fall frammåt och berömm
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
fall frammåt och berömm
varför är det alltid samma tråkiga och förutsägbara kommentarer från joakim fagervall efter en förlust på presskonferansen.?det spelar ju ingen roll hur jävla dåligt lakers spelar så nog fan är det ett fall framåt hela tiden,helt obegripligt!hur kan man påstå att det är ett fall frammåt när man förlorar matchen.?? och det är ju inte första gången som joakim säger just detta.en annan sak som också är mycket märkligt är ju varför joakim hela tiden på sina preskonferanser berömmer andreas custemo man börjar ju undra vad dessa två har för något förhållande egentligen.andreas kan ju spela totalt odugligt i en/flera match/er men nog fan berömms han alltid av fagervall,pinsammt och obegripligt. andreas har ju varit den sämsta backen i laget under flera säsonger.DEt sägs ju att när en tränare lämnar ett lag så brukar han ju plocka med sig några bra spelare mitt tips till joakim är att han kan plocka med sig custemo för det verkar ju enligt joakim vara en av sveriges bästa ishockeyspelare.det ska bli skönt att växjö lakers får en ny tränare nu så att man slipper lyssna på tarvliga bortförkbortförklaringar,obegripliga berömm tal och alla dessa fallen framåt.det ska vara en tränare med pondus och som vet vad han snackar om,även på presskonferanserna.mitt och flera med mig tips till joakim är att han plocka med sig custemo till sin nya klubb,dom verkar ju kompletera varandra på ett mycket bra sätt,dom verkar ju uppenbarligen ha samma hockeytänk.joakim säger ju själv att andreas har mycket mycket,mycket,mycket mer att ge,då är det väl ett ypperligt tillfälle för honom att plocka med sig andreas.jag tror inte det är många som skulle bli besvikna.när han ändå är igång så kan han ju plocka med sig målvakterna också.
Får hoppas nästa tränare inte lika nyanslös som du verkar vara. Snacka om svepande beskrivningar och taktlös kritik.
Så länge forumets regler följs så får vad som helst skrivas (frågan är väl om inte detta hamnar under personliga påhopp?!?!)... men för din egen skull... radera eller retuschera skiten!!!
Det här är... ta mig fan... bland det sämsta jag läst sen jag konfirmerades

Så länge forumets regler följs så får vad som helst skrivas (frågan är väl om inte detta hamnar under personliga påhopp?!?!)... men för din egen skull... radera eller retuschera skiten!!!
Det här är... ta mig fan... bland det sämsta jag läst sen jag konfirmerades

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Jag delar 'Expertens' tankar till viss del - i allt dessa virrevarr av bokstäver.
Joakim Fagervall öser ju sitt beröm i tid och otid över Andreas Custemo - många gånger helt oförtjänt anser jag. Men tydligen så ser Joakim Fagervall något i Andreas Custemos agerande på isen som jag och flera med mig inte än har reflekterat över - och kommer nog aldrig att göra det heller. Vem vet, Jocke kanske plockar med sig Generalen?
Och vad det anbehagar Joakim Fagervalls uttalande '...ett fall framåt...' på presskonferansen så har jag ingen kommentar till det förutom att det var ett fall framåt om man ser till Boforsmatchen, för sämre än så kan det ju inte bli.
/T5!!

Joakim Fagervall öser ju sitt beröm i tid och otid över Andreas Custemo - många gånger helt oförtjänt anser jag. Men tydligen så ser Joakim Fagervall något i Andreas Custemos agerande på isen som jag och flera med mig inte än har reflekterat över - och kommer nog aldrig att göra det heller. Vem vet, Jocke kanske plockar med sig Generalen?
Och vad det anbehagar Joakim Fagervalls uttalande '...ett fall framåt...' på presskonferansen så har jag ingen kommentar till det förutom att det var ett fall framåt om man ser till Boforsmatchen, för sämre än så kan det ju inte bli.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 4 March 2006, 16:03, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Custemo har haft en svacka under en del av denna säsongen, men det kan man knappast säga om förra säsongen. I Custemo finns mycket hockey och det är jag glad att Fagervall inser, för det gör han bevisligen.
