Plus minus stats sorterat fallande !
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Skjut mer ger fler mål !!
- Forumamatör
Plus minus stats sorterat fallande !
Tar upp tråden här efter min kommentar på Lillklonis syn på Ejde o Custes försvarsjobb i Malmö.
Plus minus statistiken efter Malmö matchen, (siffran längst till höger anger skillnaden mellan mål framåt o bakåt)
Alla under den tomma raden ligger på minus.
Kunde vara kul att höra lite kommentarer-ganska många forwards på plus ??
Statistiken kan man säga vad man vill med eller talar den sanning ?
Dessa 4 har varit inne på flest mål bakåt iallafall, Romö, Messa, Persson Christoffer och Custemo. Fram med alla kloka synpunkter ...
Team Växjö Lakers HC Player Statistics
No Name Pos Framåt Bakåt +/-
12 Yngvesson, Torsten CE 27 14 13
62 Honkanen, Jani LW 23 10 13
6 Heino, Aki RD 23 14 9
16 Jacobsson, Christian LW 24 16 8
65 Persson, Andrée CE 20 12 8
55 Pikkarainen, Jarno LW 17 12 5
32 Andersson, Johan LW 19 15 4
43 Hirvonen, Ville CE 18 16 2
2 Augustin, Jeremias RD 10 9 1
21 Rosén, Robert CE 2 2 0
4 Ejdepalm, Johan LD 12 13 -1
23 Persson, Christoffer LD 15 17 -2
25 Calder, Adam RW 6 9 -3
71 Romö, Martin CE 16 20 -4
38 Markusson, Johan RW 12 16 -4
91 Persson, Jonathan RW 6 10 -4
81 Johansson, Daniel CE 1 5 -4
27 Messa, Peter LD 12 18 -6
15 Niinikoski, Mikko LW 5 11 -6
34 Sundbom, Per LD 5 11 -6
19 Selander, André RW 1 7 -6
44 Custemo, Andreas RD 10 17 -7
Plus minus statistiken efter Malmö matchen, (siffran längst till höger anger skillnaden mellan mål framåt o bakåt)
Alla under den tomma raden ligger på minus.
Kunde vara kul att höra lite kommentarer-ganska många forwards på plus ??
Statistiken kan man säga vad man vill med eller talar den sanning ?
Dessa 4 har varit inne på flest mål bakåt iallafall, Romö, Messa, Persson Christoffer och Custemo. Fram med alla kloka synpunkter ...
Team Växjö Lakers HC Player Statistics
No Name Pos Framåt Bakåt +/-
12 Yngvesson, Torsten CE 27 14 13
62 Honkanen, Jani LW 23 10 13
6 Heino, Aki RD 23 14 9
16 Jacobsson, Christian LW 24 16 8
65 Persson, Andrée CE 20 12 8
55 Pikkarainen, Jarno LW 17 12 5
32 Andersson, Johan LW 19 15 4
43 Hirvonen, Ville CE 18 16 2
2 Augustin, Jeremias RD 10 9 1
21 Rosén, Robert CE 2 2 0
4 Ejdepalm, Johan LD 12 13 -1
23 Persson, Christoffer LD 15 17 -2
25 Calder, Adam RW 6 9 -3
71 Romö, Martin CE 16 20 -4
38 Markusson, Johan RW 12 16 -4
91 Persson, Jonathan RW 6 10 -4
81 Johansson, Daniel CE 1 5 -4
27 Messa, Peter LD 12 18 -6
15 Niinikoski, Mikko LW 5 11 -6
34 Sundbom, Per LD 5 11 -6
19 Selander, André RW 1 7 -6
44 Custemo, Andreas RD 10 17 -7
Det ser inte alls bra ut för Messa och Custemo, jag tror tyvärr inte att de kommer rätta till sina siffror något nämnvärt. Dock tror jag att Christoffer och Romö kommer gör det, Persson har vart riktigt bra nu sista matcherna. Han blir bara bättre och bättre. Jag tror att Custemo och Messa är de backarna som har svårast för att hålla tätt hemåt, Custe är ingen bra defensiv back, Messa har inte kommit upp i den nivån som han borde gjort. Tycker de är 7-8 back i mina ögon för tillfället, därför är jag inte förvånad över statistiken för deras del!
