polisanmälan

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

polisanmälan

Post by erok »

Att kalla en flicka för hora för att hon håller på Lakers och är från Ljungby.
Inläggen finns på trojas forum men jag hoppas att det raderas snarast möjligt annars är det väl snart läge för en polisanmälan.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Att folk aldrig kan bli vuxna och fatta att man inte kallar någon för det. Det kan ju för fan inte ha undgått en levande varelse i detta land, att det faktiskt är åtalsbart.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Inläggen bortagna.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tror inte ens de flesta på deras forum vet inebörden i ordet hora
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, jag vet inte. Men jag hör från barnen att det är något som tas upp i skolorna flitigt att dessa uttryck ska bort till varje pris. Man kan undra vad det är för individer och vilken bakgrund de har, när man inte fattar detta. Är man 13-14 år bör man fått in det i träskallen, tycker jag.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Räven jag börjar tro att de inte är 13,14 år kan vara någon betydligt äldre
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tror jag med.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Då, är det riktigt illa, håll med mig!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Visst håller jag med dig , när man startar rena lakershat-trådar så förstår Du nog vad jag menar.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jodå, det förstår jag, men jag förstår inte dem som startar tråden. För det är väl ändå idrott det handlar om, eller är der olika religioner?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag förstrå inte heller innebörden i detta. Jag tror vi är många som vill ha upp troja och heta derbymatcher.
Men att skapa hat trådar om lakers nä det kan jag inte få in i mitt huvud.
sedan att kalla vissa för ord de nog inte ens vet innebörden i det tar mig fan priset.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Hockey berör onekligen! Sport berör onekligen! Firmor som slåss för sitt lag Colombianen Escobar tror jag han hette som blev skjuten på grund av ett självmål i fotbolls VM. Rätt intressant att lyssna på suporters jämte klacken. Mestadels män i 40+åldern och över som har märkliga åsikter om både spelare dommare och tränare. De som kallar tjejer för horor borde ju då ha viss erfarenhet av dessa eftersom de kan ge sen så snabb analys om tjejens "yrkesval" eller? De som kallar spelare bögar borde ju känna spelaren rätt så väl då det sällan står i pannan på folk. De som kallar tränarna för dåliga torde ha rätt mycket kött på benen vad gäller träning och coaching.

......Det är dock nog väldigt sällan de har grund för vad dessa säger!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nu tycker jag jättesynd om trojafansen,tänk och lägga ner så mycket energi på nåt man inte tycker om....sanslöst

jag lägger hellre ner energi på nåt jag tycker om,men det e ju klart upp till varje person att själv välja

att troy startade tråden tyckte ja t om var lite synd ju,fått en annan bild av honom
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

jag klan säga att det finns killar/män som är betydligt mkt äldre än 13 -14 år som använder detta ordet flitigt.. ! fast visst, det används av tonåringar också. men att kalla en tjej för hora för att hon håller på "fel lag " enligt vissa är bland det mest onödiga, omognaste & barnsligaste jag hört ! hoppas att denna tjejen inte tar åt sig.. ! det värsta är att det är så vanligt att ingen typ reagerar längre. å räven, det tas upp i skolorna, men det finns inget att göra åt det. lärarna kan inte göra ngt.
jaha du...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det har du rätt i, skolan kan inte göra så hemskt mycket mer än att ta upp det klassvis och försöka få eleverna att förstå felet de gör.

Fick jag råda, så skulle jag dela ut matchstraff för en sådan förseelse, dvs 1-3 dagars avstängning från skolan, kalla föräldrarna till skolan och fråga vad de har för syn på sin adept.
brunetten
Forumamatör

Post by brunetten »

joo.. det kan man tycka. vi får hoppas att du får råda över alla skolor i sverige mkt snart.. ;)

tycker däremot att det är väldigt bra ( elr va man nu ska säga :] ) att det tas upp på LL forumet, för jag är säker, hade det varit en lakej som kallat en tjej som håller på t.ex. troja för hora, så hade lakejerna reagerat på samma sätt & det är stort !
jaha du...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag är glad att det finns en klar linje i LL:s sätt att vara på och att man visar respekt för varandra på ett positivt sätt. I längden är det ett vinnande koncept, även om man får kliva in i en del jobbiga saker, när gränser har passerats.