När det gäller Fagervalls kommentarer, så kan jag också tycka att jag inte hänger med eller förstår vad han menar, för ibland känns det inte relevant. Man får nog känna honom bättre för att förstå det.
När det gäller Fagervalls kommentarer, så kan jag också tycka att jag inte hänger med eller förstår vad han menar, för ibland känns det inte relevant. Man får nog känna honom bättre för att förstå det.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Jag tycker verkligen inte att det är speciellt märkligt att det finns en hel del personer som anser att Andreas Custemos insatser på isen många gånger är under all kritik. Men det är ju klart, hans rigoröst djupa svacka beror ju helt och hållet på de ömma ljumskarna - anser vissa. Jag är av en annan uppfattning, helt klart. Nä, jag har inte mycket övers för Andreas Custemo - möjligen som avlastande åttonde back. Avsaknandet av tempo och hans alltför lättlästa (upp)spel blir mer och mer framträdande. Plus/minus statistiken talar ju också sitt tydliga språk, -8.Räven wrote:Håller med dig Alfax, märkligt att det finns ett gäng som inte kan se hans insatser på isen.
/T5!!
Jag har aldrig påstått att det beror enbart på ömmande ljumskar ,men som avlastande 8:back ,kan Du väl inte mena dagens uppsättning backar i Lakers, i så fall ser vi på hockey på helt olika sätt .Och fakta är med Custe i form plockar Lakers poäng utan Custe blir de mer sällsynta.
Last edited by alfax on 4 March 2006, 19:12, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
ALLA spelare kan hamna i formsvackor... och flera Lakersspelare har periodvis inte lyckats nå upp till sin potential. Custemo är en av dom. MEN han har oxå spelat bra... MYCKET bra till och med.
NÄR en spelare drabbas av dåligt självförtroende så är det tränarens förbannade skyldighet att så snabbt som möjligt förpassa honom tillbaka till den mentala toppen.
Vad jag förstått är denna egenskap INTE en av Fagervalls främsta styrkor. Förhoppningsvis ska Lakers hamna bland lagen som går till KS nästa säsong och för att nå dit måste dom ha en tränare som har just denna egenskap... förutom att skapa fysiska krigare. All heder åt Jocke men pga avsaknad av denna egenskap kommer jag inte att sörja särskilt länge att han väljer att lämna.
NÄR en spelare drabbas av dåligt självförtroende så är det tränarens förbannade skyldighet att så snabbt som möjligt förpassa honom tillbaka till den mentala toppen.
Vad jag förstått är denna egenskap INTE en av Fagervalls främsta styrkor. Förhoppningsvis ska Lakers hamna bland lagen som går till KS nästa säsong och för att nå dit måste dom ha en tränare som har just denna egenskap... förutom att skapa fysiska krigare. All heder åt Jocke men pga avsaknad av denna egenskap kommer jag inte att sörja särskilt länge att han väljer att lämna.
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Alfax, att du och jag ser hockey på olika sätt, det har jag kommit till underfund med för länge sedan - fasiken vad tråkigt det skulle vara om alla hade samma syn på saker och ting.
Nja, vad jag menar med åttonde back, om man läser lite mellan raderna, så menar jag att Andreas Custemo kommer låååångt ner på listan för att vara en tillförande back i Växjö Lakers. Så avlastande åttonde back låter ju inte så tokigt iaf. Jag vill inte på något sätt frånta Custemo hans magnifika avslutning på förra säsongen - för den var riktigt bra. När en spelare hamnar i en svacka så måste tränaren tillsammans med spelaren snabbt som ögat agera och ta i tu med detta, men Custemos svacka tycker jag har varit alltför lång och alltför djup, tyvärr - vad detta beror på vet jag inte, men självklart så faller ju en stor del av detta ansvaret på tränaren. Möjligen en klyscha, men åldern tar ju självklart ut sin rätt och det är ju inget som man öht behöver sticka under stolen med - that's life. Tiden går och Vi med den.
