Spelare för nästa säsong
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Spelare för nästa säsong
Jag vill ha kvar, inkl signade,
Nr 12, andersson, romö, markusson, cpersson, heino, HONKANEN.
Thats it.
Nu har vi även signat nr 2 OK men,
Om vi ska slåss med de fyra bästa behöver vi en "Kenny" och en "Wernblom" samt ett par stjärnor till.
Custe, Messa, ev Sundbom, ev Ejdepalm, Ninja måste kickas... Ejdepalm kan va grym, men ska vi sikta uppåt måste det in högklassigt folk på deras positioner. In med ett par tuffa junisar i fjärde. Har jag glömt nån? Ja möjligen.....
Nr 12, andersson, romö, markusson, cpersson, heino, HONKANEN.
Thats it.
Nu har vi även signat nr 2 OK men,
Om vi ska slåss med de fyra bästa behöver vi en "Kenny" och en "Wernblom" samt ett par stjärnor till.
Custe, Messa, ev Sundbom, ev Ejdepalm, Ninja måste kickas... Ejdepalm kan va grym, men ska vi sikta uppåt måste det in högklassigt folk på deras positioner. In med ett par tuffa junisar i fjärde. Har jag glömt nån? Ja möjligen.....
Last edited by nr 12 on 10 March 2006, 19:02, edited 1 time in total.
Vi måste göra mycket för detta det är jag medveten om ,men då gäller det att ekonomin är med annars är vi ett nytt Hammers ,jag ville gärna se att vi värvar så att vi går upp i elitserien ,men samtidigt är Lakers för mycket personligen för mej så någon ekonomi får inte riskeras.
Ett sätt är att vi alla hjälps åt (förlåt, jag är INTE Erok )men det finns så mycket vi kan hjälpa till med för att avlasta de som styr , ibland är ett handtag mer än pengar.
Ett sätt är att vi alla hjälps åt (förlåt, jag är INTE Erok )men det finns så mycket vi kan hjälpa till med för att avlasta de som styr , ibland är ett handtag mer än pengar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Det finns ingen möjlighet att göra om samma tappe år efter år att köpa in mer än halva laget, det håller inte. Vi måste dock ha en bredare trupp än gångna året, för det håller inte att gå runt på tre femmor. Man måste bygga på sikt och ha fingertoppskänsla när man värvar nytt. 4-5 spelare tycker jag är idealet i omsättning. Någon mer i år givetvis, då man gått på i stort sett tre femmor.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Tabbe Räven... tabbe menar du väl. Mätte upp avståndet mellan b och p och fick det till ca. 7 cm... omöjlig felslagning oavsett whiskysortRäven wrote:Det finns ingen möjlighet att göra om samma tappe...

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Enklaste sättet torde vara att släppa in färre mål än man gör framåt, VARJE match...
Vi gör redan mål framåt, nu gäller det bara att täppa till baken... (?)
Vi gör redan mål framåt, nu gäller det bara att täppa till baken... (?)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Charlamov: Det får var slutdrucket för min del ikväll, jag brukar skumma igenom det jag skriver och märker jag inte att jag skrivit p istället för b så är det illa. Frugan skulle sätta på kaffe nu, men det får bli ett litet glas vatten till det istället för några droppar whisky.
Vad jag i allafall menade innan och som de flesta tycker likadant, är att det gäller att vara rädd om pengarna och satsa så rätt som möjligt, omsättningen av spelare måste kraftigt sänkas, annars kommer ekonomin att äventyras, samt att vi måste vara rädda om våra juniorer och ge dem möjligheten att komma upp.
Charlamov: Vi verkar tycka om samma typ av whisky, den som kommer från Islay
Vad jag i allafall menade innan och som de flesta tycker likadant, är att det gäller att vara rädd om pengarna och satsa så rätt som möjligt, omsättningen av spelare måste kraftigt sänkas, annars kommer ekonomin att äventyras, samt att vi måste vara rädda om våra juniorer och ge dem möjligheten att komma upp.
Charlamov: Vi verkar tycka om samma typ av whisky, den som kommer från Islay
Räven , felstavningar kan alla göra ,ta nu en Whisky till, håller för övrigt med ditt inlägg , det viktigaste är ekonomin är i balans och det får man ett bra lag av, att göra fingertoppkänsliga nyförvärv och inte sväva ut om att vi behöver hur många spelare som helst , min mage säjer att detta kommer att bli bra till nästa säsong , men det räcker inte till någon elitserie för dem som drömmer om det.Och det är så orelastika drömmar ,så långt har jag inte tänkt i detta läge.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
precis Alfax, det är lätt att drömma, vilket man gör och har gjort ett antal gånger i sitt liv, skulle man försökt få drömmarna realiserade, så hade man varit i privat konkurs. jag tror att lakers har den medvetenheten att man inte blir blinda under sin resa till det utsatta målet.
Nu dricker jag bara Ramlösa, kom på att det är en dag imorgon också.
Nu dricker jag bara Ramlösa, kom på att det är en dag imorgon också.

-
- c/o LL´s Forum
Som det skrivits i nån annan tråd verkar denna spelare rätt intressant.
Bäärnhielm mot nytt målrekord
Bäärnhielm mot nytt målrekord
- Lakejer115
- Forumproffs
låt taif spelarna förbli taif spelare
det finns ingen i Tingsryd som kommer till föra lakers något
framför allt inte Brasar
ta dig i brasan brasar så blir det bra sen
det finns ingen i Tingsryd som kommer till föra lakers något
framför allt inte Brasar
ta dig i brasan brasar så blir det bra sen
Last edited by Daniel on 12 March 2006, 14:29, edited 1 time in total.
Utav de i förra säsongens trupp, som saknar kontrakt, vill jag ha kvar följande i prioritetsordning:
1. Jacobsson - målskyttar är unika. Chrille är en unik målskytt.
2. A.Persson - Stor och kan pytsa. Bra kombination.
3. Honkanen - Har aldrig kammat en mylittlepony. Han åt upp den.
4. Ejdepalm - Gudabenådad på skridskor. Har inga egentliga brister.
5. Niinikoski - Kan sin roll och är beredd att utföra den i varje byte.
Med de 10 vi har kontrakt med skulle det bli 15 sammantaget från förra säsongen. Det är 2 målvakter, 2 backar och 1 center som inte får förlängt och måste ersättas. Dessutom måste vi värva ihop en komplett forwardsbesättning. Sedan återstår att se hur allvarlig Romös önskan att få lämna klubben är.
1. Jacobsson - målskyttar är unika. Chrille är en unik målskytt.
2. A.Persson - Stor och kan pytsa. Bra kombination.
3. Honkanen - Har aldrig kammat en mylittlepony. Han åt upp den.
4. Ejdepalm - Gudabenådad på skridskor. Har inga egentliga brister.
5. Niinikoski - Kan sin roll och är beredd att utföra den i varje byte.
Med de 10 vi har kontrakt med skulle det bli 15 sammantaget från förra säsongen. Det är 2 målvakter, 2 backar och 1 center som inte får förlängt och måste ersättas. Dessutom måste vi värva ihop en komplett forwardsbesättning. Sedan återstår att se hur allvarlig Romös önskan att få lämna klubben är.
Vad tror vi om detta???
http://www.st.nu/sport/index.php?action ... &id=539308
Behandlas redan i annan tråd. Kolla innan ni postar! /buck
http://www.st.nu/sport/index.php?action ... &id=539308
Behandlas redan i annan tråd. Kolla innan ni postar! /buck