Ny sportchef

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Inget nytt?
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

nu är det klart vem som blir ny sportchef.

Det blev Henrik Evertsson enligt www.vaxjolakers.se

Ett mycket bra val tror jag. Den som har stått i ett par skridskor i Sverige som inte Henrik känner till har inte födds än.

Jag tror att detta blir kanon. Jag är mycket nöjd med detta.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

BRA!

Snabbt agerat!

Ger stabilitet nu när Jocke går vidare i sin karriär.
Henrik har ju visat att han har kontakter och redan lyckats få hit några intressanta namn.
(jag tänker även på juniorerna från Frölunda som spelade några matcher förra året)

Känns bra att ha Henrik som sportchef!
Last edited by Flest mål vinner on 27 February 2006, 16:59, edited 1 time in total.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Enligt de signaler jag har fått på detta forum tror jag att det är relativt många Lakersanhängare som är ganska besvikna över valet av sportchef i Lakers.
Troja - laget i hjärtat
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tror det är lite skillna på evertsson och gustavsson.
Men vi får väl ge han en chans , som sagt bra att lakers agerade snabbt.
då fattas det tränare till nästa säsong också..
Hoppas vi får en bra tränare som tillför klubben ett lyft
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

carl wrote:Enligt de signaler jag har fått på detta forum tror jag att det är relativt många Lakersanhängare som är ganska besvikna över valet av sportchef i Lakers.

Jag vet EN enda som är besviken... sen att han vid enormt upprepade tillfällen sagt detta är en annan sak. ;)

Jag tycker det känns helt rätt. Dels blev det klart i god tid innan värsta värvningskarusellen sätter igång och dels så är Evertsson väl förtrogen med den typ av hockey samt spelare som Lakers kör med.

Kör hårt Evert och ge oss en fet j-a trupp nu! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Jag tror detta kan bli riktigt bra. Henrik bevisade ju redan till denna säsongen att han kan hitta bra värvningar och STORT kontaktnät inom hockeyn det har han ju helt klart. Ser detta som en mycket bättre lösning än vad Anders Gustavsson hade varit.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Detta var kanon inget ont utan det för något gott med sig eller till och med bättre.
Jag har på känn att detta blir perfekt.
Han kan Lakers och har kontaktnät.
LYCKA TILL Henrik !!!!!!!!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

detta käns mycket bättre tycker jag

Forza Henrik :D
*anna*
Forumamatör

Post by *anna* »

we like we like...

det känns mycket bra att ha Henke som sportchef!!

lycka till Henke!

:D
harjoitus tekee mestarin
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Bättre än ingen :wink:
Lycka till Henke.Se nu till att få hit en vägg med en % på 99.9 :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag instämmer med föregående skribenter. Jag tror också att detta blir riktigt bra. Nu är det också öppet för om kommande huvudtränare vill ha en speciell andretränare. Det finns som jag ser det inga låsningar i förväg.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag hoppas att detta valet leder till något possetivt, jag vet inte om det är rätt eller fel att sätta Henke på den platsen men hoppas att det går bra. 8)
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

buck: Jag är väl medveten att du menar mig. Det är OK. :wink:

Men min tradition, som tydligen är upprepningar, ska inte ske denna gång, utan jag säger bara att jag står fast vid min åsikt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Målvaktstränare, assisterande tränare OCH sportchef i samma paket, här gäller det minsann att man hänger med i svängarna om vem som är vem och vem som ska göra vad i Växjö Lakers.

Frågan man ställer sig är ju varför inte målvaktstränare Henrik Evertsson var förstavalet som sportchef om han ändå redan fanns i föreningen? Bara inte detta är något hastigt och haffsigt beslut - utan att Växjö Lakers verkligen har tänkt igenom det här och sonderat marknaden rejält. För som jag tidigare har sagt så har en sportchef en oerhört STOR del i lagets sportsliga framgångar, och inför nästa säsong så måste ALLT upp ett snäpp. Ett brett kontaktnät och en hel hoper rutin är, enligt mig, en ganska avgörande faktor för om man ska lyckas fullt ut.

Jag ska med stort intresse följa målvaktstränare Henrik Evertsson's lagbygge - lycka till...

/T5!!
Last edited by C70T5 on 27 February 2006, 23:10, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Bra analys Volvon!
Kan det vara så att man varit hemmablinda?
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Jag måste säga att jag är riktigt nöjd med att föreningen och Henrik kommit överens. Tror den lösningen var den bästa faktiskt. Vad jag hört så har han full koll på det mesta som rör ishockey, han följer nästan allt som händer. Hans kontaktnät verkar vara brett och jag har fullt fötroende för honom. Vad jag hört är han också mycket omtyckt i laget, detta känns riktigt riktigt bra!!!