När det gäller skolan igen, jag vara seriös, så tror jag att ett stort fel i dagens skola är, att det är för få vuxna med barnen. Skulle det varit det, så kanske mobbing, utstötthet och ensamhet funnits i en mindre skala.

Men ibland tänker jag, vad är det som förändrats så mycket, för när jag gick i skolan, så fanns det inga lärare på raster eller liknande. Det var en annan ordning och inga satt med kepsar eller jackor på lektionerna, eller med ryggen mot läraren. Det var ordning och reda och det krävs för att det ska fungera.

Hur skulle det vara om en tränare som gick igenom en övning, bara hade hälften som lyssnade, resten stod och pratade lite här och där på isen. Vad blir resultatet och hur går matcherna då?
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Nöjer mig med att kalla Percy för hora
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Är inte han hallicken? 8O
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker inte att han är verken eller. Han är definitivt inte min favorit, men att använda dessa båda uttryck, skulle aldrig falla mig in att göra. Det är fel ordval helt enkelt.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Helt sjukt anser jag! Det är ett fritt land och då får man tycka, tänka och hålla på vilket lag man vill. Skärpning i Ljungby alltså! AIA skrek ganska duktigt med könsord och annan skit när de var här i onsdags, de är inte heller helt hundra vissa i den klacken... :(
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Det var väl bara en som kallade henne för hora men det är en för mycket.

Nu är ju inlägget borta och jag tror alla trojasupportrar hoppas att han blir portad från forumet.
Polisanmälan kanske vore bra men påföljden skulle nog bara bli psykvård.

Sen tycker jag att trojas hemsida raderar för få inlägg medan ni raderar för många.
Det är bara lakerssupportrar som får vara roliga på andras bekostnad.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Nej det är inte alls så att bara vi lakerssupportrar få vara roliga på andra bekostnad. Det som inte är lämpligt för ett forum ska plockas bort och då framförallt hot och personangrepp...man är väl här för att spekulera och diskutera, inte slänga skit på varandra, då kan man göra det någon annanstans...
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Jag drev lite själv en gång med en som stavade som en kråka på erat forum .Då blev mitt inlägg raderat.
Men ni höll på i 78 sidor med en tråd om bany lagg, visserligen blev tråden väldigt rolig men varför driva med en dyslektiker ?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Allt beror på i vilket sammanhang det diskuteras.

Bany lagg tråden var urflippad från första inlägget. normalt sett hade den plockats bort, men eftersom det redan kommit lite roliga svar på den förpassades den till "off topic".

Däremot, om man ex.vis "sabbar" en intressant diskussion med skitsnack om hur folk stavar, då ryker det inlägget.
Allt beror på sammanhanget. Vi vill däremot inte tysta några bara för att de är motståndarsupportrar.

Trojas forum är ett praktexempel på hur ett forum INTE ska fungera, dvs total anarki och EN moderator som aldrig verka läsa några inlägg.

http://www.lakerslakejer.com/p1247/p124 ... article=23
här kan du läsa mer.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

OK. Jag ska inte tjata mer i frågan men en moderator kan väl skriva ett personligt mail och vädja till berörda att se över sin stavning i syfte att ge, ett redan ganska seriöst forum , en ansiktslyftning.

Ett eller två stavfel på en längre text är väl godtagbart men inte elva stavfel på sju ord.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Respektlöst och tragiskt att kalla någon för hora (gäller naturligtvis även Percy, Herr Oberst). Detta känns som ett småskoleproblem, men det är väl förmodligen också en småskoleelev som i detta fallet kallat Rebecca för hora.

Jag håller med Buck om att Trojas forum inte fungerar tillfredsställande. Fullständig anarki råder. Seriösa diskussioner förstörs med korkade och irrelevanta inlägg från vissa supportrar som påstår att de är trojaner, rögleiter och lakejer. Ingen rensar upp och sätter gränser. Detta är väl den största anledningen till att jag hellre droppar mina inlägg på andra forum än på Trojas.

