slutspelshockey

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

puff
Forumdemon

slutspelshockey

Post by puff »

Igår var jag i Linköping och kollade på matchen LHC - frölunda. Vilken fart och vilket tempo. Man måste säga att det är stor skillnad mellan hockeyn i allsvenskan och ialla fall slutspelshockeyn i elitserien. Det är en annan jämnhet över spelarna och man ser blixtsnabba spelvändningar och snabba pucksläpp.
Man kan bara konstatera att det är en lång bit att vandra innan Lakers är där.
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Money talks....... Ge oss en rikstäckande huvudsponsor. Så ska det nog bli fart här med.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Exakt...hade Lakers haft pengarna till sådana spelare som Frölunda har så hade vi oxå spelat med ett högt tempo!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vi håller på att bygga upp en bra förening och ett bra lag, men det tar tid. Hockeyn VLH presterade förra säsongen var den bästa någonsin. Jag är övertygad om att vi kommer spela ännu bättre nästa säsong. När kan det räcka till en semifinal i SM-slutspelet? Jag vet inte, men SM-guld måste vara visionen. Samtidigt som vi vill sträva framåt med stora kliv får vi inte tappa tålamodet.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag håller med er, men ville bara säga att skillnaden är stor. Det är ett jättekliv. 8500 på läktaren och ändå var det inte trångt i gångar eller där jag stod.
Hoppas att Lakers bygger vidare med ett långsiktigt bygge. Det var ju så här Linköping också började.
Tänk bara om vi hade en arena som Cloetta center.
Jag tänkte också på vad lätt vi har att säga att vissa spelare hos oss håller elitserieklass, tänker då på andre Persson, Ejdepalm och Heino. Efter vad jag såg igår så mår de nog bättre av att spela i allsvenskan några år till. Johan andersson spelade i 4:e formationen och syntes inte speciellt mycket.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Exakt puff, ingen av dem håller som bänkvärmare i ES. Skillnaden är stor och de hör hemma i AS hela högen.

Det är bara pengar som fattas, plus en organisation som behöver sätta sig ännu mer. Men det behövs mycket pengar och det är nog inte så lätt att hitta sponsorer till det. Sedan en arena värd namnet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

puff wrote: Jag tänkte också på vad lätt vi har att säga att vissa spelare hos oss håller elitserieklass, tänker då på andre Persson, Ejdepalm och Heino. Efter vad jag såg igår så mår de nog bättre av att spela i allsvenskan några år till. Johan andersson spelade i 4:e formationen och syntes inte speciellt mycket.
Det har jag tänkt flera gånger när jag har läst detta forum. Men det är bra att vara optimistisk.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mygel - Hehe...när jag läser på ert forum får jag ibland intrycket att vissa tror att ni redan spelar i ES. :lol:

Skillnaden är stor. Man skall komma ihåg att det finns flera med stor landslagsrutin i topplagen i ES. De hör alltså till världseliten. Vi är tredje bästa lag i Småland. För några år sedan var vi tredje bästa lag i Kronobergs län. Ytterligare några år tidigare spelade vi i division 4. Därifrån till världseliten är ett stort kliv helt klart, men vi har närmat oss. Jämför man skillnaden mellan Västra Frölunda och oss 1997 med hur det ser ut idag så får man lite perspektiv.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nu tror jag att AS kommer att närma sig ES i kvalité ännu mer, för det har hänt ganska mycket bara i år, tycker jag. Ser man tillbaka lite i tiden, så är det en helt annan organisation i AS-lagen/föreningarna, det är ett professionellt tänkande och det finns mer pengar i klubbarna.

Jag tycker att det är mer utvecklande för en spelare att spela i en första/andra formation i AS, än en fjärdeformation i ES, med lite istid. I allafall i sin utvecklingsfas. Jag tycker det är bra tempo i AS, man ska inte bara tro att det går fort som vinden i ES, för det gör det inte alltid i serielunken. Man kan ta fredagens match mellan HV och FBK, som höll två klasser sämre än matchen mellan SAIK och SSK.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Ja, du Mygel. Detsamma gäller *Rögle spelarna. De mår nog också bäst av att spela i AS
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

puff wrote:Ja, du Mygel. Detsamma gäller *Rögle spelarna. De mår nog också bäst av att spela i AS
Det menar du inte.... :wink:

