Lakers - TAIF 9 februari

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror att Lakers får ut ett bra goodwill, något som kan vara bra att ha i bagaget i framtiden.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

H:et;
Nummer 1 på din dagordning håller jag med om, vilket jag också skrev i min föregående text.

Visst ska det bli kul att kolla när Växjö Lakers lirar, det är det ju alltid, men jag tycker nog att själva syftet inte rockar speciellt mycket.

Varför spelas inte matchen i Tingsryd?
Varför spelas inte matchen mellan Taif och Troja istället? Dessa två anrika och traditionsfulla föreningarna borde ju fylla en ishockeyhall stor som Globen och sedan dela på pengarna - kan man ju tycka...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

erok wrote:Och detta skulle inte Lakejerna kunna dra in om vi blev ifrågasatta av Lakers??
Börjar hålla med dig Erok. Har tagit del av Taif supportrarnas otroligt dåliga stil gentemot de som leder o styr i deras förening. En del påhopp är klara slag under bältet. Det finns till och med någon jag hört som kommer ta avstånd från Taif till förmån för Lakers på grund av dessa personers attityd och beteende.

Jag köpte 2 halva potten lotter av dig i går o du verkligen brinner för att hjälpa till. Svetten rann o rösten var hes efter 2 perioder. En stor eloge till dig o alla andra som kämpade på med att sälja lotter igår.

Om 500 lakejer hjälps åt tror jag oxå att de i snitt minst kan dra in 500:- per person till supporterspelaren från nu till det drar igång igen i höst.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja hoppas kan man ju alltid men skulle inte bli förvånad om det blir ett bakslag framöver.Lakers vill vara bland de 16 bästa lagen i sverige.Men istället för att få in allt och kunna satsa så ska de skänka bort hälften.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Räven wrote:Jag tror att Lakers får ut ett bra goodwill, något som kan vara bra att ha i bagaget i framtiden.
Det finns inte ens med på agendan. Växjö Lakers har klarat sig bra utan Taif hittills - tydligen så är det Taif som inte klarar sig utan Växjö Lakers. Och som jag innan skrev så beror inte detta jippot på att Växjö Lakers är i akut behov av pengar, utan det är enbart för att smeka rövfen på Taif - av vilken anledning? Men det är ju klart, Taif var ju ödmjuka nog att ta emot den hjälpande handen.

Erok, jag håller på dig!

/T5!!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

trojafansen tyckte ju mindre om oss efter att vi ställde upp för dom,det går nog inte i taifs fall,dom kan ju inte tycka mer illa om oss än det redan är..

nu är matchen väl bokad och klar och jag antar att vi måste gilla läget?

tänk om det är denna matchen som gör skillnaden om taif kan ta sig upp till allsvenskan eller inte?

pasi julmustonen sa ju som ledare för taif för x antal år sedan att det inte fanns utrymme för tre kronobergslag i allsvenskan,men visst måste det vara fördelaktigt att vara minst två?

som jag ser det så har vi mycket att förlora på detta men kanske finns det mer att vinna i längden?

ställer mig ganska neutral till detta och tycker inte man skall blåsa upp det allt för mycket kanske :dontknow:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

c70t5: Jag var nog otydlig, jag menar inte någon goodwill mellan TAIF och Lakers, utan jag menar att det ses som positivt i Lakers hela koncept, nämligen att agera seriöst, visa ödmjukhet i de flesta lägen. Sådant borde få en positiv spridning i hockeyvärlden, att detta sker i en klubb, som är seriös, tänker på de sina samt hjälper andra i kris. Jag har svårt att se detta som negativt i olika förhandlingslägen.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Erok, du har ju alltid förspråkat sammarbete med klubbarna runt omkring varför passar det inte nu då?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

För att inte fördärva en tråd till så bevisar ju bara Halvapottenlotterna att det går att få in mycket pegar på lite arbete 74.720 kr på 5 matcher är ett förbannat bra betyg.Som alla kan se så behövs det ingen välgörenhet.
Synd att inte Lakers kan fatta detta.Finns otroligt starka människor innom Lakers och Lakejerna att något sammarbete ej behövs.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Räven, precis den tanken hade jag med, att Växjö Lakers gör detta för att få ett gott anseende ute i hockeysverige. Men att Växjö Lakers skulle få något tillbaka ifrån Tengsry, den chansen är så liten att den inte finns. Så därför så känns hela konceptet fel. Jag ska vara ärlig, inte fan vill jag skänka några pengar för att hjälpa Taif, verkligen inte - för matchen kommer ju bara att äga rum av en enda anledning och det är för att hjälpa Taif ekonomiskt, och det suger, tycker jag. För inte fan är det Växjö Lakers som behöver några pengar med hjälp av Taif!