Vad gäller Tobys inlägg är jag beredd att hålla med om att moderatorerna på lakejernas forum har något lättare att se mellan fingrarna på tvivelaktiga inlägg från skribenter med Lakers-avatar än de med motståndar-avatar. Samtidigt är det ingen stor differens och som utböling är jag beredd att köpa av den lilla skillnad som dock finns.
Troja - laget i hjärtat
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Är det någon som kallat Rebecca för hora, jag har itne läst det på forumet... vad handlar detta om nu då?
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

har detta handlat om mig, jag har inte sett det kan någon referera vad som stod på trojas forum?
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Jag vill börja med att fälla en tår för de arma stackare som inte har mer vett än att kalla någon för hora.
carl wrote:Vad gäller Tobys inlägg är jag beredd att hålla med om att moderatorerna på lakejernas forum har något lättare att se mellan fingrarna på tvivelaktiga inlägg från skribenter med Lakers-avatar än de med motståndar-avatar.
Jag tror att detta är ett klassiskt "Som man bäddar får man ligga"-syndrom. Vissa motståndarsupportrar går in på lakejernas forum enbart för att provocera, och då reagerar läsarna och säkert även moderatorerna därefter. Andra motståndarsupportrar kommer hit för att föra en seriös diskussion kring hockey, hockeyallsvenskan och växjö lakers.

Som ni alla säkert vet så finns det flera personer som kallar sig lakejer som springer omkring och provocerar på andra forum. Det är pinsamt och jag hoppas att man lägger av med det.

Att gå på ett forum och skriva "Er klack suger" är inte så konstruktivt och bilden av den motståndarsupportern blir ju därefter (Bany lagg-tråden). Tråden borde ha tagits bort omedelbart men fick ju uppenbarligen vara kvar. Nu är den K-märkt och en del av Sveriges kulturarv. :wink:

En moderator på ett forum ska fungera lite som en domare i hockey, han/hon ska inte märkas men vara med och skapa bra förutsättningar för en bra match/diskussion.
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Ja, det finns nitiska och hatiska supportrar i alla läger som går över gränsen. Såna skitinlägg som denna tråd (att kalla någon hora på ett forum) handlar om är nog skriven av en sådan person (vart denne kommer ifrån och tillhör spelar mindre roll).

Det finns en sak som skall påpekas; nästan aldrig ser jag en Trojasupporter som skriver något dumt eller spydigt på detta forum. Däremot är Trojas forum nerlusat av Lakersanhängare som framförallt efter en Trojaförlust är inne på Trojas forum och gör sig roliga. Sådant skapar nog ett jäkla hat och agg. Ta tag i detta från Lakershåll så får polisen ta tag i det andra.
Rebecca
Forumentusiast

Post by Rebecca »

Men snälla nån! Om jag flyttat från Ljungby för 8 år sen och hejar på lakers, skulle inte jag få göra det eller? tycker det är dags att de som snackar skit om mig och kallar mig det ena och det andra, tar och lägger den energin på sitt eget lag (Troja) istället. Jag är en fri människa som HEJAR PÅ LAKERS om jag vill, Lakers är en stor del av mitt liv. Är det någon som har problem med det så kan den skriva till mig personligen istället, mer moget och vuxet tycker jag. Vi lägger ner det här ämnet nu tycker jag. Förhoppningsvis inser de som skrivit det, att de gjort det i onödan! VÄX UPP ISTÄLLET!!!
Tommy_tiger

Post by Tommy_tiger »

www.eastfront.se finns det flera trådar av folk som verkligen inte gillar Lakers.....Och lakejerna---

Vart ifrån kommer denna rivalitet mellan klubbarna
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Eastfront supportrar är spridda över ett stort geografiskt område, så deras eventuella hockeylag som de sympatiserar med är bland annat TAIF och TROJA, så det är inte så konstigt kanske.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Avundsjuka är nog det enda jag kan komma på för deras hat.Lakers gick som en vervelvind förbi troja och slog ut dem i kvalet till allsvenskan.
Öster har varit Växjös stolthet länge men även de har nu fått konkurans av Lakers.Men Öster är en så länge störst i kronoberg och ramlar de ut en gång till så vet i kattsingen om de orkar resa sig igen och det är kanske detta Österanhängarna är livrädda för
Post Reply