Bra inledning!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Bra inledning!!
Tycker att ni ska vara nöjda med lagets inledning av serien. 5 poäng hittills är bra, även om det skulle varit 3 istället för 1 mot Aik. Nu har Lakers ett helt gäng på pappret enkla matcher där laget lär ta en massa poäng.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
-
- Forumamatör
Tror nog Tingsryd skulle få problem med dom hära lagen i ett eventuelt kval.LasseMaja wrote:Visst finns det enkla matcher även i allsvenskan. Jag menar hur bra är Huddinge, Hammarby och Arboga tex.
Som Smålandspostens sportchef skrev i sin krönika om Taif: "Med något lägre förväntningar kanske man i år kan undvika det traditionella magplasket".
Ja tror minsann inte det finns några lätta matcher! Varken i allsvenskan eller i division ett.
Röda-Gula-Blå
Det är klart det inte finns några lätta matcher, dvs matcher där man kan ställa ut skridskorna, luta sig tillbaka och två timmar senare åka hem med en seger i bagaget.
Däremot finns det självklart lättare och svårare motstånd. Oavgjort borta mot Nyköping är väl ok. Oavgjort hemma mot Sundsvall på söndag är inte ok.
Däremot finns det självklart lättare och svårare motstånd. Oavgjort borta mot Nyköping är väl ok. Oavgjort hemma mot Sundsvall på söndag är inte ok.
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Sundsvall har slagit både Nyköping och Almtuna, så dom är verkligen heta och har ett grymt självförtroende. Ledde med 8-2 mot Almtuna innan dom höll på att göra en "Växjö" av det hela. Att underskatta dom finns bara inte!! Dock är jag mer än övertygad om att många Lakejer gör just detta. Glöm det!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Det är just min poäng. VLH måste åka in ALLA matcher med rätt inställning. Oavsett vilket lag vi försöker ställa ut skridskorna mot får vi stryk i den här serien. Med rätt inställning slår vi Sundsvall hemma. Med rätt inställning är det ändå inte säkert vi slår Nyköping borta. Därför köper jag en poäng däruppe men kommer att ha svårt att svälja mindre än tre på söndag.
På söndag blir det fest.
På söndag blir det fest.
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Efter vad jag förstår är Neely en Växjöbo eftersom han sett våra matcher i år ,har mina aningar vem Du är ,iså fall vet jag också att Du är också ett MIF-fans.
Helt rätt har Du i vad Du skriver i denna tråd. Om det är som jag förmodar ,skicka mej ett PM,jag ska inte avslöja vem Du är.
Helt rätt har Du i vad Du skriver i denna tråd. Om det är som jag förmodar ,skicka mej ett PM,jag ska inte avslöja vem Du är.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumdemon
-
- Inaktiverad användare
Du Neddo, om det vore så lätt att lägga över press på lakers genom att skriva ett inlägg här så skulle nog väldigt många supportrar göra detsamma.
Varför skulle jag göra det förresten?? Jag är ingen som vill Lakers enbart ont om det är det du tror.
Matchen mot Krif, har inte den blekaste vad du pratar om?!!!

Varför skulle jag göra det förresten?? Jag är ingen som vill Lakers enbart ont om det är det du tror.
Matchen mot Krif, har inte den blekaste vad du pratar om?!!!

Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
HÄRLIGT!! Om söndag får vi se Dej i klacken!!!LasseMaja wrote:Du Neddo, om det vore så lätt att lägga över press på lakers genom att skriva ett inlägg här så skulle nog väldigt många supportrar göra detsamma.![]()
Varför skulle jag göra det förresten?? Jag är ingen som vill Lakers enbart ont om det är det du tror

Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Inaktiverad användare
Kyparn, egentligen är det förbjudet att förlora mot Rögle också. Egentligen alltså.Herr Oberst wrote:Huddinge är inget skitlag, iallafall inte om man ska se till de resultat i de första 3 omgångarna.
Arboga och Bajen är de enda 2 lag som det är förbjudet att tappa poäng till.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
LOLPrimeau wrote:Kyparn, egentligen är det förbjudet att förlora mot Rögle också. Egentligen alltså.Herr Oberst wrote:Huddinge är inget skitlag, iallafall inte om man ska se till de resultat i de första 3 omgångarna.
Arboga och Bajen är de enda 2 lag som det är förbjudet att tappa poäng till.
Ja du grabben. Snacka går ju. 4-0 sist Du måste ha HUMOR
Kämpa på RBK
Snarare 5-0 perry2.
Förra säsongen spelade Lakers vs. Rögle; 4-3, 3-3, 3-3, 0-5
Där den sista matchen var avgörande för ifall Rögle skulle gå till KS eller inte. Vid den tidpunkten hade Lakers inget att spela för och hade 6 raka förluster bakom sig.
Nu är det ny säsong och nya förutsättningar den förra säsongen är historia.
Man får inga bonuspoäng för gamla meriter.
Förra säsongen spelade Lakers vs. Rögle; 4-3, 3-3, 3-3, 0-5
Där den sista matchen var avgörande för ifall Rögle skulle gå till KS eller inte. Vid den tidpunkten hade Lakers inget att spela för och hade 6 raka förluster bakom sig.
Nu är det ny säsong och nya förutsättningar den förra säsongen är historia.
Man får inga bonuspoäng för gamla meriter.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]