/T5!!

Nja, vad jag menar med åttonde back, om man läser lite mellan raderna, så menar jag att Andreas Custemo kommer låååångt ner på listan för att vara en tillförande back i Växjö Lakers. Så avlastande åttonde back låter ju inte så tokigt iaf. Jag vill inte på något sätt frånta Custemo hans magnifika avslutning på förra säsongen - för den var riktigt bra. När en spelare hamnar i en svacka så måste tränaren tillsammans med spelaren snabbt som ögat agera och ta i tu med detta, men Custemos svacka tycker jag har varit alltför lång och alltför djup, tyvärr - vad detta beror på vet jag inte, men självklart så faller ju en stor del av detta ansvaret på tränaren. Möjligen en klyscha, men åldern tar ju självklart ut sin rätt och det är ju inget som man öht behöver sticka under stolen med - that's life. Tiden går och Vi med den.
/T5!!
Tycker inte man så svepande ska använda faktorn ålder som anledning när en spelare underpresterar, precis som Alfax skriver. Det finns många exempel på spelare som hävdat sig förnämligt i elitsammanhang, både i forntiden med namn som Bobby Hull, Gordie Howe (kan nämna för de prepubertala inslagen på forumet att denne man spelade tillsammans med sina båda söner i "systerligan" till NHL... WHA), Borje Salming m.fl... och nutida med bl.a den amerikaniserade greken Chris(tos) Chelios(topoulos)
G. B. Shaw
G. B. Shaw
Nog är det så att Custemo har framtiden bakom sig. Jag har sett Lakers i stort sett varje hemmamatch de senaste 3-4 åren samt några hundra matcher utöver dessa. Min uppfattning är att det är otroligt med det skottet den fysiken och hans eviga plockande med pucken hur denne man kan ha tagit ett SM guld. Men givetvis grattis till det men nu är det längre och längre mellan topparna (=aldrig i år) och min stilla förhoppning att klubben kan han andra sysslor än på isen för där har tåget gått. Nostalgi och snyft leder garanterat inte framåt, för det är väl framåt vi siktar och där finns det inte plats för #44.
Jag vet inte, men börjar få känslan att det inte verkar meningsfyllt att försöka bevisa för den oliktänkande sidan att vi eller de har rätt. Vi tycker olika angående Custemo och jag tycker det är bra att vi kan acceptera detta, eller hur? Ingen av sidorna verkar erkänna att deras uppfattning är fel.
Det är nog ett riktigt konstaterande att alla tycker inte lika. Sen vet jag inte hur man skall kunna "erkänna" att man har fel när man inte tycker det.Räven wrote:Jag vet inte, men börjar få känslan att det inte verkar meningsfyllt att försöka bevisa för den oliktänkande sidan att vi eller de har rätt. Vi tycker olika angående Custemo och jag tycker det är bra att vi kan acceptera detta, eller hur? Ingen av sidorna verkar erkänna att deras uppfattning är fel.
Men det lustiga är att när Custe har sina svackor så hackas det direkt medan andra får vara helt ifred,Nu brukar jag inte kommentera svackor för det har alla spelare inte minst (om jag nu ska kommentera för en gång skull)så har väl de 2 som skrevs som att vara elitseriespelare-aktuella Andree Persson och Ejderpalm varit inne och är i en svacka nu eller är jag ensam om att tycka det.Som de varit i de sista matcherna skulle de inte platsa på bänken i Elitserien.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ingen av Ejderpalm och Persson platsar som bänkvärmare i ett ES-lag för tillfället. Och de lär inte heller bli aktuella för något kliv uppåt i seriesystemet, det behövs otroligt mer för att hamna där.
Men precis som du säger Alfax, så är det ingen som öppnar munnen eller sätter fingrarna på tangenterna, när det gäller dem i smaband med sämre prestationer på isen, ganska märkligt må jag säga.
