Thornberg och Wikegård trodde att SAIK och Malmö tar klivet upp. De trodde inte att SSK klarar detta. Vi får väl se vad det blir, men viktiga matcher ikväll.
Kopitar räddade 3-poängarn mot Bofors 59.59... stongt gjort!
(passade på att flytta tråden)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ja, inte bara att nån snott toapappret för Leksand, utan nu passade Sollefteå HC på att välta hela bajamajan... medans masarna satt i den med byxorna vid knäna.
Hurra, hurra, nu stänger de inte Elitserien i år heller!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hofnar wrote:Fattar inte att både SpottExpressen och SVT24 nobbar att visa klassikermötet Leksand-Rögle i kväll, utan visar de andra två matcherna istället.
Kan ju kanske bero på att den matchen i stort sätt betyder noll och ingenting för fortsättningen!
Jonas Bergqvist har tyvärr inte haft så många rätt sen han avgjorde VM-finalen mot finnarna i slutsekunderna. Att han skulle ha rätt denna gång finner jag högst osannolikt.
Acta est fabula, plaudite = Skådespelet är slut, applådera
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Hofnar wrote:Fattar inte att både SpottExpressen och SVT24 nobbar att visa klassikermötet Leksand-Rögle i kväll, utan visar de andra två matcherna istället.
*doooh*
Välkomna tebax te Allsvenskan knätofsar! Kan ni kraftsamla till ett tredje pendeltåg? Ejendals Arena lär vara riktigt fin, har jag hört.
Skellefteå tar första platsen sen blir det stenhård fight mellan Södertälje och Malmö om den andra .
Tror att Södertälje tyvärr tar den platsen eftersom de just har elitserien bakom sig men jag hoppas givetvis malmö tar sig upp för de var klart överlägsna i allsvenskan.
som en av kommentatorerna sa Malmös första kedja får lika stor lön som rögles hela lag det säger det mesta
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Å kvällens match i Ejendals Arena var rena buskis-farsen.
Officiell publiksiffra var 3600 nånting, men initierade källor från trakten hävdade att där var 2000, max 2500 pers, och att man kunde höra en knätofs fallai hallen under större delen av matchen.
Lakersfan_03 wrote: men jag hoppas givetvis malmö tar sig upp för de var klart överlägsna i allsvenskan.
Ja hela 2 poäng före Skellefteå ,vilken överlägsenhet.
Jo men jag tycker ändå Malmö känns bättre än Saik . man gjorde ju mest mål också och utklassade de flesta lagen.
FÖr en gångs skull verkar SAIk ta sig upp men tänk OM de skulle snubbla på mållinjen igen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag tror faktiskt inte de snubblar på mållinjen denna gången. De har tre matcher kvar varav två går mot Rögle och Bofors, det bör dom klara. I vilket fall som helst har dom nu skaffat sig så pass bra utgångsläge inför de sista tre omgångarna att de kan torska nån match utan att behöva drabbas av panik eftersom de ändå har det i egna händer.