Augustin
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det kan bli antingen bli kräfta eller scorpion av det här, antingen blir
han en riktigt giftpinne med säkra passningar och känsla för spelet
eller blir det kräftgång av hela altet. Upp och ner, ibland jätte bra
och ibland div.3 nivå.. tyvärr
Hoppas att han ligger i nu under sommaruppehållet å spelar landhockey
som Peter Andersson gjorde under sitt sommaruppehåll när
han spelade i Lakers. Det gav ganska bra resultat.
Jag tror även att han skulle försöka lägga på sig några kilo så han blev en lite tyngre back, så det gör lite mer ont för motståndaren att möta honom.
han en riktigt giftpinne med säkra passningar och känsla för spelet
eller blir det kräftgång av hela altet. Upp och ner, ibland jätte bra
och ibland div.3 nivå.. tyvärr
Hoppas att han ligger i nu under sommaruppehållet å spelar landhockey
som Peter Andersson gjorde under sitt sommaruppehåll när
han spelade i Lakers. Det gav ganska bra resultat.
Jag tror även att han skulle försöka lägga på sig några kilo så han blev en lite tyngre back, så det gör lite mer ont för motståndaren att möta honom.
Gäry har framtiden framför sig sen är han en egen produkt. Tycker Lakers skall bygga vidare på det som Fagervall startade då han gav fler egna juniorer chansen. Skall vi lyckas på lång sikt behövs ett bättre juniorlag i högre serie och då behöver vi plocka russin i lagen runt omkring istället för att våra talanger flyr till grannklubbarnas juniorled...
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Razzel skrev:Custe -8
Ja tyvärr ser det inte bättre ut för honom och det är för mig en gåta om hans kontrakt inte bryts. Har det vart så oehört lätt att bryta kontrakt till höger och vänster tidigare, både från klubben och spelarnas sida så bör det inte vara någon omöjlighet nu heller. Nej tyvärr, Custe visade denna säsongen att han inte platsar på denna nivån längre. De matcher han gjorde riktigt bra denna säsongen kan räknas på fem fingrar och då känns det som att jag inte överdriver. Det räcker inte att slå ett smörpass var tionde match som ändå inte leder till nåt.
Kommer bara på att han varit hyffsat nyttig i boxplay den gångna säsongen.
Senast redigerad av 1 Per Carlsson, redigerad totalt 0 gånger.
-
- c/o LL´s Forum
Vad det gäller Custemo så verkar det som om han var Fagervalls absoluta favorit i laget, för jag tror inte att Fagervall berömt en spelare så MYCKET som han berömt Custemo på alla presskonferanser och i media. Och precis som du säger Per, har det brutits kontrakt till höger och vänster innan så ska det väl inte vara så svårt att och ta ett självklart beslut och göra det samma, förhoppningsvis i samråd, med Custemo. Visst han drar iväg en och annan supermacka ibland, och hade en bra fjolårssäsong, men det överväger tyvärr inte temposänket och osäkerheten som det blir när han är inne på isen. Ska Växjö Lakers ta ytterligare ett kliv mot eliten så måste man handla därefter.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Vad jag hört så är jag ganska tveksam till om Custe var Fagervalls favorit. Däremot tror jag Fagervall lyfte fram Custe i media för att täppa till käften på hans kritiker här på forumet... vilket många ggr fick motsatt effekt.
Hoppas och tror att han får en nytändning iom Kempes tillträde. Säsongens form handlar definitivt inte om ålder... det finns många exempel på motsatsen. Och jag tror alla här misstänkt att en av Fagervalls mindre starka sidor är att motivera spelare som är ur form.
Tränarförtroende --> självförtroende --> FORM!!!
Men det är upp till Custemo att bevisa att han är rätt man för Lakers trupp anno 06/07.
Hoppas och tror att han får en nytändning iom Kempes tillträde. Säsongens form handlar definitivt inte om ålder... det finns många exempel på motsatsen. Och jag tror alla här misstänkt att en av Fagervalls mindre starka sidor är att motivera spelare som är ur form.
Tränarförtroende --> självförtroende --> FORM!!!
Men det är upp till Custemo att bevisa att han är rätt man för Lakers trupp anno 06/07.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Nej det gör han inte. Han heter Gäry Augustin!
Ny säsong för legenden. Killen som överlever allt från serieklättring till isländska vulkaner. Tydligen har jag sett över 200 matcher med Gäry, aset är ju alltid där.
Stenhård i kroppen, uppoffrande i defensiven och ett perfekt komplement till sina backkollegor. En symbol för det rätta virket.
Kan någon hjälpa mig med en sekvens från KS senast, när Gäry lämnar 66-kilos Burström att ansvara för området framför egen kasse i SH, och beslutar sig för att bege sig ut i hörnet för att stressa. Jag får nervsammanbrott, men Gäry stressar motståndet med en start-och-stopp-hockey jag inte trodde han var kapabel till och lyckas låsa fast tre motståndare på den sidan. Var det sista matchen mot AIK, det var någon av de sista i alla fall?
Ny säsong för legenden. Killen som överlever allt från serieklättring till isländska vulkaner. Tydligen har jag sett över 200 matcher med Gäry, aset är ju alltid där.
Stenhård i kroppen, uppoffrande i defensiven och ett perfekt komplement till sina backkollegor. En symbol för det rätta virket.
Kan någon hjälpa mig med en sekvens från KS senast, när Gäry lämnar 66-kilos Burström att ansvara för området framför egen kasse i SH, och beslutar sig för att bege sig ut i hörnet för att stressa. Jag får nervsammanbrott, men Gäry stressar motståndet med en start-och-stopp-hockey jag inte trodde han var kapabel till och lyckas låsa fast tre motståndare på den sidan. Var det sista matchen mot AIK, det var någon av de sista i alla fall?
Jag saknar badass Gäry! Gäry om sätter klubban i ryggen framför mål efter avblåsning, den elaka Gäry som lirar med märket på bröstet . Han plockade verkligen fram det i kvalserien men han behövs i lunken oxå.
Till hans försvar får väl vara att han får alltid ta hand om underpresterande spelare
Den personliga assistenten Gäry
Till hans försvar får väl vara att han får alltid ta hand om underpresterande spelare
Den personliga assistenten Gäry
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
-
- c/o LL´s Forum
Kanske en ny intro-låt för Gärry när speakern ropar upp startuppställningen inför match.
http://www.youtube.com/watch?v=XCV6XpiU_54
http://www.youtube.com/watch?v=XCV6XpiU_54
-
- Forumdemon