Är växjö förlitet??

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
erok
c/o LL´s Forum

Är växjö förlitet??

Post by erok »

Med tanke på att Halmstad nu ska starta två hockeylag och att Tingsryd redan har två så undra jag om Växjö är förlitet med två lag även här.Vist Isytorna räcker inte till som det ser ut idag men pressen skulle väl öka på kommunen för att få bästa förutsättningarna för bägge klubbarna i stan?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Varför i allsindar skulle vi ha två lag i Växjö???

Dessutom... Älmhult har ju INGET lag... kanske läge Erok att ta ett spadtag hemmavi'
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Det vore väl väldigt bra med ett lag till här i stan...
Lakers skulle ju bara må bra av en farmarklubb på sikt.
Ambassador | 19:57 ! ! !
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Förstår inte erat resonemang alls :roll: 2 lag ?? nä satsa mer på det vi har redan i så fall
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Palon_Lakers
Forumamatör

varför?

Post by Palon_Lakers »

Varför skulle man ha två lag i Växjö? Räcker det inte med ett? och tänk hur mycket mer folk som skulle gå på det andra och massa sponsorpengar vi skulle förlora på det! :!:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Ambassador wrote:Lakers skulle ju bara må bra av en farmarklubb på sikt.
Vi har ju TAIF och Troja 8)

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tanken är att två lag kanske skulle öka pressen på isytor i Växjö
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi har haft 2 lag en gång i tiden IK och Öster,hoppas att detta aldrig upprepas och det kommer det heller aldrig att göra.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Charlamov wrote:Varför i allsindar skulle vi ha två lag i Växjö???

Dessutom... Älmhult har ju INGET lag... kanske läge Erok att ta ett spadtag hemmavi'
I Älmhult är Hockeyintresset lika med noll för tillfället.Det ända som värmer ett hockeyhjärta nu är att trojanerna och taifarna har slutat att gnälla så mycket på mig som de gorde förr. :wink:Tillochmed AIKarna har slutat att tragga hockey nu när Lakers traskade för bi dem i serien :lol:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

parantes: Tengsry har bara ett lag... Eagles kommer väl från Ryd om jag inte missminner mej? Dock har de samma kalla, ruggiga, otäcka hemmahall...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nyström han e kung i VLH!
Forumamatör

Post by Nyström han e kung i VLH! »

jag måste faktiskt säga det att jag gillar idén!

för att lakers (a-lag) har t.ex robert rosen och eric yngwe och fredric ericsson, som skulle behöva mer matchning för att dom platsar inte riktigt i laget än och dom är ju nästan för bra för j-20 och då skulle detta andra lag bygga på dom "mellan" spelarna och det finns säkert mer i från j-20 som skulle kunna vara med där.... eller det kan inte var så bra?!?! vad vet jag...

// alfie
VLH ÄR DOM BÄSTA!!
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Gör om hela J20 serierna till B-lag istället som spelar i ex div.2.
Det skulle ge juniorerna en helt annan utveckling än de får idag och klubbarna skulle kunna matcha rehabiliterningsspelare mm.
Låt killarna möte lag med spelare i olika åldrar med olika erfarenheter istället för att möta samma killar som man mött sedan pojkåldern.

Varför vi skulle ha två klubbar i stan finns det väl absolut ingen anledning till?! 8O
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Vi har redan ett samarbete med Osby,vet inte hur bra det flyter på men jag kan tänka mig att avståndet är kanske en negativ faktor men det uppväger nog inte kostnaderna för ett ytterligare lag.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Har aldrig påstott att Växjö ska ha två lag.Frågan är om Växjö är förlitet.Finns väl fler fotbollsklubbar än öster.Om svaret skulle bli nej så undra jag isåfall om inte dessa två klubbar skulle sammarbeta typ som Nyström han e kung i VLH skrev och på så sätt förstärka sammarbetet med att få fler ungdommar till att spela hockey i Växjö och även sätta större press på kommunen att fixa isytor.Nu har jag inte tänkt starta en ny hockeyklubb men tanken kanske inte är så dum iallafall.Har hört fåglar kvittra på att tanken finns
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Självklart är det som så, att OM junisarna blir bättre så avancerar dom i seriesystemet, vilket kommer att lösa utvecklingsbiten. Så är det för alla ES-lag.

G. B. Shaw
Post Reply