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Precis c70t5, jag tror att klubben tänker i större perspektiv och då är det nog bara positivt.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Som jag ser det så är förslaget antingen snabbt påhittat, arrangerat och genomfört, utan så mycket tanke bakom. En ingivelse för att komma i god dager och starta ett gott samarbete med TAIF. ELLER så finns tanken på att hjälpa TAIF upp i AS och därmed många sköna slantar i derbymatcherna. Säger som Dr Dängroth... Ähh, jag är skeptisk.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
carl
Forumdemon

Post by carl »

Det har aldrig slagit c70t5 eller någon annan av samma åsikt att TAIF var en ganska viktig pusselbit i utvecklingen av intresset runt Lakers?

Jag skulle vilja hävda att Lakers resa upp i seriesystemet hade varit mycket svårare att genomföra om man inte hade haft TAIF (och även Troja för den delen) som "intresse-triggers".

Lakers har tidigare haft mer nytta av TAIF än tvärtom. Det är väl inte mer än rätt att TAIF en gång kan dra mer nytta av Lakers än tvärtom.
Troja - laget i hjärtat
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

word
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

En läsvärd synpunkt Carl.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja om man kollar in gamla inlägg på taifs forum från början av 2000-talet så skulle dagsflugan lakers inte finnas typ 2002,nu gör vi det och vi hjälper Taif istället!Mycket kan hända på nåra år och jag tycker vi kan hjälpa dom med gott samvete,sen att dom alri nånsin kan bli tacksamma för det är ju lite roande i sig:)

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kjellsson wrote:Erok, du har ju alltid förspråkat sammarbete med klubbarna runt omkring varför passar det inte nu då?
Därför att jag alltid har fått skit från taifarna når detta har kommit på tal.Har tillochmed fått Mail hemskickat som låg hos polisen.Men eftersom mailet var postat från en skolas dator så kunde de inte göra något.
Last edited by erok on 6 February 2006, 17:07, edited 1 time in total.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Glöm inte att ni samtidigt hjälper er själva, Malul. 60 000 kr får man en hyfsad allsvensk spelare för i 2 månader. Det är väl inte kattskit? Jag förstår inte varför man inte bara tackar och tar emot.

eroks synpunkt på att "lakejerna borde fixa fram pengarna istället" är ju också märklig. Finns det ett motsatsförhållande som jag inte känner till? Om nu lakejerna kan fixa fram den sortens pengar så innebär ju bara det att kassan blir dubbelt så stor; 120 000 kronor.......
Troja - laget i hjärtat
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

carl,ja vi får in pengar oxå! inte att förglömma!

jag byter gärna ut arboga mot TAIF,är inte speciellt oroad över dom som ett realistiskt hot mot Lakers idrottsligt sett utan däremot ett utmärkt komplement till allsvenskan med riktigt derby för oss!

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag har svårt att tänka mig att det är en gest från att vi värvade spelare som, Christian Jacobsson, Johan Johansson och Jonas Gabrielsson. Har lite svårt att tänka mig att man tänker bakåt. För fungerar Lakers som ett företag i allmänhet, så har man bara siktet inställt på framtiden och lämnar det andra bakom sig.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

erok wrote:Därför att jag alltid har fått skit från taifarna når detta har kommit på tal.Har tillochmed fått Mail hemskickat som låg hos polisen.Men eftersom mailet var postat från en skolas dator så kunde de inte göra något.
Okej, så andledningen till att du inte vill att Lakers ska tjäna pengar, goodwill och mediatid på att hjälpa TAIF är att du inte tycker om TAIF-are?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag tycker inte om att Lakers går bakom ryggen på oss lakejer.Varför i helvete inte fråga oss om hjälp om det är pengar som behövs??
Har vi någonsin fått förfrågan om en gemensam insamling till Lakers.
Svar mej.Har alltid hört att Lakers kassa inte behövs fyllas på.Och när de entligen får upp ögonen att nu behövs det pengar ja då går de till Taif i första hand och skiter i oss lakejer.Är som sakt övertygad om att LL skulle kunna dra in mer pengar en en sketen match.Hade Lakers tagit upp detta på sitt medlemsmöta så hade det varit helt ok men få det uppfläkt i smp känns som en kåddaspark från Lakers sida.De har ju inte ens frågat oss vad vi tycker.Viste LL om detta innan med matchen mellan supportrarna eller är det något Lakers gick ut med och hoppas på att LL och brigarden ställer upp på deras fjanterier.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Ge upp erok, matchen är ju inte i första hand till för att dra in pengar till Lakers utan för att "hjälpa" TAIF och dessutom tjäna lite pengar,goodwill och publicitet på köpet. Lakers måste väl för fan inte be LL om tillstånd för vad de ska göra? Fattar inte hur du resonerar!!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

men de kan väl förfan berätta om sina planer på ett Medlemsmöte som ägde rum bara ett par dagar innan så hade man kunnat säga precis vad man tyckte och tänkte redan där och försökt få till något bra och inte ett hopaplock som irreterar både Taifarna och vissa lakejer
Last edited by erok on 6 February 2006, 17:48, edited 1 time in total.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Varför ska Lakers fråga LL om de ska spela en träningsmatch mot TAIF??????????????????????
PeterL till LL: "Är det ok att vi spelar en match mot TAIF och pengar som kommer in på den matchen är öronmärkta till en spelare"?

