreas tycker jag är löjligt däremot så skulle han nog haft en två för inteferens
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Lakers Lakejer kommer att uppvakta Steve på något sätt dom närmsta dagarna, styrelsen jobbar på några olika förslag. Vi återkommer med med info
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
milkman
Forumamatör

Post by milkman »

Mycket bra !!!!!!!!!
Lakej#4
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Klonis wrote:OM det nu skulle vara så att herr Andersson gör sig skylldig till en inteferens så är det ju inte han som "slår" av foten på Stig utan att det är bara otur att han faller så olyckligt vanligvis så blir det kankse ett blå märke när man far i i sargen så att skylla skadan på Andreas tycker jag är löjligt däremot så skulle han nog haft en två för inteferens
Tycker själv ungefär så!En fb otur är det.Att det skrivs så mycket just om detta är väl att han är ju en fröjdig,underbar lirare som alla tagit till sig.
En viss Boisare i Lakers gjorde ju ngt mot en motståndare som också tog väldigt illa...men det var ju inte så mycket snack om det precis....Nä det är bara sånt som händer!Ren skär fb OTUR!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

dolitle wrote:Lakers Lakejer kommer att uppvakta Steve på något sätt dom närmsta dagarna, styrelsen jobbar på några olika förslag. Vi återkommer med med info
skitbra!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

vi i klacksektionen håller på med en banderoll till steve!!
"fest med lakers lakejer;)"
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

PÅ onsdag ska vi skrika så det hörs ända till STIG land !!! hela Doomen ska skaaaaka !!!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag hoppas att Stiig inte åker tillbaka till Staterna nu under rehabiliteringen. Han ska fortfarande vara en i laget, en i gemenskapen - kanske i båset som stöttning efter några veckors rehabilitering?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
tomten 2
Forumamatör

Post by tomten 2 »

Bara att beklaga att en av era bästa spelare skadade sej villket ej är kul. Men att komma med regelrätta lögner och hot är mycket dåligt av vissa Lakers supporters.
Född Rögleit
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

och vad skulle detta vara för hot?
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

bobba wrote:och vad skulle detta vara för hot?
Det har ju varit tonvis med dynga här inne sedan igår från en del...
Ibland skäms jag för att vara Lakerssupporter när folk börjar snacka om att det var meningen att skada, att man ska ge igen osv.

Skäms är rätt ord!
Ambassador | 19:57 ! ! !
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

ja hot om att ge igen ska ju i alla fall inte komma från nån röglesupporter.....för hoten om att ge igen som skrivits på detta forum menas väl med att man ska ge igen på isen..men sedan så sent som förra säsongen så var det ju rögle fans som hotade motståndare och domare till livet...
When we are good they never remember When we are bad they never forget
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vore det inte bättre att vi började koncentrera oss på hockey nu ,Vi har faktiskt match mot serietrean SSK på onsdag ,dags att börja tänka på den matchen.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Enbart massa trams!
Röglesupportrar är precis som vi, vanliga... :)
Vi Lakerssupportrar skriver med massa tok när det händer skit.

Gillar att det hänger ett gäng Rögleiter här...
Ambassador | 19:57 ! ! !
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tycker vi avslutar tjabbet om detta på forumet, det blir på en tramsig nivå detta och vi beter oss som barnungar allihopa. Att hålla på att kalla dem för halvdanskar och annat i detta sammanhang känns inte kul, i andra fall kan man se humor mellan raderna men detta börjar spåra ur på vissa håll.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Dorza
Forumamatör

Post by Dorza »

Tråkigt när en bra hockeyspelare blir skadad men hade han inte varit så jävla snabb hade det aldrig hänt...... :wink:

Sen tycker jag det är jäkligt märkligt att ni lakejer inte reagerade på läktaren, om en motståndare hade skadat en Röglespelare med meningen hade vi alla grönvita varit skogstokiga (eller heter det åkertokiga i Skåne?)!!!!!!!!!!!