Då kan man väl säga att det är tur att Rögle spelar i allsvenskan.
Last edited by Mygel on 4 April 2006, 11:27, edited 1 time in total.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Varanen wrote:Mygel - Hehe...när jag läser på ert forum får jag ibland intrycket att vissa tror att ni redan spelar i ES. :lol:
Vi tillhör toppen av allsvenskan och har gjort så sedan många år, så visst ska det vara lite högre förväntningar på laget och klubben. Men, visst, ibland kanske dessa förhoppningar blir lite FÖR stora eller verkliga.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Och där åkte HV ut!! :D :clap: :shocked:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
*anna*
Forumamatör

Post by *anna* »

fan va man kan älska frölunda: bäst när de gäller
hoppas bara det håller hela vägen :D

(förlåt Marre)
harjoitus tekee mestarin
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag hoppades på Linköping i det längsta ,men Nu håller jag på Frölunda i finalen.Att HV åkte ut berör mig inte synd bara att det var mot Färjestad.
Last edited by alfax on 6 April 2006, 22:59, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Mmm...nu är det bara Frölunda som gäller! FBK får bara inte vinna!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä FBK får verkligen inte vinna.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det var ett grymt sätt HV åkte ut på. Jag höll också på Linköping i den andra matchen men nu hoppas jag att frölunda vinner guldet.
Kenneth
Forumamatör

Post by Kenneth »

Perfekt att få FBK i finalen då har vi 4 hemma matcher
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Silvret skall hem till Karlstad ännu en gång
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Gäsp!!!

Ännu visar dom att dom är Sveriges i särklass proffsigaste klubb. Heder åt kapitalismen. Färjestad i final och Södertälje till Allsvenskan, kan det bli ett bättre hockeyår.

Pelle Pretberg får i och för sig gärna någon ta hand om, vilken kärring.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Hoppas Frölunda dansar brallorna av pajaslaget från Karlstad.
Modano 9
Forumamatör

Post by Modano 9 »

Helt sjukt slut på en säsong :evil:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

DET hoppas verkligen jag oxå.
Löfbergs Lila är ju faktiskt ett rätt sjyst kaffe, men när pengarna går till FBK så dricker jag idag annan java :wink:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
carl
Forumdemon

Post by carl »

Det är sällan att jag tycker illa om ett annat lag, men jag måste erkänna att jag tycker riktigt illa om FBK! Och Prestberg ska vi inte bara nämna.....
Troja - laget i hjärtat
stsnot
Forumproffs

Post by stsnot »

:cry:
Jag bara måste sälla mig till kören! Frölunda mot Guldet. Tror på 4-0 eller möjligen 4-1 i matcher.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Gäsp!!!!! :sleeping:
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Måste dock erkänna att jag är riktigt imponerad av FBK och deras 6:de final irad
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Deras sjättede? :lol:

Jo, det är imponerande men det är samtidigt lite trist. Tre av de fyra senaste åren har det varit samma finallag... :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

carl wrote:Det är sällan att jag tycker illa om ett annat lag, men jag måste erkänna att jag tycker riktigt illa om FBK! Och Prestberg ska vi inte bara nämna.....
bara lite nyfiken varför? PP kan jag förstå men klubben?
carl
Forumdemon

Post by carl »

Känslor är inte alltid rationella, Baker. Jag har inget bra svar.

Jag har försökt att låta bli att tycka illa om FBK (särskilt när min Troja-favorit Stefan Nilsson spelade till sig ett par SM-Guld där), men det går tyvärr inte.
Troja - laget i hjärtat
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

carl wrote:Känslor är inte alltid rationella, Baker. Jag har inget bra svar.

Jag har försökt att låta bli att tycka illa om FBK (särskilt när min Troja-favorit Stefan Nilsson spelade till sig ett par SM-Guld där), men det går tyvärr inte.
samt inte att förglömma Roger "Ragge" Johansson.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Hoppla, Färjestad vann visst första finalmatchen. Härligt, Färjestad är som lakers dom berör 8) :wink:
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Skönt att "små orter" som Karlstad t.ex. kan matcha storstädernas lag. Detta borde vara något att ta med sig för oss i Växjö också inför framtiden.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bara att hoppas att Lakers inte blir så stora i korken då som kaffelaget är idag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply