Kim Martin i Hockeyallsvenskan ?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Kim Martin i Hockeyallsvenskan ?
Visst är det lite roliga nyheter men jag vet inte om hon skulle hålla i hockeyallsvenskan för herrar.
Det är tänkt att hon ska stå mellan MIF - Bofors .
Vad tycker ni andra är hon så pass bra att hon kan stå i en herrliga ?
http://www.kanon.se/060219/martintillmif.htm
Det är tänkt att hon ska stå mellan MIF - Bofors .
Vad tycker ni andra är hon så pass bra att hon kan stå i en herrliga ?
http://www.kanon.se/060219/martintillmif.htm
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Till Kvällsposten häromdagen sa Osten att han ville ha Martin i mål mot Rögle.
Pajaseri, säger jag!
Jag har inget emot företeelsen i sig, i en eventuell uppvisningsmatch/träningsmatch. Men kom inte och försök övertyga mig om att hon på allvar skulle peta Wesslau eller Hirsch. I så fall skulle hon vara med i Kvalserien också och det lovar jag att hon inte kommer att vara.
Malmö vill ställa till med en freakshow för att locka publik till sin ruttna hall och eftersom det gäller pajaslaget Mögtocks blir jag inte förvånad.
Pajaseri, säger jag!
Jag har inget emot företeelsen i sig, i en eventuell uppvisningsmatch/träningsmatch. Men kom inte och försök övertyga mig om att hon på allvar skulle peta Wesslau eller Hirsch. I så fall skulle hon vara med i Kvalserien också och det lovar jag att hon inte kommer att vara.
Malmö vill ställa till med en freakshow för att locka publik till sin ruttna hall och eftersom det gäller pajaslaget Mögtocks blir jag inte förvånad.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
-
- c/o LL´s Forum
Aldrig fel med att locka publik oavsett vilket lag det än gäller.Malmö är klara och för att komma åt målgruppen tonårstjejer så vore kim i målet inte så dumt.Tillockmed så jag kan tänka mig att åka ner till malmö för att få se henne live.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag tycker det är skitsmart ur marknadsföringssynpunkt från Malmös sida. De har inget att förlora och allt att vinna på att låta henne stå.
Jag skulle nog vilja påstå att hon är minst lika bra som många andra målvakter i vår serie och att hon inte skulle göra bort sig.
Kul för Kim, Kul för svenska hockeypubliken och smart av Malmö!
Jag skulle nog vilja påstå att hon är minst lika bra som många andra målvakter i vår serie och att hon inte skulle göra bort sig.
Linda wrote:Jag tycker det är skitsmart ur marknadsföringssynpunkt från Malmös sida. De har inget att förlora och allt att vinna på att låta henne stå.
Precis med henne i målet i en ganska betydelselös match så kan hon säkert locka kanske 500 extra personer vilket är fina pengar att få in
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Ja ,som marknadsföring vore det ett roligt inslag ,men vore det rätt mot Björklöven som slåss om KS:platsen med Rögle ,undrar hur vi sett på det om vi hade varit i Björklövens kläder.
I en betydelselös match OK,men det är ju det inte .
Jag vill ha Björklöven till KS .
I en betydelselös match OK,men det är ju det inte .
Jag vill ha Björklöven till KS .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lite ego får man faktiskt vara, det är man väl allitd i den här världen. Hur ofta gör man vad som är bäst för andra i första hand och vad som är bäst för sig själv i sista hand.
Vad är det som säger att Rögle kommer vinna för att Kim står i mål?? Hon är inte dålig för att hon är dammålvakt, hon är minst lika bra som många andra målvakter i denna serien.
Ska man se det som att det är osportsligt mot andra lag så ska man väl inte ställa in andra eller tredjemålvakten heller, eller matcha juniorer..eller??
Vad är det som säger att Rögle kommer vinna för att Kim står i mål?? Hon är inte dålig för att hon är dammålvakt, hon är minst lika bra som många andra målvakter i denna serien.
Ska man se det som att det är osportsligt mot andra lag så ska man väl inte ställa in andra eller tredjemålvakten heller, eller matcha juniorer..eller??
-
- c/o LL´s Forum
Det ÄR skillnad men behöver det inte betyda att det automatiskt är det.Viktor666 wrote:Jag betvivlar inte att fröken Martin håller god klass på straffar eller reflexräddningar men när man ska stå och knuffas med 100 kilosbjässar i målgården tror jag inte hon kommer få det lätt...![]()
Varför får det inte vara skillnad på könen?
Backarna får väl hjälpa till att ta bort motståndarna framför målet, där ska de ändå inte vara.
En kul grej, men inte rättvist egentligen. Vi vet inte hur hon kommer att klara den rollen i AS, skulle det inte gå så bra, så påverkar det kanske tabelläget på ett orättvist sätt.
Sedan är jag motståndare att blanda ihop kill och tjej i idrott, det är just det som så ofta blir fel, när man hör kommentarer. Tjejer spelar på sitt vis och ska bara jämföras med andra tjejer i sin idrott och samma gäller för killar. Undantag mixade idrotter.
Sedan är jag motståndare att blanda ihop kill och tjej i idrott, det är just det som så ofta blir fel, när man hör kommentarer. Tjejer spelar på sitt vis och ska bara jämföras med andra tjejer i sin idrott och samma gäller för killar. Undantag mixade idrotter.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Humor..
"Hon är lika bra som andra målvakter i vår serie.."
STOR HUMOR..hon kommer bli totalt sönderskjuten,HOPPAS hon står mot oss,hade varit att tacka o ta emot....Hörde även att Kim sa att Kanadas lag höll låg allsvensk Klass...också stor humor..d skiljer SJUKT mycket..att ens tro nåt annat är väl för att man sväljer mediahypen...
En rolig jämförelse i fotboll:Tror d va MFF pojkar 15 eller liknande som mötte MFFs damlag...blev 16-0 ......
STOR HUMOR..hon kommer bli totalt sönderskjuten,HOPPAS hon står mot oss,hade varit att tacka o ta emot....Hörde även att Kim sa att Kanadas lag höll låg allsvensk Klass...också stor humor..d skiljer SJUKT mycket..att ens tro nåt annat är väl för att man sväljer mediahypen...
En rolig jämförelse i fotboll:Tror d va MFF pojkar 15 eller liknande som mötte MFFs damlag...blev 16-0 ......
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
Kim är för bra för att utsättas för ett sånt här experiment.
Den enda som kan förlora på detta jippo är hon själv.
Betänk att hon skulle vakta kassen mot oss.
Hon skulle bli hånad, sönderskjuten, förnedrad och hela sverige skulle genast glömma bort damkronornas bragd i OS.
Men visst, är hon villig och införstådd med risken så som sagt, gärna för oss, vi tar gärna lätta poäng mot miffona
Den enda som kan förlora på detta jippo är hon själv.
Betänk att hon skulle vakta kassen mot oss.
Hon skulle bli hånad, sönderskjuten, förnedrad och hela sverige skulle genast glömma bort damkronornas bragd i OS.
Men visst, är hon villig och införstådd med risken så som sagt, gärna för oss, vi tar gärna lätta poäng mot miffona
-
- c/o LL´s Forum
Jag tror likdant som dig herr oberst
Hon kan hålla sig till damhockeyn där gör hon bra jobb.
Ungefär som att sätta en bra 16 årig anfallare i fotboll som gjort bra ifrån sig i gothia cup i t ex Real Madrid.
Hon kan hålla sig till damhockeyn där gör hon bra jobb.
Ungefär som att sätta en bra 16 årig anfallare i fotboll som gjort bra ifrån sig i gothia cup i t ex Real Madrid.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Michael Owen debuterade i Liverpool som 16-åring, inte Real Madrid men ändå...
Det verkar som det provocerar en del om Martin ställs i MIFs mål. Varför? För min del får motståndarna ställa vem de vill i kassen. Bättre att koncentrera sig på sitt egna lag. Martin förnedrad av AIA? Vem bryr sig om era könsordsramsor...

Det verkar som det provocerar en del om Martin ställs i MIFs mål. Varför? För min del får motståndarna ställa vem de vill i kassen. Bättre att koncentrera sig på sitt egna lag. Martin förnedrad av AIA? Vem bryr sig om era könsordsramsor...

jag älskar experiment!
tyvärr lyckades inte sörenstam mot männen,här en ny chans för damerna att testa sig i en tuffare miljö!
mer experiment till folket!!man undrar ju hur det skulle gå för Lakers Ladies om Grotnes skulle stå resten,undrar om det skulle kunna räcka hela vägen??
tyvärr lyckades inte sörenstam mot männen,här en ny chans för damerna att testa sig i en tuffare miljö!
mer experiment till folket!!man undrar ju hur det skulle gå för Lakers Ladies om Grotnes skulle stå resten,undrar om det skulle kunna räcka hela vägen??
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Jo, som expriment är det kul, men mer som en engångsföreteelse. För man ska inte jämföra på det viset. Jag blir "vansinnig" på på de som häver ur sig diverse dumma jämförelser, när man tittar på damfotboll. Ska man jämföra så ska man jämföra damfotboll med damfotboll och motsvarande för killarnas del. Men det är bara min åsikt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lotta Almblad som spelade i landslaget, bara för några år sedan, tränade med våra P-14 i Alvesta. Grabbarna var snabbare och starkare, passningssäkrare och sköt hårdare. Hon hade fått spela i 3:dje eller 4:de - kedjan. Så att tjejerna skulle spela mot Allsvenskt motstånd eller juniorer idag, även om det är 10 års utveckling sedan dess, är ren nonsens. Visserligen var vi ett av Sveriges 8 bästa pojklag, men det innebär inte att vi kunde spela mot juniorer!
Nu när diskussionen är uppe beträffande damhockey kontra herrhockey skulle jag gärna vilja veta varför inte det är tillåtet med tacklingar i damhockey.
Det är lite som om damerna inte skulle få slå mot huvudet i damboxning
Jag måste säga att jag är imponerad av damerna och deras inställning.
Heja Sverige!
Det är lite som om damerna inte skulle få slå mot huvudet i damboxning

Jag måste säga att jag är imponerad av damerna och deras inställning.
Heja Sverige!