Därifrån jag såg matchen såg jag inget regelfel och är det så att Ante stött ut med klubban eller tagit ett skär fram så är det en situation som förekommer flera gånger i varje match, detta var en ren olycka!

Men att eran egen målis slår klubban i magen på en Röglespelare är helt okey eller?

Jag är stolt över er faktiskt! Ni börjar bli riktiga fans som blir upprörda över motståndare:)
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Finns ändå gränser man kan va besviken förbannad men att börja hota nägon för det eller skrika hata hjälper ju inte till att skadan läker fortare.
Menar inte nu att rögle gör de så fort något händer men det händer lätt så i många klubbar.
Man får ta och acceptera det och det var nog inte meninen att de skulle bli benbrott från antes sida.

Skador händer och att de just blev på steve är mycket mycket olyckligt , lika olyckligt som armbågen KJ fick förra säsongen.
Då var ni minst sagt upprörda.
Sånt händer , det tillhör sporten.
Vi saknar steve oerhört mycket men han gör inte HELA laget utan en liten del
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Medgångssupportern
Site Admin

Post by Medgångssupportern »

Vet att det jobbas lite i kulliserna på någon form av hälsning från oss Lakejer till Stiig. Håll utkik här på forumet och på LL.com.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det är ju en himla tur att Stig inte läser Svenska, han hade undrat vilka Hockeyfans som stöder Lakers med allt GNÖLANDE om orsaken till skadan.

Stig har spelat Hockey så länge så han vet att sånt händer, kallas OTUR.

Han vet att han är omtyckt och han kommer att satsa stenhårt på att komma tillbaka så snabbt som möjligt, det sista han skulle vilja är att LAGET tappar FOKUS och börjar kasta sand i sandlådan som en del gör just nu.

Sluta nu och gå vidare, hoppas Stig kommer att finnas i båset under rehaben, nu är det SSK som gäller.
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

håller med .
Tycker det blivit för mycket fokusering kring steves skada.
Vi får gå vidare och hoppas han blir kry.
nu måste även laget stöttas och få igång ssk tråden nu.
vi ska vara taggade till 1000 inför södertälje hemma.
Kan vi få se favorit i repris ? '' vlh - redhawks förra säsongen 6-2 '' ?
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Lobo wrote:Att hålla på att kalla dem för halvdanskar och annat i detta sammanhang känns inte kul...
Vaddå "inte kul"? Smicker vill väl alla ha.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Hehe!

När jag kom hem igår så undrade jag varför Växjö Lakers hade snott alla parkeringar på frövägen. Sen insåg jag att Saviano faktiskt bor granne med mig där hemma. Får ta och bjuda honom på lite Ungersk mat och Pálinka, det brukar sätta fart på läkeköttet.
Goddamnit!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

inte illa att bo granne med steve.
Du får hälsa honom så gott från oss
Rögle_Patrik
Forumamatör

Post by Rögle_Patrik »

Lobo wrote: Att hålla på att kalla dem för halvdanskar...
Ni har inte fattat ett enda dugg, beträffande våran relation till Danmark, eller? 8)

Som hockeyälskare känner jag med er när en spelare, och dessutom en riktigt bra spelare, blir skadad. Det känns tungt som f*n. Hoppas att han snart är tillbaka på isen.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

skönt med lite sympatier faktiskt,vi förstår er när det gäller Kenny även om det gått bra utan honom oxå..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Vi får förstås hoppas på att vi klarar oss lika bra utan Stig som RBK gjort utan Kenny. Olika spelartyper helt klart, men de har ju utan tvekan varit tongivande i sina respektive lag.
Goddamnit!!!
Anders L
Forumdemon

Post by Anders L »

Loseddos wrote: Sen insåg jag att Saviano faktiskt bor granne med mig där hemma.
Åh det var som f.n !
Post Reply