Match-blogg Lakers-Linz
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Challe, trimmad till max, underbart att hockeyäventyret dragit igång igen. Verkar som satt din förutspåelse ang Mäster, Savve och Nolan gått in, all heder kamrat!
..i morgon blir det torskfiske i österhavet - ska försöka hålla mig borta från all gammel sprit och annat skämme...
SKÅL!
/T5!!
..i morgon blir det torskfiske i österhavet - ska försöka hålla mig borta från all gammel sprit och annat skämme...
SKÅL!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Våvvlon, jag instämmer och dräper en wirre av bara farten!
Hittills har målen kommer som spridda skurar, känns rätt okey att i stort sett samtliga forwards varit delaktiga i målskörden.
Ett stort j-la orosmoln har dock seglat upp på Primeaus himmel:
Jonas E. Vad är det som händer?!?
Hittills har målen kommer som spridda skurar, känns rätt okey att i stort sett samtliga forwards varit delaktiga i målskörden.
Ett stort j-la orosmoln har dock seglat upp på Primeaus himmel:

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Drick vad för gammal skit som helst (bara du inte blir blind av den... erkänner att jag var ngt frågande förra säsongen gällande din syn när du kommenterade en del matcherc70t5 wrote:Challe, trimmad till max, underbart att hockeyäventyret dragit igång igen. Verkar som satt din förutspåelse ang Mäster, Savve och Nolan gått in, all heder kamrat!
SKÅL!
/T5!!

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Finns de inga andra femmor?ruppo wrote:Detta är ju helt underbar information! Thorst-kedjan fortsätter att producera!
Me tanke på att Romö, Markusson och Pikkaranen har gjort mest mål fram och släppt in minst!(har inte riktigt säker statisik men ni fattar vad jag menar)
Tycker de är synd att en del killar få kämpa och slita som fan och inte får ngt alls för de!!!!! Fan man måste ju lyfta fram ALLA spelare, utan dom blir de ju inget lag eller

hmmm..
-
- c/o LL´s Forum
Riktigt kul med 4-1 segeroch lakers är fortfarande obesegrade..
Men vad jag mest är orolig för är att första kedjan inte producerat särskilt mycket än , men visst de har precis lärt känna varandra hoppas det lossnar ikväll istället
Men vad jag mest är orolig för är att första kedjan inte producerat särskilt mycket än , men visst de har precis lärt känna varandra hoppas det lossnar ikväll istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Linz matchrapport, och enligt den så var det deras första träningsmatch.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Håller helt med, dom lär komma igång rejält dom oxå. Att Torstens och Romös kedjor fungerar så bra och så här tidigt (jmf med förra säsongen) visar att NÅGOT är annorlunda mot förr... "verkar" vara en annan stämning i laget än under Fagervalls tid. Kempemo lyckas tydligen (så här långt) få fram spelarnas dolda potential. Hoppas jag inte tagit för stora ord i min mun nuPer Carlsson wrote:Är inte alls orolig för första kedjan. Ge dom lite tid.
Dom har gjort 3-4 träningar samt två matcher tillsammans.

G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag är nöjd om vi placerar oss top 7, så man åtminstone är med i playoff, allt annat är bonus!
De två som börjat betydligt bättre detta året jämfört med förra är ju Thorst o Markusson! O det tycker jag lover väldigt gott!
Nu väntar man bara på Karjalainen oxå så man verkligen får se vad han går för!
De två som börjat betydligt bättre detta året jämfört med förra är ju Thorst o Markusson! O det tycker jag lover väldigt gott!
Nu väntar man bara på Karjalainen oxå så man verkligen får se vad han går för!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Även om Karjalainen är frisk så lär han få en svettig match om förstaspaden. Peter A är ju bara bäst i match efter match. Finns ju ingen anledning för oss att gnälla och skrika efter Karjalainen så länge situationen är som den är... Lakers kan ju inte mer än vinna och Andersson inte mer än spika igen.
Förstår att frustrationen är stor då han kostar mkt pengar, men om den sk andremålisen spelar fantastiskt bra dvs bättre än en frisk och dyr förstemålis, så kan man ju inte ställa den "dyra" i målet bara för pengarnas skull. Det hade ju varit en annan femma om Andersson spelat som förra säsongens burväktare, men nu... låt han stå så länge han spelar bra och Karjalainen inte e helt hundra. Säsongen är lååång så det lär finnas utrymme för båda. Istället så tycker jag att vi stöttar Andersson. Hur roligt e det att göra kanonmatch efter kanonmatch och sedan läsa på forumet att alla gapar efter Karjalainen????

