Kim Martin i Hockeyallsvenskan ?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Kim Martin i Hockeyallsvenskan ?

Post by Lakersfan_03 »

Visst är det lite roliga nyheter men jag vet inte om hon skulle hålla i hockeyallsvenskan för herrar.
Det är tänkt att hon ska stå mellan MIF - Bofors .
Vad tycker ni andra är hon så pass bra att hon kan stå i en herrliga ?

http://www.kanon.se/060219/martintillmif.htm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Låt henne testa så får vi svaret efteråt :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Till Kvällsposten häromdagen sa Osten att han ville ha Martin i mål mot Rögle.

Pajaseri, säger jag!

Jag har inget emot företeelsen i sig, i en eventuell uppvisningsmatch/träningsmatch. Men kom inte och försök övertyga mig om att hon på allvar skulle peta Wesslau eller Hirsch. I så fall skulle hon vara med i Kvalserien också och det lovar jag att hon inte kommer att vara.

Malmö vill ställa till med en freakshow för att locka publik till sin ruttna hall och eftersom det gäller pajaslaget Mögtocks blir jag inte förvånad.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Aldrig fel med att locka publik oavsett vilket lag det än gäller.Malmö är klara och för att komma åt målgruppen tonårstjejer så vore kim i målet inte så dumt.Tillockmed så jag kan tänka mig att åka ner till malmö för att få se henne live.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag tycker det är skitsmart ur marknadsföringssynpunkt från Malmös sida. De har inget att förlora och allt att vinna på att låta henne stå.
Jag skulle nog vilja påstå att hon är minst lika bra som många andra målvakter i vår serie och att hon inte skulle göra bort sig.

Kul för Kim, Kul för svenska hockeypubliken och smart av Malmö!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Linda wrote:Jag tycker det är skitsmart ur marknadsföringssynpunkt från Malmös sida. De har inget att förlora och allt att vinna på att låta henne stå.
Jag skulle nog vilja påstå att hon är minst lika bra som många andra målvakter i vår serie och att hon inte skulle göra bort sig.

Kul för Kim, Kul för svenska hockeypubliken och smart av Malmö!

Precis med henne i målet i en ganska betydelselös match så kan hon säkert locka kanske 500 extra personer vilket är fina pengar att få in
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja ,som marknadsföring vore det ett roligt inslag ,men vore det rätt mot Björklöven som slåss om KS:platsen med Rögle ,undrar hur vi sett på det om vi hade varit i Björklövens kläder.
I en betydelselös match OK,men det är ju det inte .
Jag vill ha Björklöven till KS .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

ja sportsligt sett så är det kanske inte så lyckat sen vet man ju inte hur det blir inget är ju spikat ännu jag är tveksam om hon står om det gäller nått
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Lite ego får man faktiskt vara, det är man väl allitd i den här världen. Hur ofta gör man vad som är bäst för andra i första hand och vad som är bäst för sig själv i sista hand.

Vad är det som säger att Rögle kommer vinna för att Kim står i mål?? Hon är inte dålig för att hon är dammålvakt, hon är minst lika bra som många andra målvakter i denna serien.
Ska man se det som att det är osportsligt mot andra lag så ska man väl inte ställa in andra eller tredjemålvakten heller, eller matcha juniorer..eller??
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Ställer dom Kim.M i mål så ställer vi Linda!!!! :)
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Jag betvivlar inte att fröken Martin håller god klass på straffar eller reflexräddningar men när man ska stå och knuffas med 100 kilosbjässar i målgården tror jag inte hon kommer få det lätt... :?

Varför får det inte vara skillnad på könen? :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

jag tycker inte heller det är rättvist mot björklöven om e nu ställer henne mot rögle.
Står hon däremot mot bofors så spelar det ingen större roll
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Viktor666 wrote:Jag betvivlar inte att fröken Martin håller god klass på straffar eller reflexräddningar men när man ska stå och knuffas med 100 kilosbjässar i målgården tror jag inte hon kommer få det lätt... :?

Varför får det inte vara skillnad på könen? :roll:
Det ÄR skillnad men behöver det inte betyda att det automatiskt är det.

Backarna får väl hjälpa till att ta bort motståndarna framför målet, där ska de ändå inte vara.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

En kul grej, men inte rättvist egentligen. Vi vet inte hur hon kommer att klara den rollen i AS, skulle det inte gå så bra, så påverkar det kanske tabelläget på ett orättvist sätt.

Sedan är jag motståndare att blanda ihop kill och tjej i idrott, det är just det som så ofta blir fel, när man hör kommentarer. Tjejer spelar på sitt vis och ska bara jämföras med andra tjejer i sin idrott och samma gäller för killar. Undantag mixade idrotter.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Macke23

Humor..

Post by Macke23 »

"Hon är lika bra som andra målvakter i vår serie.."

STOR HUMOR..hon kommer bli totalt sönderskjuten,HOPPAS hon står mot oss,hade varit att tacka o ta emot....Hörde även att Kim sa att Kanadas lag höll låg allsvensk Klass...också stor humor..d skiljer SJUKT mycket..att ens tro nåt annat är väl för att man sväljer mediahypen...

