var är alla flaggor ?

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Det såg snyggt ut med alla flaggor kan jag meddela :D
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Ja det var riktigt MÄKTIGT faktiskt.
Synd att ljudet från klacken dämpas så mycket från där den är nu bara :-(
Nu ökar vi !!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, tyvärr så blir det inte alls samma effekt från nuvarande ställe. Det dämpas på ett märkligt sätt.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Förr om åren så blev vi ju bortsjungna av klackarna som stod på kortsidan.Nu när vi själva står där så måste de mixat med taket för att dempa ljudet från oss.Oskarshamnsklacken hördes bort till oss, men vi hördes inte till dem.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

Jag hörde flera som var på besök i domen igår och där det var deras första besök sedan ombyggnaden som sa att stämningen kraftigt försämrats. Antingen var lakejerna skit igår (vilket iofs är sant för period ett och två) eller så har de helt enkelt rätt.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Hur många gånger behöver man skriva att ljudabsorbenterna i taket dämpar ljudet väldigt mycket! Det är där ni har skillnaden efter ombyggnaden.
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Famera wrote:Hur många gånger behöver man skriva att ljudabsorbenterna i taket dämpar ljudet väldigt mycket! Det är där ni har skillnaden efter ombyggnaden.

Med andra ord kan dom som byggde om hallen inte sin grej.... det är ju en arena för fan!
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Fröken Svår wrote:Jag hörde flera som var på besök i domen igår och där det var deras första besök sedan ombyggnaden som sa att stämningen kraftigt försämrats. Antingen var lakejerna skit igår (vilket iofs är sant för period ett och två) eller så har de helt enkelt rätt.
Ja men att stämmningen försämrats är väl ingen nyhet direkt, många trogna hockeyfans som höll till på ståplats innan och försökte hjälpa upp stämningen med att klappa lite iallafall sitter säkert hemma och lyssnar på en del matcher istället för att gå, för åtminstone jag tycker man ser MYCKET sämre från den nya ståplatsen.

Själv går inte ens jag på alla matcher längre, just på grund av att sikten försämrats markant i hallen, och det är även på de sponsorplatser jag ibland använder , undrar lite hur Peter Ländell vågar göra detta utalande

*En sak är jag övertygad om, inget är sämre i ishallen denna säsong*
Jag har en känsla av att de som sitter på andra raden nedifrån INTE håller med :(
Nu ökar vi !!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

out4speed du borde komma och kolla på matcherna ändå det är flera hundra som står på ståplats de ser nog likadant som du.
Jag tror det beror lite på orken också klart man kan dra sig ner till ishallen och heja fram hjältarna.
De som är de riktiga bovarna i allt detta är de 1000 som kommer när lakers är ett ''topplag'' då kanske de ''trogna'' inte ens får biljett till matchen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Lakersfan_03 wrote:out4speed du borde komma och kolla på matcherna ändå det är flera hundra som står på ståplats de ser nog likadant som du.
Jag tror det beror lite på orken också klart man kan dra sig ner till ishallen och heja fram hjältarna.
De som är de riktiga bovarna i allt detta är de 1000 som kommer när lakers är ett ''topplag'' då kanske de ''trogna'' inte ens får biljett till matchen.
Ja men det gör ju inte sikten bättre, betalar man 100:- vill jag se bra också.
Dessutom som student har jag inte råd att gå på alla matcher , och går jag vill jag ju faktist se bra.
Nu ökar vi !!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tycker du inte man ser bra där var klacken står ?. Jag tycker man ser alldeles utmärkt och får en bra inblick.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

kan ju i och för sig vara lite dåligt med att man inte ser blå linjerna men annars är det bra sikt :wink:
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

spelar ingen roll var man står, det är ändå aldrig offside när lakers anfaller... ;)

långsidan har sin charm, kortsidan sin.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
alleballe
Forumamatör

Post by alleballe »

alfax wrote:Bobba ,dej vill jag svara eftersom vi känner varandra ,jag skrev att jag vet att Ni lagt ner tid på att skapa dessa flaggor och Ni är värda allt beröm för det,men att Ni ska ibland tänka på när Ni håller uppe dem en längre tid att de skymmer mycket med de urusla läktare vi har i Lakerdome.
eddan: håller med dej fullständigt.
Beträffande GQ:s inlägg är det inte värt att svara på.
Omdet nu är så farligt att man blir lite skymd under introt kan väll inte vara så farligt? om du nu er så besatt av intrott så köp en sittsplats biljett och se på introt och sen kubba ner till lakejerna? De blir fett mkt dyrare men om man vill vara petnoga? :eyecrazy:
Har du inget liv? - skaffa WoW
lakejfoffe

Post by lakejfoffe »

alfax wrote:Bobba ,dej vill jag svara eftersom vi känner varandra ,jag skrev att jag vet att Ni lagt ner tid på att skapa dessa flaggor och Ni är värda allt beröm för det,men att Ni ska ibland tänka på när Ni håller uppe dem en längre tid att de skymmer mycket med de urusla läktare vi har i Lakerdome.
eddan: håller med dej fullständigt.
Beträffande GQ:s inlägg är det inte värt att svara på.
Jävla gubbklack. Flytta en meter åt sidan eller stå inte i klacken då. Förbannade mustachgubbar som står o klagar på flaggorna. Står man i klacken får man tåla att bli skymd lite då och då. Alla tjatar på att LL växer år efter år, men klagar ni för en jävla flagga som skymmer framför er så lär LL inte växa så mycket mer. :roll:
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Ska tillväxten i klacken bestå av finniga fjortisar med attityd problem så kan vi nog vara utan det.
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

lakejfoffe - väx upp och använd ett bättre språk. Gör du det så blir du tagen på lite större allvar, nu försvinner innehållet i det du skriver helt och och hållet.
vhd
IcaLakej
Forumamatör