Lycka till Henke!!!
carl
Forumdemon

Post by carl »

Då vet jag ett par 100 % fler än du, buck. :wink:

Min personliga åsikt är att en sportchef som redan känner till den befintliga truppen och den övriga föreningen har ett klart försprång jämfört med om man ska ta någon utifrån. Om Evertsson är rätt eller inte har jag dock inte en aning om.
Troja - laget i hjärtat
Zolen
Forumentusiast

Post by Zolen »

Jag håller helt med dig Carl. Det har stor betydelse att Evertsson vart i klubben 2 år. Jag tror han är rätt på den posten!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Fan vilken god nyhet!!!!!!!!!! :headbang:

Undrar också varför Evertsson inte var förstavalet?
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

LYCKA TILL HENKE!
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

ja, det är underbart att se den positiva anda som råder efter beslutet att anställa Evertsson som sportchef. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni har rätt och jag har fel. :?
Han har definitivt inte imponerat så här långt. Men det finns massor av exempel både inom Lakers och andra föreningar där folk växer med sin uppgift.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag gratulerar Henrik och önskar honom all lycka till! Jag tror stenhårt på att du fixar det här galant och att det verkligen är ett jobb som passar dig som handen i handsken! :D
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Känns helt klart positivt :ok:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Självfallet önskar jag honom lycka till, men vad jag tror om detta, vet ni redan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

precis,en del trodde ju chrille var en dålig värvning oxå;)

jag tror detta blir kanon!!välkommen på din nya plats henrik!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Lycka till Evert!
Tro detta kan bli kanon.
Han har ett brett kontaktnär och kunskapen av vad Lakers söker.
Snart nära dig...en ny hall
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lycka till Mr Evertsson! :wink:
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Vet inte vad man ska tro?Men hoppas detta är bra...Så lycka till Evert.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Växjö Lakers målsättning inför nästa säsong måste ju vara att Växjö Lakers ska gå till kvalserien. Nu har Växjö Lakers spelat och etablerat sig i hockeyallsvenskan och gjort det förbannat bra - nu är det dags för nästa steg och en ytterligare etablering. Som jag tidigare har skrivit så har sportchefen i en förening en oerhört viktig roll rent sportsligt OCH ekonomiskt för att få de bästa spelarna till laget - spelare som kan mäta sig med de andra lagens bästa spelare i serien. Målvakts-/andratränaren Henrik Evertsson har nu åtagit sig sportschefsuppgiften inom Växjö Lakers kommande säsong, ett arbete som engagerar många - och det ska bli oerhört intressant att få se hur han hanterar det. Eftersom att nu Henrik Evertsson ska bli sportchef i Växjö Lakers så anser jag, som lekman, att han ska lämna sina tidigare uppgifter som andratränare och målvaktstränare åt sidan. För arbetet som sportchef i en klubb med ambitioner på denna nivån måste väl andå vara ett heltidsjobb?

Henrik Evertsson från hemsidan:
För många är klivet från båset till sportchef ett stort steg att ta, men för Henrik själv är det mer ett steg i rätt riktning mot vad som passar honom bäst.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag kan börja med att skriva att jag är mycket nöjd med valet av Evertsson. Detta av bl a de här skälen:

* Evertsson vet/kan/står bakom den typ av hockey VLH bestämt sig för. Den viktigaste punkten enligt mig

* Enorm kunskap om spelare, särskilt i Europa. Har kanske inte riktigt samma pejl på de nordamerikanska. Det låter jag vara osagt.

* VLH får kontinuitet i sitt lagbygge. Evertsson förstår varför det tagits hit vissa spelare och vad som kan förbättras.

* Känner väl till föreningen. Underlättar alltid.

Jag har ingen aning om varför inte HE var första valet men kan ha att göra med arbetet med sponsorerna. AG är tydligen duktig på det och utan pengar kan vi glömma en kvalserie. Nu hoppas jag att Ländell & boys klarar ut den biten ändå.

Årets trupp har varit ett gott dagsverke ur en sportchefs synvinkel. Mycket hockey/krona. Jag hoppas på en fortsättning samt några fler kronor...
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Då har det klarnat lite gällande hoten mot Anders Gustavsson, ja vad ska man säga...

http://www.blt.se/article/825421_104-0-0-0
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Det var fan ta mej bland det värsta jag läst... 8O
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Vad ska man säga......
Snart nära dig...en ny hall
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ibland undrar man om det finns någon framtid för människosläktet, detta var ett sånt tillfälle..gud hjälpe..
Post Reply