Förstår att frustrationen är stor då han kostar mkt pengar, men om den sk andremålisen spelar fantastiskt bra dvs bättre än en frisk och dyr förstemålis, så kan man ju inte ställa den "dyra" i målet bara för pengarnas skull. Det hade ju varit en annan femma om Andersson spelat som förra säsongens burväktare, men nu... låt han stå så länge han spelar bra och Karjalainen inte e helt hundra. Säsongen är lååång så det lär finnas utrymme för båda. Istället så tycker jag att vi stöttar Andersson. Hur roligt e det att göra kanonmatch efter kanonmatch och sedan läsa på forumet att alla gapar efter Karjalainen????

G. B. Shaw
G. B. Shaw
Bra skrivet Charlamov! Nej så länge Andersson spelar som han gör nu får han gärna fortsätta stå. Det jag eftersöker är bara att få se Karjalainen in action för att se vilken klass han håller. Så man vet vad man får i målet om Andersson skulle gå sönder (ta i trä)!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
- Dragkampslakej
- Forumdemon
För egen del så säger jag inget om Peters prestation den är klandersfri. Han gör vad han skall göra. Men jag tycker man nu när det är träningsmatcher kan matcha Karjalainen någon period om det nu inte pallar för hela matcher. Matchträning! Tills dess tror jag skadan är värre än Lakers vill erkänna. Den fina intervjun föt att ta bort fokus från skadan? Men jag har gärna fel om detta för bättre än en bra målvakt är 2 bra målvakter. I övrigt ser det ju lovande ut. För att återgå till ämnet så fungerade tajtiken att scouta motståndarna i början av matchen och sedan bestämma en "gameplan" speltaktik. Denna ledarduo/trio om man räknar Evertsson är klart spännande.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Ha ha ha, det är fan inga P12 spelare vi har att göra med??Charlamov wrote:Även om Karjalainen är frisk så lär han få en svettig match om förstaspaden. Peter A är ju bara bäst i match efter match. Finns ju ingen anledning för oss att gnälla och skrika efter Karjalainen så länge situationen är som den är... Lakers kan ju inte mer än vinna och Andersson inte mer än spika igen.
Förstår att frustrationen är stor då han kostar mkt pengar, men om den sk andremålisen spelar fantastiskt bra dvs bättre än en frisk och dyr förstemålis, så kan man ju inte ställa den "dyra" i målet bara för pengarnas skull. Det hade ju varit en annan femma om Andersson spelat som förra säsongens burväktare, men nu... låt han stå så länge han spelar bra och Karjalainen inte e helt hundra. Säsongen är lååång så det lär finnas utrymme för båda. Istället så tycker jag att vi stöttar Andersson. Hur roligt e det att göra kanonmatch efter kanonmatch och sedan läsa på forumet att alla gapar efter Karjalainen????![]()
![]()
Synd om lilla Peter om han läser på forumet??....
Snart nära dig...en ny hall
Mygel: Svårt att spekulera i eftersom frågan är hypotetisk. Vad jag kan säga är att PA har agerat betydligt bättre än föregående säsongs såll. Om Karjalainen visar sig vara ännu bättre... fine (uttalas fajn, inte finne felstavat asså)... då har ju Lakers en back up som heter duga. Men PA har sagt att han ska göra ALLT för att försöka bli förstemålis, så den konkurrensen kan väl endast leda till att Lakers kommer att ha seriens bästa målvakter. Välkommen hit o kolla mannen 

G. B. Shaw
G. B. Shaw