Text-tv SVT

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Piff
Forumentusiast

Text-tv SVT

Post by Piff »

Inte heller i kväll står det något på SVTs text-tv om Lakers. Jag mailade in nedanstående till dem, tror ni jag får något svar eller att det blir någon bättring.

"I kväll vann Växjö Lakers mot Huddinge i hockeyallsvenskan och gick därmed upp på tredjeplats i serien. Jag noterar att det inte skrivs ett ord på text-tv om någon av de fem matcher som spelas i hockeyallsvenskan i kväll. Varken Leksand, Södertälje eller Rögle spelade i kväll och det verkar bara vara så att det skrivs något när något av dessa lag spelar eller om något av Stockholmslagen gör bra ifrån sig. Vad beror detta på, det är faktiskt den näst högsta ligan i Sverige och vi är många ut i landet som är intresserade av "våra" lag.

Hoppas på bättring framöver"
vhd
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Lycka till! Nån gång kanske de läser ett kritiskt mail, men jag skulle inte hoppas för mycket! *s*
Goddamnit!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Bra att du reagerar och agerar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
mackeaia

HAHAHHHA

Post by mackeaia »

Nu har ni sån där rolig hybris igen.... no offense men vem f-n bryr sig om Huddinge-Växjö en söndag när det varit sjukt mycket sport idag och det dessutom är ni o hudinge som möts...hallå liksom...läge att nyktra tillll
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

även rögle tycker jag det skrivs lite om trots att dom dominerar vilket är ännu mer konstigt än att det inte skrivs spaltmetrar om Lakers..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det är väl ännu mer konstigt att det alltid skriva om stockholmslagen oavsett vilka lag de möter och du mackeaia, vem fan bryr sig om dem. Sverige finns också utanför 08- området
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Det är väl allt annat än hybris att vara kritisk till att media inte uppmärksammar vad som händer i den näst högsta serien i hockey! Nu var ju faktiskt Expressen duktiga denna gången.
Last edited by Loseddos on 23 October 2006, 14:11, edited 1 time in total.
Goddamnit!!!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Det är helt okej att skriva ganska mycket om Innebandy, damfotboll, basket m.fl idrotter som uppenbarligen inte många bryr sej om... många av dessa matcher har publikiffror som är lägre än huddinges.

Trots allt ligger det publika intresset för allsvensk hockey på en hög nivå nationellt sett, så jag tycker det är trist att bevakningen får ge vika på grund av politisk korrekthet.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Som vanligt har man lite svårt för att hålla med mackeaia. Visst har han lite rätt i att Huddinge - Växjö inte är en match som känns sådär jätteintressant. Men ändå, detta är näst högsta serien, en serie som ändå snittar godkända 2000 pers / match (trots att 4 skitlag drar ner snittet ordentligt).

De enda lagen som är intressanta för media är AIK, LIF, HIF och till viss del Ssk.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Mackeaia MÅSTE man hålla med...
Snart nära dig...en ny hall
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Icke!
Goddamnit!!!
Dorza
Forumamatör

Post by Dorza »

På text-tv rapporterar man gärna om Leksands förluster:) Men jag tycker nog att vi Rögle fått ganska mycket uppmärksamhet tack vare segersviten....

Däremot tycker jag att sportsändningarna både på svt och tv 4 är urkassa på att rapportera från allsvenskan. Oftast näms inte ens resultaten i matcherna!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Rögle förtjänar all uppmärksamhet med den fantastiska början ni fått på säsongen! Jag är grymt impad.
Goddamnit!!!
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Ja, åtta i rad förtjänar en riktigt massa uppmärksamhet. Ni verkar ju ruggigt bra även utan Kenny. Nu måste det snart komma en förlust känner jag för annars blir jag ärligt talat orolig :)
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

dom leder med 4-2 borta mot almtuna efter två perioder,starkt!
hoppas dom vinner allt utom mot oss:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
mackeaia

haha

Post by mackeaia »

Jo det är klart...Vem bryr sig om EL CLASSICO när det varit Huddinge-Poplag omgång åtta i hockeyallsvenskan inför en hel bunke personer...Goddag yxskaft
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

El Classico??? Aha... du menar Taif-Troja... ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

El Clasico? ahh.. det är såndär gräsätning!
Goddamnit!!!
Dorza
Forumamatör

Post by Dorza »

En annan sak man kan anmärka på är de olika mediernas totala avsaknad av att kolla upp uppgifterna från TT innan publicering! Flera tidningar och tv 4 rapporterar för tillfället om Rögles segersvit på 8 matcher när det ska vara 9. Där är faktiskt SVT mycket bättre!
Post Reply