Du menar att dom skulle sköta det så?
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nej det är inte ok från min sida.Vi vet ju inte vad detta kommer leda till.
Kan bli ett toltalfjasko i publik men en jävla massa hundralappar från de som ej går från respektive klubb.Och det är helt ok.Men den hundringen skulle man kunna lägga precis när man vill men när inte det ens går varför göra det nu då??
Hur många gånger har jag inte försökt att få igång Lakerspucken??
Vad säger att Lakersspelaren skulle bli bättre???
Kan de inte sköta det ena så varför det andra??
Varför starta upp två halvdana pojekt innan de snackat med oss
Last edited by erok on 6 February 2006, 18:00, edited 1 time in total.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Det kanske jag som är dum, men jag fattar ingenting av det du skriver Erok
Snart nära dig...en ny hall
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

för helvete erok. du menar alltså bara för att en jävla skolunge från tingsryd har skickat taskiga mail till dej så måste hela skiten avstyras? är det så du menar??? Det är nämligen så det uppfattas.
Vi vet ju inte vad detta kommer leda till.
Det kommer definitivt varken leda till världens eller Lakers undergång, det kan jag iaf garantera. Med den inställningen skulle vi fortfarande bott i grottor och klätt oss i djurhudar.

Att Ländell o co inte sa nåt på medlemsmötet kan kanske bero på att det finns nåt som heter "releasedatum"... det kanske inte var TÄNKT att det skulle komma ut förrän ett visst datum.

jag tycker det är hedervärt av initiativtagarna till detta... Lakers tjänar på det, Taif tjänar på det, alla nöjda och glada... förrutom DU.

det GÅR alldeles utmärkt att skänka pengar till lakers närsomhelst, jag gör det varje månad, men kan man få en hockeymatch på köpet, då är det ju bara att tacka och ta emot.

Jag vet att du fått svar på varför inte lakerspucken funkat som den skall, så skyll inte ALLT på lakers.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Hade egentligen inte tänkt lägga mej i denna debatten men kan inte längre hålla fingrarna borta.
Ta bort skygglapparna och de färgade glasögonen och fäst blicken borta i horisonten. det är där framme som man ser målet. Att gå med blicken i backen precis framför fötterna är inget bra sätt och leder sällan till framgång. Att fästa blicken alldeles framför tånaglarna är precis vad jag tycker errok och några till gör. Om ni lyfter blicken och vidgar vyerna så skall ni se att det finns fler "värden" än att bara samla in pengar till TAIF och Lakers.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men varför göra något halvdant nu mitt under sersongen????
Lakersspelaren har ju redan dragit igång.Taif ekonomi är just nu under kontroll.
inte härifrån
Forumamatör

Post by inte härifrån »

erok...vilken j**la buttergök du är...tror inte dom kommer avboka matchen bara för att du tycker att det är fel...se det som en kul grej o få gå o kolla på hockey, det är ju trots allt ett relativt långt uppehåll just nu....så lägg av med ditt j**la gnäll
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

hade häldres sett matchen när serien var slut.Kanske ett par lag till och gort hockeyinsamlingen till en heldag.Druckit en öl ihop med brigarden efteråt på zeldas och bjudit in peje för att spela.
Men detta finns det ju ingen chans att påpeka
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

erok wrote:Men varför göra något halvdant nu mitt under sersongen????
Lakersspelaren har ju redan dragit igång.Taif ekonomi är just nu under kontroll.
Vad är det som är gjort "halvdant"???
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Upprepningar är tråkiga att läsa... för att den här tråden ska få leva vidare vill det till att NYA, intressanta argument/synpunkter presenteras...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Nu har jag läst för många gånger att en viss medlem inte tycker om detta. Det räcker så! Sluta argumentera med honom.

När jag läste Taif styrelsens öppna brev angående ekonomiska problem blev jag förbannad. Förbannad för att Tingsryds folket inte går på matcherna och inte intresserar sig för klubben.
Jag har en Taifare på jobbet och har skällt på honom varje gång jag har träffat på honom efter det, för att han inte går på Taif:s matcher. "Det är ingen rolig hockey nu" säger han tillsvar. Det var bara roligt förr när dom låg i AS.

Jag vill definitivt inte att Taif ska gå i konkurs.
Varför?

Det är enkelt att svara på den frågan.
Taif har en jäkligt bra ungdomsverksamhet som tar hand om barn och ungdomar. Sådana föreningar behövs på alla orter, men speciellt på minde orter där det inte finns så mycket annat att göra.
Det är bättre att kidsen lirar hockey än att bara spela dator/tv-spel eller ränner på gatan.

Jag skulle inte heller bli ledsen ifall både Taif och Troja en dag åter gick upp i HockeyAllsvenskan.

Sluta vara så trångsynta. Bara för att grannen beter sig dumt behöver inte jag göra det.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Post Reply