Som man kan läsa i dagens SMP blir det sändningar från sommarens fotbolls-VM på storbildsskärm i ishallen. Ett samarrangemang mellan Öster, Växjö Lakers och Intersport. 1500 personer ska kunna få plats och heja fram Sverige.
Malul skrev:även om det bara blir vår sida som blir glada så spelar det kvitta,bra initiativ!!!
Det där förstår jag verkligen inte vad du menar med. Skulle vissa Österanhängare bli sura för att arrangemanget delas med VL? Inte jag i alla fall. Och eftersom (vad jag förstått) det är Öster som tog initiativet till detta, är det knappast någon från deras/vår/er - kalla det vad du vill - sida som tar illa upp.
När det gäller att vara Växjöbo och stolt över det, så handlar det om VI/OSS, inte vi-ni-de. Ett exempel på detta är slaget om Småland på onsdag, Öster-Kalmar. Det handlar om att stå upp för din stad och dina bröder. Kalmarborna hatar Öster och Växjö över allt annat. Som växjöbo kan vi inte svälja all skit som vi får kastad över oss av kalmariterna. Det är VI (växjöbor) mot dem (kalmarpacket).
Malul skrev:även om det bara blir vår sida som blir glada så spelar det kvitta,bra initiativ!!!
Det där förstår jag verkligen inte vad du menar med. Skulle vissa Österanhängare bli sura för att arrangemanget delas med VL? Inte jag i alla fall. Och eftersom (vad jag förstått) det är Öster som tog initiativet till detta, är det knappast någon från deras/vår/er - kalla det vad du vill - sida som tar illa upp.
När det gäller att vara Växjöbo och stolt över det, så handlar det om VI/OSS, inte vi-ni-de. Ett exempel på detta är slaget om Småland på onsdag, Öster-Kalmar. Det handlar om att stå upp för din stad och dina bröder. Kalmarborna hatar Öster och Växjö över allt annat. Som växjöbo kan vi inte svälja all skit som vi får kastad över oss av kalmariterna. Det är VI (växjöbor) mot dem (kalmarpacket).
Håller med dig fullt ut det är växjö mot Kalmar.
Alla lakers fans är givetvis välkomna att kolla på lakers och tvärtom.
det handlar om ett riktigt smålandsderby.
Ta de jävlarna.
VI MOT DEM
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Malul skrev:hittills har inte east front tagit emot oss med öppna armar men det kanske är dax nu väl?
självklart skall våra klubbar dela detta broderligt:)
Vet inte vad du har missat, Malul. EF har inget emot varken VL eller LL, trodde detta var utbenat sedan lång tid tillbaka. Det där agget har bara skapats av vissa forumskribenter på både detta och EF:s forum, och har ingen grund. Utagerat.
Malul skrev:hittills har inte east front tagit emot oss med öppna armar men det kanske är dax nu väl?
självklart skall våra klubbar dela detta broderligt:)
Om du frågar mig är ni hjärtligt välkomna till norra stå närhelst ni känner för det!
Visst finns det de som håller på taif, troja och hv i East Front (vilket ju ofta går tillbkas till innan lakers fanns), men många håller på lakers "också" eller istället. (man man överhuvudtaget engagerar sig i hockey, inte alla som dubblar varken här eller där).
Väldigt få har, oberoende av sympatier, något uttalat emot lakers eller lakejerna om du frågar mig om hur jag uppfattar det, men mycket av det som hörs är tyvärr ett fåtal agitatorer som försöker skapa osämja.
Så, på onsdag blir det kalmarkross om allt går vår väg, välkomna med!
Håller med dig fullt ut det är växjö mot Kalmar. Alla lakers fans är givetvis välkomna att kolla på lakers och tvärtom. det handlar om ett riktigt smålandsderby. Ta de jävlarna. VI MOT DEM
Det bara utgår jag från. Annars skall jag omgående be att få avbeställa min biljett.
Finns avgränsad plats utanför ishallen där öl säljs med början 2 timmar innan match. Dessutom ett flertal ställen inne i hallen under match. Undrar om det kommer några sambadansande T&T brudar dit? Det borde Lakers fixa... Men å andra sidan... No woman, no cry...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Kan nämna att Intersport i city inte hade mer än ca. 20 biljetter kvar vid lunchtid. Hur det ser ut på dom andra försäljningsställena vet jag inte... men det lär bli drygt 1.200 st enl Intersport.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw