Bra inledning!!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
LasseMaja
Forumdemon

Bra inledning!!

Post by LasseMaja »

Tycker att ni ska vara nöjda med lagets inledning av serien. 5 poäng hittills är bra, även om det skulle varit 3 istället för 1 mot Aik. Nu har Lakers ett helt gäng på pappret enkla matcher där laget lär ta en massa poäng.
Tingsryds AIF
since 1923
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Finns inga lätta matcher i ALLSVENSKAN,det var på div.1-tiden de förekom.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Poängen är ingen fara tycker jag. Snarare sättet laget tappar poängen på. Att inte lyckas hålla ledningen.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Visst finns det enkla matcher även i allsvenskan. Jag menar hur bra är Huddinge, Hammarby och Arboga tex. :D
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att det är väldigt dumt att ta ut givna matchvinster, det brukar straffa sig.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Bajen ser ju grymt svaga ut... Där finns nog stor underskattningsrisk...
Goddamnit!!!
Hallabro-Nisse
Forumamatör

Post by Hallabro-Nisse »

LasseMaja wrote:Visst finns det enkla matcher även i allsvenskan. Jag menar hur bra är Huddinge, Hammarby och Arboga tex. :D
Tror nog Tingsryd skulle få problem med dom hära lagen i ett eventuelt kval.
Som Smålandspostens sportchef skrev i sin krönika om Taif: "Med något lägre förväntningar kanske man i år kan undvika det traditionella magplasket".
Ja tror minsann inte det finns några lätta matcher! Varken i allsvenskan eller i division ett.
Röda-Gula-Blå
Neely
Forumamatör

Post by Neely »

Det är klart det inte finns några lätta matcher, dvs matcher där man kan ställa ut skridskorna, luta sig tillbaka och två timmar senare åka hem med en seger i bagaget.

Däremot finns det självklart lättare och svårare motstånd. Oavgjort borta mot Nyköping är väl ok. Oavgjort hemma mot Sundsvall på söndag är inte ok.
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Sundsvall har slagit både Nyköping och Almtuna, så dom är verkligen heta och har ett grymt självförtroende. Ledde med 8-2 mot Almtuna innan dom höll på att göra en "Växjö" av det hela. Att underskatta dom finns bara inte!! Dock är jag mer än övertygad om att många Lakejer gör just detta. Glöm det!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Jag måste hålla med! Sundsvall är heta och får INTE underskattas. Då kommer de klä av Lakers brallorna. Helt klart!
Goddamnit!!!
Neely
Forumamatör

Post by Neely »

Det är just min poäng. VLH måste åka in ALLA matcher med rätt inställning. Oavsett vilket lag vi försöker ställa ut skridskorna mot får vi stryk i den här serien. Med rätt inställning slår vi Sundsvall hemma. Med rätt inställning är det ändå inte säkert vi slår Nyköping borta. Därför köper jag en poäng däruppe men kommer att ha svårt att svälja mindre än tre på söndag.

På söndag blir det fest.
[color=blue][b]Maurice Richard - Mike Bossy - Wayne Gretzky - Mario Lemieux - Brett Hull - Jari Kurri - Alexander Mogilny - Cam Neely[/b][/color]
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Återigen har Neely (trots sin suspekta avatar) rätt! 8)
Goddamnit!!!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Neely träffade nyss huvudet på spiken; bra sammanfattning!
Fast OM Sundsvall nu går och vinner (Gud förbjude) är det inte någon katastrof. Serien är lång och pucken är platt, allt kan och kommer hända!

Erkänn Neely, du smyghåller lite på Lakers 8)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Spelar ingen roll vilka Neely håller på, han visar god smak genom sitt eminenta nick (även om han överdriver Jari Kurri och Alexander Mogilnys värde något). :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Efter vad jag förstår är Neely en Växjöbo eftersom han sett våra matcher i år ,har mina aningar vem Du är ,iså fall vet jag också att Du är också ett MIF-fans.
Helt rätt har Du i vad Du skriver i denna tråd. Om det är som jag förmodar ,skicka mej ett PM,jag ska inte avslöja vem Du är.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Huddinge är inget skitlag, iallafall inte om man ska se till de resultat i de första 3 omgångarna.
Arboga och Bajen är de enda 2 lag som det är förbjudet att tappa poäng till.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Tror att vår välgörare Lassemajja vill lägga lite extra tryck på Lakers inför de närmaste matcherna.

Lassemaja minns nog hur enkelt det var mot KRIF i träningsmatchen, hockey är en marginalsport, släpper du på inställningen så blir det torsk.
In Hinkum Veritas
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Du Neddo, om det vore så lätt att lägga över press på lakers genom att skriva ett inlägg här så skulle nog väldigt många supportrar göra detsamma. :lol:

Varför skulle jag göra det förresten?? Jag är ingen som vill Lakers enbart ont om det är det du tror.

Matchen mot Krif, har inte den blekaste vad du pratar om?!!! :wink:
Tingsryds AIF
since 1923
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

LasseMaja wrote:Du Neddo, om det vore så lätt att lägga över press på lakers genom att skriva ett inlägg här så skulle nog väldigt många supportrar göra detsamma. :lol:

Varför skulle jag göra det förresten?? Jag är ingen som vill Lakers enbart ont om det är det du tror
HÄRLIGT!! Om söndag får vi se Dej i klacken!!! :lol: :lol: :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Kul att glimten i ögat finns.

Noterade att du skrev ENBART ONT, härligt med den STORA skillnaden som skiljer dig från många TAIFare.
In Hinkum Veritas
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Herr Oberst wrote:Huddinge är inget skitlag, iallafall inte om man ska se till de resultat i de första 3 omgångarna.
Kyparn, egentligen är det förbjudet att förlora mot Rögle också. Egentligen alltså.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
perry2
Forumamatör

Post by perry2 »

Primeau wrote:
Herr Oberst wrote:Huddinge är inget skitlag, iallafall inte om man ska se till de resultat i de första 3 omgångarna.
Kyparn, egentligen är det förbjudet att förlora mot Rögle också. Egentligen alltså.
LOL
Ja du grabben. Snacka går ju. 4-0 sist Du måste ha HUMOR
Kämpa på RBK
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Snarare 5-0 perry2.

Förra säsongen spelade Lakers vs. Rögle; 4-3, 3-3, 3-3, 0-5

Där den sista matchen var avgörande för ifall Rögle skulle gå till KS eller inte. Vid den tidpunkten hade Lakers inget att spela för och hade 6 raka förluster bakom sig.

Nu är det ny säsong och nya förutsättningar den förra säsongen är historia.

Man får inga bonuspoäng för gamla meriter.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Perry2: haha.. matchen ska spelas först! Rögle brukar INTE ha lätt för Lakers och det är precis lika otrevligt på andra hållet.
Goddamnit!!!
Post Reply