Match-blogg Lakers-Linz

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Provade också..stendöda linjer. Har dom rockat loss med "Dancing Queen" och Ramlösa :)
Last edited by Niles on 1 September 2006, 22:32, edited 1 time in total.
Rippe
Forumamatör

Post by Rippe »

JAAAAAAA gött som fan :lol: synd man inte kunde vara på plats. Nu kan man sova gott god natt hockey kamrater
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Vilka gjorde målen?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Har du druckit motorolja Volvon? Du verkar rejält trimmad ikväll 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ouzo!!
dom som vill kan komma hem på en ouzo!!! :)
Snart nära dig...en ny hall
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Challe, trimmad till max, underbart att hockeyäventyret dragit igång igen. Verkar som satt din förutspåelse ang Mäster, Savve och Nolan gått in, all heder kamrat!

..i morgon blir det torskfiske i österhavet - ska försöka hålla mig borta från all gammel sprit och annat skämme...

SKÅL!

/T5!! :wink:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Bra jobbat Putte! Kul med en seger till får väl se om det dyker upp de andra målskyttarna under kvällen på bloggen eller har du en aning?
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Våvvlon, jag instämmer och dräper en wirre av bara farten!
Hittills har målen kommer som spridda skurar, känns rätt okey att i stort sett samtliga forwards varit delaktiga i målskörden.
Ett stort j-la orosmoln har dock seglat upp på Primeaus himmel: :?: Jonas E. Vad är det som händer?!?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lakers spelade mycket bra enligt Håkan. Målskyttar: Markusson 2, Yngvesson 1, Johan andersson 1!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Kommer utförlig blogg från Varanen inom kort!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Guest

Post by Guest »

Fan va gött!!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

c70t5 wrote:Challe, trimmad till max, underbart att hockeyäventyret dragit igång igen. Verkar som satt din förutspåelse ang Mäster, Savve och Nolan gått in, all heder kamrat!

..i morgon blir det torskfiske i österhavet - ska försöka hålla mig borta från all gammel sprit och annat skämme...

SKÅL!

/T5!! :wink:
Drick vad för gammal skit som helst (bara du inte blir blind av den... erkänner att jag var ngt frågande förra säsongen gällande din syn när du kommenterade en del matcher :wink: )... kör på vad skämme som bara finns... MEN GE FAN I ÖSTERSJÖTORSKEN, DEN ÄR FRIDLYST!!!!

G. B. Shaw
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

[quote="Primeau"]Våvvlon, jag instämmer och dräper en wirre av bara farten![quote]
Shit serra, jag glömde ersätta malten med ouzo :D
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Detta är ju helt underbar information! Thorst-kedjan fortsätter att producera!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Primeau wrote:
Primeau wrote:Våvvlon, jag instämmer och dräper en wirre av bara farten!
Shit serra, jag glömde ersätta malten med ouzo :D
det är som att glöma kondomen och har sex med en polsk h-r...;)
bb6
Forumamatör

Post by bb6 »

ruppo wrote:Detta är ju helt underbar information! Thorst-kedjan fortsätter att producera!
Finns de inga andra femmor?
Me tanke på att Romö, Markusson och Pikkaranen har gjort mest mål fram och släppt in minst!(har inte riktigt säker statisik men ni fattar vad jag menar)

Tycker de är synd att en del killar få kämpa och slita som fan och inte får ngt alls för de!!!!! Fan man måste ju lyfta fram ALLA spelare, utan dom blir de ju inget lag eller :wallbang:
hmmm..
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

bb6 wrote:
ruppo wrote:Detta är ju helt underbar information! Thorst-kedjan fortsätter att producera!
Tycker de är synd att en del killar få kämpa och slita som fan och inte får ngt alls för de!!!!!
Hur då menar du, vad är det dom inte får?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Riktigt kul med 4-1 segeroch lakers är fortfarande obesegrade..
Men vad jag mest är orolig för är att första kedjan inte producerat särskilt mycket än , men visst de har precis lärt känna varandra hoppas det lossnar ikväll istället
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Är inte alls orolig för första kedjan. Ge dom lite tid.
Dom har gjort 3-4 träningar samt två matcher tillsammans.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Japp, håller med dej Per, ge dem lite tid så tror jag det kan bli kanon!
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Linz matchrapport, och enligt den så var det deras första träningsmatch.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Per Carlsson wrote:Är inte alls orolig för första kedjan. Ge dom lite tid.
Dom har gjort 3-4 träningar samt två matcher tillsammans.
Håller helt med, dom lär komma igång rejält dom oxå. Att Torstens och Romös kedjor fungerar så bra och så här tidigt (jmf med förra säsongen) visar att NÅGOT är annorlunda mot förr... "verkar" vara en annan stämning i laget än under Fagervalls tid. Kempemo lyckas tydligen (så här långt) få fram spelarnas dolda potential. Hoppas jag inte tagit för stora ord i min mun nu :roll: . Tror dock inte det efter info jag fått från person i Skövdes hockeyorganisation. Den här säsongen kan bli j-a skoj... topp 4!?!?!