Men precis som du säger Alfax, så är det ingen som öppnar munnen eller sätter fingrarna på tangenterna, när det gäller dem i smaband med sämre prestationer på isen, ganska märkligt må jag säga.
Allra konstigast gällande Custe är ju att när han gör en bra match så finns det gott om folk som tycker han är hopplös och värdelös ändå. Det är inte vad jag vill kalla hockeykunnande... Jag tycker det är synd att Custe inte nått upp till sin egentliga nivå i år. Vi vet allihop att han kan så mycket mer.
Expertens fruktansvärt nyanserade inlägg tänker jag inte ens ägna en bakfyllefis....
Expertens fruktansvärt nyanserade inlägg tänker jag inte ens ägna en bakfyllefis....
Goddamnit!!!
Tänk om Custe varit skadefri och om han hade hamnat i "rätt" sällskap från början, då hade det varit annat ljud i skällan. Jag förstår inte att han har blivit placerad i en femma som ska spela 0-0 i sina byten, han har inte under hela tiden jag har sett honom varit en 0-0 spelare, nej han har mer varit 3-1 spelare, ett par mål framåt och ett otursmål bakåt... Betänk detta innan ni kastar er skit! Det finns många bra spelare i Växjö, konsten är bara att få ihop helheten och att får rätt person på rätt plats och inte köra tombolan inför varje match,
För i rätt sällskap är alla duktiga
För i rätt sällskap är alla duktiga

custe rör upp känslor
och så har det väl alltid varit runt honom, en del gillar och en del inte.
Jag håller med att förra säsongen var hans bästa, varför var det så och riktigt dålig i år? jo, förra året var han ju tvungen att spela till sig nytt kontrakt...det gjorde han med...nu har jag hört att klubben inte vill se honom i truppen nästa säsong, någon mer som hört detta? Det vore i mina ögon, HELT RÄTT!
Angående Fagerwall så tycker jag att i samma stund han tackade nej så skulle dom tagit bort honom från båset, hur mycke energi får man av att ens chef inte vill va kvar? nej inte ett shit, Evertsson kunde kört de fåtalet macther som återstod och kanske det blivit 3p i Oskarshamn då...det får vi aldrig veta
Vi har ett bra lag på G inför nästa säsong och med en bra ny tränare så lyfter vi ännu mer nästa säsong...
Nu vill jag att sommaren kommer det är så j-vla kallt!!!!!!!!!!!
Jag håller med att förra säsongen var hans bästa, varför var det så och riktigt dålig i år? jo, förra året var han ju tvungen att spela till sig nytt kontrakt...det gjorde han med...nu har jag hört att klubben inte vill se honom i truppen nästa säsong, någon mer som hört detta? Det vore i mina ögon, HELT RÄTT!
Angående Fagerwall så tycker jag att i samma stund han tackade nej så skulle dom tagit bort honom från båset, hur mycke energi får man av att ens chef inte vill va kvar? nej inte ett shit, Evertsson kunde kört de fåtalet macther som återstod och kanske det blivit 3p i Oskarshamn då...det får vi aldrig veta

Vi har ett bra lag på G inför nästa säsong och med en bra ny tränare så lyfter vi ännu mer nästa säsong...
Nu vill jag att sommaren kommer det är så j-vla kallt!!!!!!!!!!!
"Once a laker, always a laker."
Med facit i handen, så var det dumt att Fagervalls vara eller inte vara kom upp. För jag tror att det har spelat in en hel del i den bedrövliga avslutning laget har gjort. Finns en chans till att vi ska ha en annan bild inför sommaren och det är vinst över Rögle, men det tror jag inte på.
Angående Custe, så vet man inte alls hur hans standard blir inför nästa säsong, mycket hänger på vilken tränare och vilket spelsystem som han vill använda sig av och vilken roll som Custe ska axla i laget inför nästa säsong.
Angående Custe, så vet man inte alls hur hans standard blir inför nästa säsong, mycket hänger på vilken tränare och vilket spelsystem som han vill använda sig av och vilken roll som Custe ska axla i laget inför nästa säsong.