serra wrote:Solklar intref. som rögles gör målvakt när Steve skadar sig!!!!
Jag var på plats och såg ingen Interf. Han rundade kassen i en snabb runda på jakt efter en back. Såg ut som ett felskär från min läktare, men det kan ha sett annorlunda ut från annat håll. Om det hade varit ruff hade dessutom VL protesterat.
Synd att en så duktig spelare blir skadad.
ALLA målvakter står kvar när spelare kommer farande så,ENBART hans eget fel som räknar med att Ante ska flytta sig när han sneddar så tajt,där får han faktiskt skylla sig själv!
det är en sak att stå still i sin kasse och en helt annan sak att söka upp spelaren som kommer med fart...ATT SEDAN ANDREAS INTE ENS GÅR FRAM OCH KOLLAR (ALT BE OM URSÄKT) HUR DET ÄR MED HAN GÖR JU SAKEN INTE BÄTTRE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu börjar vi känna igen pinsamma växjö,killen är ju mindre än ARLA,är d särskilt genomtänkt att snedda så då,herregud ANTE varken slår eller kör på han,så enögda kan ni väl ändå inte vara....hade d varit nåt fult hade d blivit världens liv och d blev d INTE....
Det positiva med poängen med sig hem från Ängelholm överskuggas av en svår skada på Steve Saviano.
Saviano jagade pucken bakom Rögles mål och tappar balansen mitt i svängen. I full fart rammar Saviano sargen och bli liggande innan han hjälps av banan för transport till sjukhus i Helsingborg.
På sjukhuset bekräftades ett fotledsbrott på snabbskinnaren och det kommer att dröja länge, om han överhuvudtaget, kommer tillbaks den här säsongen.
Närmare information om Steve Saviano vara eller icke vara i Lakers den här säsongen kommer under veckan.
Krya på sig Steve!
Macke..
det hände precis framför oss...
Andreas tar några skär för att hindra Steve!!
Du har rätt..han träffar inte honom,MEN det gör att Steve måste ta en skär åt sidan och det är då han faller!!!
Han skulle bara kört målvakt helvetet!!!!
Jag tror (kalla mig naiv) inte att en hockeyspelare på denna nivå skulle vara så dum så att man medveten gör något som kan orsaka stor skada.
Om det nu är så att Ante i RBK gjorde något trams med sin klubba eller var det nu var som gjorde att Steve "halkade" och åkte in i sargen så är det bara beklagligt och fruktansvärt oproffisionellt.
Men som sagt, jag varken tror eller hoppas att man är så dum på denna nivån.
Sen att prata om "vendettor" och vedergällning är ju bara sjukt!
Bussresan hem blev tydligen jobbig. Så ngn kokade ihop lite historier. Eller?
Talade ni om Brandons Dyk eller er målvakts klubba i magen?
Matchen e slut en ny match hos er om ngn vecka.
Synd Att Steve blev skadad.
Tycker att ni borde vänta med era domar tills ni hört ngn inblandad. Lagsidans version stämmer med min syn på det hela.
serra wrote:Macke..
det hände precis framför oss...
Andreas tar några skär för att hindra Steve!!
Du har rätt..han träffar inte honom,MEN det gör att Steve måste ta en skär åt sidan och det är då han faller!!!
Han skulle bara kört målvakt helvetet!!!!
mackeaia wrote:Tycker helt klart han får skylla sig själv i denna situationen,
Precis som Kenny får skylla sej själv när han är så dum så han går och blir nerslagen av Angell förra säsongen... Fyfan va klantigt!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ställer man sig i vägen för någon så är det väl intref?????????????????????????????????????? att han sedan har klubban uppe för att störa steve ännu mer är väl heller inte helt ok???
Allt hände precis nedanför Lakejerna och som jag såg det jagade Steve en Rögleback och åkte tight runt målet samtidigt som Ante sätter ut stöten som målvakter alltid gör. Självklart gör han inte det för att skada, men nu gick det ju jävligt illa. Vill inte svartmåla Ante, men fruktansvärt tung förlust. Små racerbilar växer liksom inte på träd...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Jag stod på Lakejläktaren och visst fan är det Andreas Anderssons aktion som fäller Steve. Inget snack om saken.
Att sedan kogubben från Ljungby inte ser det är ju ingen överraskning.
Bottennapp av Morgan idag.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
bUCK: det var nog den mest korkade jämförelsen jag hört hittills,antar du bara är irriterad för saviano är väck ett tag,för dom händelserna är så vitt skilda dom kan vara....så d kan du inte mena imorrn tror jag,och menar du det borde du skaffa hjälp
Situationen med Steve är väl rätt solklar. Mögelmålisen tar ett skär ut, upp med klubban och killen har inte en chans. Så uppfattade de flesta jag pratat med situationen och vi hade första parkett. Tack som fan för det.
Nu var det ju mycket annat också som gör mig förbannad. Skitpoängen känns..som skit samma en dag som denna.
Märkligt och synd att han inte kör rakt på målisen då, men Steve är den ödmjuka människotypen och gör inte så. Själv hade jag valt det av två onda ting.
Var ej själv på plats.men en dag som denna,när en av våra viktigare,kanske den viktigaste spelaren blir skadad,så känns allt helt jävla meningslöst.En poäng mer eller mindre....vad fan spelar det för roll....
mackeaia wrote:bUCK: det var nog den mest korkade jämförelsen jag hört hittills,antar du bara är irriterad för saviano är väck ett tag,för dom händelserna är så vitt skilda dom kan vara....så d kan du inte mena imorrn tror jag,och menar du det borde du skaffa hjälp
vaddå? klart fan Kenny får skylla sej själv! Fattar inte vad du reagerar över...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Konstaterandet är alltså att den före detta Tomtespelaren-/målvakten Andreas Andersson avsiktligen, med otillåtna medel, tar Stiig Saviano ur matchen, fy fan.
Jag tyckte illa om Grötkäftarna innan, nu vet jag inte vad jag ska tycka...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Om Saviano kört över Andersson i den farten, hade båren förmodligen fått användas till Andersson, och Fonus killar hade kunnat komma och hämta resterna av Saviano.
Det är skittrist när sånt här händer. Bara att hoppas att han har gott läkekött pöjken.
Klart han kunde kört över han,d kan alla spelare göra i såna situationer,,,dock vill dom flesta spelarna spela HELA matcher och inte åka o duscha i förtid,sen att tro att d har man ödmjukhet att göra är stor humor
Kan inte föreställa mej att Ante ville skada Stig. Lägg ner dessa konspirationsteorier, samt hets om vad som borde hända som vedergällning.
Oavsett vad som hände mellan Steve och Ante.
Det er målis gör på Gath efter avblåsning är värre.
Mycket värre. Sen att det inte tog lika illa är bara rena turen.