En rolig jämförelse i fotboll:Tror d va MFF pojkar 15 eller liknande som mötte MFFs damlag...blev 16-0 ......
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

För en enda gångs skull så håller jag med Macke23.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller också med Macke 23.
Det är fortfarande väldigt stor skillnad på damer och herrar det är bara och inse det.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det gör jag också ,man ska aldrig jämnföra herr och damidrott var och ett har sin tjusning.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Håller även jag med macke men för marknadsföringen för svensk damhockey och för intresset för malmö så är det ett upperligt tillfälle att sätta henne i mål
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Kim är för bra för att utsättas för ett sånt här experiment.
Den enda som kan förlora på detta jippo är hon själv.

Betänk att hon skulle vakta kassen mot oss.
Hon skulle bli hånad, sönderskjuten, förnedrad och hela sverige skulle genast glömma bort damkronornas bragd i OS.

Men visst, är hon villig och införstådd med risken så som sagt, gärna för oss, vi tar gärna lätta poäng mot miffona
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag tror likdant som dig herr oberst
Hon kan hålla sig till damhockeyn där gör hon bra jobb.
Ungefär som att sätta en bra 16 årig anfallare i fotboll som gjort bra ifrån sig i gothia cup i t ex Real Madrid.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Michael Owen debuterade i Liverpool som 16-åring, inte Real Madrid men ändå...

Det verkar som det provocerar en del om Martin ställs i MIFs mål. Varför? För min del får motståndarna ställa vem de vill i kassen. Bättre att koncentrera sig på sitt egna lag. Martin förnedrad av AIA? Vem bryr sig om era könsordsramsor... :wink: :lol:
puff
Forumdemon

Post by puff »

Störst risk är det väl för rögle. Tänk om de inte får hål på Kim Martin. Det vore nog inte så lätt att komma tillbaka efter det. Fast det skulle vara intresant att höra hur det skulle bortförklaras
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Nästan värt att åka och titta på den matchen, tänk om det blev som du skriver Puff
vhd
puff
Forumdemon

Post by puff »

Ja, tänk att se Gath ännu mer frustrerad än vad han brukar vara.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag älskar experiment!

tyvärr lyckades inte sörenstam mot männen,här en ny chans för damerna att testa sig i en tuffare miljö!

mer experiment till folket!!man undrar ju hur det skulle gå för Lakers Ladies om Grotnes skulle stå resten,undrar om det skulle kunna räcka hela vägen??
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, som expriment är det kul, men mer som en engångsföreteelse. För man ska inte jämföra på det viset. Jag blir "vansinnig" på på de som häver ur sig diverse dumma jämförelser, när man tittar på damfotboll. Ska man jämföra så ska man jämföra damfotboll med damfotboll och motsvarande för killarnas del. Men det är bara min åsikt.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har samma åsikt .Ett Exempel är att vi älskar Kajsa Berqvist när hon tar 2.05 i höjd där jämnför vi inte och ska inte göra med herrarnas 2.45.
Nej ,se dam- idrotten för var den är och herridrotten för var den är ,det finns så mycket tjusning i båda .
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Precis Alfax, då kommer det mer till sin rätt och som du skriver det blir uppskattade på ett mer rättvist sätt.
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Skillnaden mellan damer och herrar i fotboll och ishockey är att det är olika regler.

Därför är det ännu mer skillnad i ishockey. Skulle Kanadas damer möta något allsvenskt lag där tacklingar inte var tillåtna tror jag de skulle klara sig ganska bra.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

* Använd bara citat om du vill svara på ett inlägg längre upp än föregående inlägg. *

ha ha ha..dom skulle få storpyngel!!!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Lotta Almblad som spelade i landslaget, bara för några år sedan, tränade med våra P-14 i Alvesta. Grabbarna var snabbare och starkare, passningssäkrare och sköt hårdare. Hon hade fått spela i 3:dje eller 4:de - kedjan. Så att tjejerna skulle spela mot Allsvenskt motstånd eller juniorer idag, även om det är 10 års utveckling sedan dess, är ren nonsens. Visserligen var vi ett av Sveriges 8 bästa pojklag, men det innebär inte att vi kunde spela mot juniorer!
mongo
Forumamatör

Post by mongo »

Kanada! Kanada. Inte Sverige.
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

Nu när diskussionen är uppe beträffande damhockey kontra herrhockey skulle jag gärna vilja veta varför inte det är tillåtet med tacklingar i damhockey.

Det är lite som om damerna inte skulle få slå mot huvudet i damboxning :roll:

Jag måste säga att jag är imponerad av damerna och deras inställning.

Heja Sverige!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Tydligen är det så enormt stor skillnad mellan lagen i de internationella turneringarna så de hade en fruktansvärd massa skador när 90-kilos, stenhårda kanadensiskor tacklade 45-åriga trebarnsmödrar från de inte fullt så utvecklade hockeynationerna...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Post Reply