[060113 Växjö Lakers - Sundsvall]

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att Grotnes få stå tycker jag är rätt, han är bra nu tycker jag.

Ingen lätt match, hoppas att inställningen är sådan också.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Ikväll får vi också rikta en extra tanke åt nybban som förhoppningsvis kan stjäla nån poäng från löven. Kul att ha NIF kvar i allsvenskan plus att vi behöver gå om löven i tabellen. Västerås möter Nyköping och oavgjort är ett önskvärt resultat där.

Skellefteå lär vara duktigt revanschsugna efter förlusten mot löven och kan förhoppningsvis tvåla dit IKO. Annars är kvällen mest intressanta drabbning såklart den mellan AIK och Rögle. Vågar vi hoppas på oavgjort även där?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller med dig Fröken Svår men jag tror även vi kan hoppas på ett oavgjort mellan bofors - bajen.
Bajen kan verkligen skrälla lite då och då

KOMIGEN KLACKEN IKVÄLL
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Björklöven verka mycket svårslagna just nu, så det lär inte bli lätt för Nybro att ta poäng där.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Bortaplan talar ju för Nybros nackdel, annars har man ju visat upp fin form de senaste tre matcherna. Med en pinne mot Rögle, en mot NH och tre IKO.

Bajen får mer än gärna stänka in fler kassar än Bofors ikväll.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Visst önskar man att det ska bli rätt resultat i de andra matcherna ,men jag vet inte var det är ... jag är orolig för vår egen match ....,kanske beror det på att det är fredagen den 13:e.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Alfax, det är fredagen den 13:e även för Sundsvall. Om klacken sköter sitt idag så kommer spelarna att sköta sitt. Jag är inte övertygad för seger, men håller man ihop spelet och har bra fart under skridskorna från början så ska det gå vägen.
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Jag menade inte att jag tycker att Pålle är dålig, tvärtom!!
Men det måste ju vara jobbigt att stå 3 matcher på raken - eller??
91:an Hjalmarsson
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror på en vinst idag och jag har en känsla att det är i tredkje som den fastställs (låter konstigt). Jag menar att det kan se mer än osäkert ut i andra paus, men att vi kan göra en verklig stark tredje igen, med bra fart under rören.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Lika jobbigt som det är för en utespelare att spela tre matcher på raken. Så länge han inte själv känner sig sliten rent fysiskt så tror jag det är mer fördel än nackdel att spela ofta och få fortsatt förtroende som 1:a målvakt.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Glöm inte halstabletter ikväll. Nu ska vi skrika så stämbanden ryker. :headbang:
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

tycker jag låter vettigt
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Är det någon som vet om det är powerplay ikväll eftersom att det är fredag. :roll: :dontknow:
Johan A
Forumamatör

Post by Johan A »

Klart vi får hoppas på full pott i kväll för Lakers mot Sundsvall, även om dom som jumbo i tabellen slåss för att överleva... :eeeh:
Ultras
Forumamatör

Post by Ultras »

Jag tycker dom borde slänga in Yngwe, Rosén och Persson. Jag tror dom skulle kunna skapa mycket..
Egon_AIA !

Post by Egon_AIA ! »

Nä jag vet inte riktigt om ja håller med Hultraz om de.. jag tycker inte dom har varit så heta.. måste ja säga..
Ultras
Forumamatör

Post by Ultras »

Du e ju fan sjuk. Dom har ju aldrig fått spela. Om bara Fagerwall tänker lite.. Dom skapade ju mest i matchen mot tingsryd även om det bara var träningsmatch. Och Yngwe är ju inte särskilt rädd för o sätta dit :lol: han är ju 13 sekunders mannen :D
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Om Lakers har "avgjort" matchen inför tredje tror jag Rosén & Co kommer få rätt mycket istid för att vila de andra kjedjorna inför matchen på söndag!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är alltid ett elände med spelare i fjärdekedjan, inte lätt att komma ifatt utan speltid, ja så är det. Det går inte alltid att bara ha träningarna att bygga upp självförtroende och spelrutin. Yngve och Rosén har juniormatcherna, vet inte hur det är med Persson.
Post Reply