-
- c/o LL´s Forum
Custemo och Messa har haft rätt stopra problem i defensiv zon under stora delar av säsong. Anser även att Ejdepalm har stora brister i det defensiva jobbet.
När det gäller Messa och Custemo som båda har bra offensiva kvalitéer så tycker jag det är rätt lustigt att de inte heller producerar fler poäng. Messa med sin härliga skridskoåkning borde kunna tillföra mer i det offensiva. Varför har det låst sig så pass för honom ? Får han inte den roll han vill ha av Fagervall eller kan hans mindre lyckade säsong bero på skadorna han ådragit sig. Finns många frågetecken kring honom just nu.
Hade vi haft en tredjekedja/tredjefemma som legat på lika bra +/- som de båda första kedjorna eller varje fall spelat sina matcher 0-0, så hade tabelläget sett annorlunda ut. Jag vet inte om den kedjans usla statistik är ett tecken på att man möjligen har matchat Romö & Co. mot motståndarnas bättre offesnsiva kedjor.
Nån som vet hur Fagervall brukar göra med den kedjan ?
När det gäller Messa och Custemo som båda har bra offensiva kvalitéer så tycker jag det är rätt lustigt att de inte heller producerar fler poäng. Messa med sin härliga skridskoåkning borde kunna tillföra mer i det offensiva. Varför har det låst sig så pass för honom ? Får han inte den roll han vill ha av Fagervall eller kan hans mindre lyckade säsong bero på skadorna han ådragit sig. Finns många frågetecken kring honom just nu.
Hade vi haft en tredjekedja/tredjefemma som legat på lika bra +/- som de båda första kedjorna eller varje fall spelat sina matcher 0-0, så hade tabelläget sett annorlunda ut. Jag vet inte om den kedjans usla statistik är ett tecken på att man möjligen har matchat Romö & Co. mot motståndarnas bättre offesnsiva kedjor.

-
- c/o LL´s Forum
Kan alla våra insläppa mål möjligen ha att göra med att vi är svaga framför eget mål. Våra målvakter har totalt sett under hela säsongen inte kommit upp i den förväntade nivån man kan hoppas. Sen har vi Messa, Custemo och Ejdepalm som jag anser inte håller måttet i det defensiva arbetet i egen zon. Har svårt att hålla rent framför mål och de går bort sig och agerar rundningsmärken flera gånger under i stort sett varje match. Det har jag svårt att förstå med tanke på att Messa och Ejdepalm är de bästa skridskoåkarna vi har i laget.
Jag håller helt med dig Per! Det är så, de tre backarna du nämner är helt enkelt för loja defensivt, Ejdepalm är grym offenstivt, men jobbar inte lika bra hemåt, likaså de andra. Vi måste skaffa backar av typen Jani Honkanen, som inte i en enda situation viker ner sig. Han är inte den skridskostarkaste backen, men ändå ligger han på +- 13, han är klockren. Backarna måste våga ta stryk framför egen kasse, ett måste helt enkelt. Vi såg mot TAIF, där fick Grotnes försvara sig själv och målet, vart var backarna???
Det var nog med all sannolikhet en klassisk bänkning... och om det inte VAR det så borde det varit det.ruppo wrote: var et så att Custe blev bänkar igår efter första perioden?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
För inte så länge sen placerade många t.ex. Ejdepalm i ES och nu snackas det mest om Honkanen. Nog är det så att med 8st Honkanen skulle nog inte uppspelen bli särskilt vassa. Det jag vill säga är att det finns olika roller i laget och en mix är nog det alla strävar efter. Tyvärr så känns det däremot som Custe sjunger på sista versen = tråkigt för många.