Andra lags Silly Season
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
ja men det förstår ni väl.. vi måste ju förbereda oss inför nästa säsong när vi spelar i division 1.
Därför värvar vi div.1-spelare..
Den enda förklaring jag kan se till att "byta" Kenig mot Hallgren måste vara att Kenig var för dyr.. Annars är det helt sjukt att värva en spelar som NYBRO inte ville ha..
Ne den okunniga styrelsen har gjort det igen.. Detta var sista säsongen vi möts för nästa år är vi nere.. Om inte sportsligt så eknomiskt..
Därför värvar vi div.1-spelare..
Den enda förklaring jag kan se till att "byta" Kenig mot Hallgren måste vara att Kenig var för dyr.. Annars är det helt sjukt att värva en spelar som NYBRO inte ville ha..
Ne den okunniga styrelsen har gjort det igen.. Detta var sista säsongen vi möts för nästa år är vi nere.. Om inte sportsligt så eknomiskt..
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Ett par synpunkter på inlägget ovan. "Om inte sportsligt så eknomiskt.." Byter man en dyr spelare mot en billig så är väl risken att ekonomin brakar ihop mindre, eller..? Fast Hallgren är ju inte värvad som ersättare för Kening - man letar fortfarande efter en ersättare till honom. Och ska man nu hushålla med pengarna (styrelsen har tagit IKO från konkurshot till ett etablerat allsvenskt lag på några år) så är det väl bättre att satsa vidare på Ari som har varit bra, och lägga krutet på en ersättare till Kening som kan göra mål i stället..? Bara min 50 öre...
Oskarshamnarna är bortskämda med supervärvningar sedan Skeeter Moore, Peter Ekroth, Jarmo Mäkitalo m.fl. Faktum är att det var efterdyningarna från dom värvningarna som höll på att sänka IKO, inte dagens organisation.
Oskarshamnarna är bortskämda med supervärvningar sedan Skeeter Moore, Peter Ekroth, Jarmo Mäkitalo m.fl. Faktum är att det var efterdyningarna från dom värvningarna som höll på att sänka IKO, inte dagens organisation.
Hockeyn är min drog...
Drogen.. jojo.. men samtidigt, inför förra säsongen var det glada miner ocxh mycket pengar plus i kassan enligt styrlsen. Efter förra säsongen låg det farligt nära konkurs!!!! Trots över 2000 i publiksnitt och fler matcher, och plus inga stora eller bra (på pappret) värvningar.
Vad har dom gjort med pengarna kan man undra..
Hallgren är en bra värvning.. ifall han verkligen ersätter Ekis och inte Kenig!!!
Fixar IK Jens Svensson eller någon sån spelare som ersättare för Kenig "förstacentern", då blir jag nöjd.. Inte annars
Det där med Ari håller jag med om, han har varit mycket bättre än jag trodde faktist, så på målvaktsidan ser jag inga bekymmer.
Vad har dom gjort med pengarna kan man undra..
Hallgren är en bra värvning.. ifall han verkligen ersätter Ekis och inte Kenig!!!
Fixar IK Jens Svensson eller någon sån spelare som ersättare för Kenig "förstacentern", då blir jag nöjd.. Inte annars
Det där med Ari håller jag med om, han har varit mycket bättre än jag trodde faktist, så på målvaktsidan ser jag inga bekymmer.
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
Det är sant. Nu har jag inte kollat fakta men var det verkligen fler matcher förra säs. med tanke på serieupplägget? Hursomhelst så verkar det som man lånar ut Robin Ekström efter skada och ersätter honom med Hallgren. Dessutom ska man hitta en ersättare till Kening. Än finns det hopp. Och IKO har ju haft en tung öppning mot alla seriefavoriter. Nu är det bara Rögle och SSK kvar av favoriterna sedan är det 17 raka trepoängare...
Hockeyn är min drog...
http://www.nybrovikings.com/visa.php?artikel=061017
Nybros Sebastian Fors lämnar och in kommer Niklas Loob på tryout.
Nybros Sebastian Fors lämnar och in kommer Niklas Loob på tryout.
LAKEJ89 wrote:Jag tror inte att det dröjer allt för länge innan den andre kanadensaren Rory Lawlyk sparkas också i Bobcats, han har ju inte varit något utropstecken precis.
Bofors fick inte in samma klausul i kontraktet (ångermånad) gällande Rory... annars hade han förmodligen rykt han oxå.
Bo Fors sportchef verkar inte ha samma fingertoppskänsla som Evertsson när det gäller transar (vem var Adam Calder???)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Det bidde inte en center - det bidde en back. Center kommer det tydligen en snart...
Hockeyn är min drog...
ruppo wrote:Björklöven har gjort klart med Växjöbekantingen Brad Defauw...
Mer kan ni läsa här
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
-
- c/o LL´s Forum
Han var helt okej fast jag hade hoppats på betydligt mer med den meritförteckningen. Fagervall utnyttjade honom mycket i pp, vilket till viss del förklarar hans hyffsade poängskörd. Hans bästa match var i mitt tycke den legendariska mot Troja i Ljungby, då var han grym!
Fast hans passningsspel var allt som oftast bedrövligt, han skickade iväg projektiler halvmetern över isen och helt omöjliga att ta emot.
Det ska såklart bli kul att se honom igen i LAKERDOOM!
Fast hans passningsspel var allt som oftast bedrövligt, han skickade iväg projektiler halvmetern över isen och helt omöjliga att ta emot.
Det ska såklart bli kul att se honom igen i LAKERDOOM!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- c/o LL´s Forum
Brad är en hyffsat bra allsvensk spelare. Kanske snäppet bättre än en medelmåttig spelare av allsvenskt mått mätt. Men frågan är hur mkt han förstärker Löven som redan är ett topplag?
Men precis som Serra skrev, så var väl felet att Lakers höjde honom lite väl mkt till skyarna när han presenterades och därav hade alla Lakersfans väldigt höga förväntningar på honom, vilken han inte riktigt levde upp till.
Men precis som Serra skrev, så var väl felet att Lakers höjde honom lite väl mkt till skyarna när han presenterades och därav hade alla Lakersfans väldigt höga förväntningar på honom, vilken han inte riktigt levde upp till.
-
- c/o LL´s Forum
Björklöven värvar superjänkaren Brad DeFauw. En helt okej värvning, men Brad kommer inte på något sätt att dominera i vare sig Björklöven eller i den hockeyallsvenska poängtoppen. En annan fantastiskt rolig grej är att Major Fagervall nu är fullkomligt gloriaförklarad av hela Umeå. Faggy som han kallas i norrländsk folkmun...
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
c70t5 wrote:En annan fantastiskt rolig grej är att Major Fagervall nu är fullkomligt gloriaförklarad av hela Umeå. Faggy som han kallas i norrländsk folkmun.../T5!!
Tycker mig redan höra Lakejernas välkomnande hejaramsa till Mr Faggy när Löven kommer på besök...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Charlamov wrote:Tycker mig redan höra Lakejernas välkomnande hejaramsa till Mr Faggy när Löven kommer på besök...
Det skulle inte förvåna mig för fem öre. Jag tänker då sannerligen inte stämma in i någon hyllningskavalkad till Major Faggy. Giv Akt!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]