G. B. Shaw
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Jag är nöjd om vi placerar oss top 7, så man åtminstone är med i playoff, allt annat är bonus!

De två som börjat betydligt bättre detta året jämfört med förra är ju Thorst o Markusson! O det tycker jag lover väldigt gott!

Nu väntar man bara på Karjalainen oxå så man verkligen får se vad han går för!
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Även om Karjalainen är frisk så lär han få en svettig match om förstaspaden. Peter A är ju bara bäst i match efter match. Finns ju ingen anledning för oss att gnälla och skrika efter Karjalainen så länge situationen är som den är... Lakers kan ju inte mer än vinna och Andersson inte mer än spika igen.
Förstår att frustrationen är stor då han kostar mkt pengar, men om den sk andremålisen spelar fantastiskt bra dvs bättre än en frisk och dyr förstemålis, så kan man ju inte ställa den "dyra" i målet bara för pengarnas skull. Det hade ju varit en annan femma om Andersson spelat som förra säsongens burväktare, men nu... låt han stå så länge han spelar bra och Karjalainen inte e helt hundra. Säsongen är lååång så det lär finnas utrymme för båda. Istället så tycker jag att vi stöttar Andersson. Hur roligt e det att göra kanonmatch efter kanonmatch och sedan läsa på forumet att alla gapar efter Karjalainen???? 8O 8O 8O

G. B. Shaw
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Bra skrivet Charlamov! Nej så länge Andersson spelar som han gör nu får han gärna fortsätta stå. Det jag eftersöker är bara att få se Karjalainen in action för att se vilken klass han håller. Så man vet vad man får i målet om Andersson skulle gå sönder (ta i trä)!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

För egen del så säger jag inget om Peters prestation den är klandersfri. Han gör vad han skall göra. Men jag tycker man nu när det är träningsmatcher kan matcha Karjalainen någon period om det nu inte pallar för hela matcher. Matchträning! Tills dess tror jag skadan är värre än Lakers vill erkänna. Den fina intervjun föt att ta bort fokus från skadan? Men jag har gärna fel om detta för bättre än en bra målvakt är 2 bra målvakter. I övrigt ser det ju lovande ut. För att återgå till ämnet så fungerade tajtiken att scouta motståndarna i början av matchen och sedan bestämma en "gameplan" speltaktik. Denna ledarduo/trio om man räknar Evertsson är klart spännande.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det är ju inte uttalat att Karja ska vara vår andra-målis.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Pratade med varanen igår kväll. Uppfattade inte allt pga vissa omständigheter... Första linen såg inte bra ut. Thorst-kedjan var däremot mycket bra. Övrigt såg Lakers spel mycket bra ut för framtiden.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Man får ju ge förstalinen ett gäng träningar och matcher till innan man kan ge ett betyg dock...
Goddamnit!!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Charlamov wrote:Även om Karjalainen är frisk så lär han få en svettig match om förstaspaden. Peter A är ju bara bäst i match efter match. Finns ju ingen anledning för oss att gnälla och skrika efter Karjalainen så länge situationen är som den är... Lakers kan ju inte mer än vinna och Andersson inte mer än spika igen.
Förstår att frustrationen är stor då han kostar mkt pengar, men om den sk andremålisen spelar fantastiskt bra dvs bättre än en frisk och dyr förstemålis, så kan man ju inte ställa den "dyra" i målet bara för pengarnas skull. Det hade ju varit en annan femma om Andersson spelat som förra säsongens burväktare, men nu... låt han stå så länge han spelar bra och Karjalainen inte e helt hundra. Säsongen är lååång så det lär finnas utrymme för båda. Istället så tycker jag att vi stöttar Andersson. Hur roligt e det att göra kanonmatch efter kanonmatch och sedan läsa på forumet att alla gapar efter Karjalainen???? 8O 8O 8O
Ha ha ha, det är fan inga P12 spelare vi har att göra med??
Synd om lilla Peter om han läser på forumet??....
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Ähh... du har ju moussakaförträngning i huvudkärlen, malaka

G. B. Shaw
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

oohh det är så synd att vi skriver att vi vill ser Karja i mål, undrar om Peter klarar upp resten av sitt vuxna liv när han läser detta...
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Ähh... vem tar en grek på allvar :roll: :roll: :roll:

Håller på Spanien, håller på Spanien... SPANIEN 8)

G. B. Shaw
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Charlamov wrote:...Peter A är ju bara bäst i match efter match.
Det är inte så att han är bäst eftersom motståndet än så länge inte har varit det starkaste? När väl serien går igång så kanske han inte håller samma klass som er finne.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Mygel: Svårt att spekulera i eftersom frågan är hypotetisk. Vad jag kan säga är att PA har agerat betydligt bättre än föregående säsongs såll. Om Karjalainen visar sig vara ännu bättre... fine (uttalas fajn, inte finne felstavat asså)... då har ju Lakers en back up som heter duga. Men PA har sagt att han ska göra ALLT för att försöka bli förstemålis, så den konkurrensen kan väl endast leda till att Lakers kommer att ha seriens bästa målvakter. Välkommen hit o kolla mannen :)

G. B. Shaw
Post Reply