Post by IcaLakej »

Kjellsson wrote:Ska tillväxten i klacken bestå av finniga fjortisar med attityd problem så kan vi nog vara utan det.
Ursäkta mig men dom kan väl vara intresserade dom med!
Dressed for Sucsess is Peter Andersson!
maliin
Forumamatör

Post by maliin »

alla har samma rätt till att se på hockey, förbannade mustachgubbar, fjortisar, helt vanligt klokt folk.. ;) ne men allvarligt, ALLA har samma rätt.. ! sen fattar jag inte vad vissa av er menar, okej, det är en massa flaggor, ( som är mkt fina ! ) MEN dom är ju inte uppe under matchen, inte vad jag har lagt märke till iaf, elr?
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja det är väl dom som ska ta över när vi gamlingar!!!inte orkar mer :D Ja tycker dom skötte det bra i förra hemma matchen där dom tog upp två pinne flaggorna när det var spelaravbrott.Å visst ser det maffigt ut?Samtidigt kan ja förstå om man har en sån framför sig när spelet fortgår så ser man ju inte så mycket.Vi får ta å ge lite allihop så löser det sig....Snygga flaggor har ni gjort=kredit till er.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Långsidan och klacken är inte samma sak. Klacken ska stå på en DEL av långsidan. Står man där så är man i klacken och deltar, vill man inte det står man vid sidan om.

Jag kan förstå att det kan vara svårt för att hitta "sina" platser att långt ifrån alla vet att klacken står mitt på långsidan.

Tyvärr så står ju fortfarande buren kvar vilket gör att ståplats blir uppdelad och alla inte kan vara med på samma sätt. Det får vi hoppas att det blir bättring på snarast.

Att flaggor osv är uppe under spelavbrott i klacken är ju som det ska vara, att ha dem uppe under spel är nog ingen som vill.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

jag håller med dig, även om jag tror att du menar kortsidan. Buren är fortsatt ett enormt problem, och det hade varit "kul" att höra någon med lite insikt i kommunens tankar varför i h-e den är kvar.

Finns det någon som vet? Vet någon på kansliet?
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

självklart menar jag kortsidan.... :oops:
lakejfoffe

Post by lakejfoffe »

Jag har inte menat något illa mot någon. Absolut inte, men jag blir frustrerad när folk som står bakom någon som tar upp en flagga, halsduk eller vad som hellst, MITT I KLACKEN, som säger till att den skymmer eller blir arg för att den som står bakom inte ser. FLYTTA PÅ ER DÅ! Står man i klacken ska man tåla att bli skymd lite då och då. Om det inte passar den som absolut ALDRIG vill bli skymd så stå en bit utanför klacken eller köp en plåt på sittplatsläktarn. Detta är mitt tycke, inte säkert att så många andra gillar det. Jag gillar den regeln iallafall. Hoppas ingen har tagit illa upp. :oops:

VI VILL HA WIKEGÅRD! :clap:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller med dig
alleballe
Forumamatör

Post by alleballe »

Kjellsson wrote:Ska tillväxten i klacken bestå av finniga fjortisar med attityd problem så kan vi nog vara utan det.
hmm, LOOOL! :wallbang: :ajaj:
Har du inget liv? - skaffa WoW
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

lakejfoffe wrote:Jag har inte menat något illa mot någon. Absolut inte, men jag blir frustrerad när folk som står bakom någon som tar upp en flagga, halsduk eller vad som hellst, MITT I KLACKEN, som säger till att den skymmer eller blir arg för att den som står bakom inte ser. FLYTTA PÅ ER DÅ! Står man i klacken ska man tåla att bli skymd lite då och då. Om det inte passar den som absolut ALDRIG vill bli skymd så stå en bit utanför klacken eller köp en plåt på sittplatsläktarn. Detta är mitt tycke, inte säkert att så många andra gillar det. Jag gillar den regeln iallafall. Hoppas ingen har tagit illa upp. :oops:

VI VILL HA WIKEGÅRD! :clap:
Så länge det är spelavbrott så är det ju helt ok att vifta med flaggor, halsdukar eller dyl. Men under spel ska vi ta hänsyn till varandra och underlätta för alla så att de ser, långa som korta, gamla som unga. Detta tycker jag bör gälla i hela hallen. Vad du menar med att bli skymd lite då och då vet jag inte, men är det under pågående spel så ska man inte behöva bli skymd även om man står i klacken. Vi som står där vill också se vad som händer på isen. Om alla visar hänsyn till varandra så bör det inte vara några problem.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

OJ ,vad man ställt till med ,har varit bortrest en vecka nu .Jag skrev redan i mitt första inlägg att jag tycker att Ni lagt ner ett fint arbete med flaggorna men påpekade lite försiktigt att man ska tänka på att man inte har uppe dem för mycket så att det stör bakomvarande ,det har aldrig varit min mening att förbjuda något och det tror jag alla som känner mej att det skulle jag inte göra.
Beträffand lakejloffes inlägg så vill jag bara påpeka att det går att vara av motsatt uppfattning med att andvända vanligt hyfs i sina inlägg.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply