IF Troja Ljungby
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
IF Troja Ljungby
Visstfan saknar man att ha dom i Allsvenskan.
just nu ligger de 3a i Div 1 och jag hoppas de klarar av avancemang till Allsvenskan.
Inget derby utan Troja.
De bästa derbymatcherna är självklart mot Troja.
Jag vill ha upp Troja igen i Allsvenskan
just nu ligger de 3a i Div 1 och jag hoppas de klarar av avancemang till Allsvenskan.
Inget derby utan Troja.
De bästa derbymatcherna är självklart mot Troja.
Jag vill ha upp Troja igen i Allsvenskan
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Det är svårt att låta bli att hålla med.........
.
Självklart vill jag att Troja ska spela i Hockeyallsvenskan, MEN det får inte innebära att föreningen riskerar sin ekonomi. Jag är fullständigt emot idiotsatsningar utan bäring. Som väl är har styrelsen samma bild, vilket känns tryggt.
Troja ÄR en anrik förening HAR en stark hockeytradition (jag vet att vissa av er inte bryr er om historik, men det är trots allt ett faktum), vilket gjort att Troja fortfarande har ett starkt varumärke i Hockeysverige. Om Troja huserar i division 1 i allt för många säsonger kommer varumärket att försvagas, vilket på sikt kommer att leda till en sämre ungdoms- och juniorsida. Idagsläget har Troja, tack vare den starka hockeytraditionen, en mycket stark ungdoms- och juniorsida. Om kvaliteten på ungdoms- och juniorsidan äventyras ser genast framtiden betydligt dystrare ut. Problemet är komplext eftersom både idiotsatsning mot Hockeyallsvenskan och alltför långvarigt division 1-spel kan äventyra kvaliteten på ungdoms- och juniorsidan.
Samtidigt som Trojas hockeytradition är en styrka, är det också en svaghet. De tidigare hockeyframgångarna med ständiga elitkval höjde supportrarnas krav och skapade en mättnad. Samtidigt har Troja inte varit tillräckligt snabba att ställa om sig till nya förutsättningar (gäller främst marknadssidan) utan lutat sig för mycket på tidigare framgångar och slagit sig alltför mycket på eget bröst. Det är ju just Lakers skickliga marknadssatsningar som placerat Lakers på den position man idag innehar.
Jag är trots allt förhoppningsfull inför framtiden. Troja har skaffat en sund styrelse, som förvisso vill spela i Hockeyallsvenskan, men inte med risken att förstöra ekonomin. På marknadssidan har man engagerat en marknadsansvarig som sliter så hårt han orkar för Trojas bästa.
Jag tror att Trojas drömsenario är att gå till kval i år, men inte ta klivet upp. Då kan man i lugn och ro bygga vidare på dagens stomme, byta ut 4-5 spelare till nästa säsong och komma bättre rustade. Dessutom har man då sänkt publikens krav och många av de tappade supportrarna skulle säkert hitta tillbaka till Sunnerbohov igen. Detta i kombination med fortsatt marknadssatning gör att ett avancemang till Hockeyallsvenskan skulle kunna hålla långsiktigt.
Jag saknar definitivt Lakers-derbyt. TAIF-derby i all ära, men det har inte alls samma laddning som Lakers-derbyt.

Självklart vill jag att Troja ska spela i Hockeyallsvenskan, MEN det får inte innebära att föreningen riskerar sin ekonomi. Jag är fullständigt emot idiotsatsningar utan bäring. Som väl är har styrelsen samma bild, vilket känns tryggt.
Troja ÄR en anrik förening HAR en stark hockeytradition (jag vet att vissa av er inte bryr er om historik, men det är trots allt ett faktum), vilket gjort att Troja fortfarande har ett starkt varumärke i Hockeysverige. Om Troja huserar i division 1 i allt för många säsonger kommer varumärket att försvagas, vilket på sikt kommer att leda till en sämre ungdoms- och juniorsida. Idagsläget har Troja, tack vare den starka hockeytraditionen, en mycket stark ungdoms- och juniorsida. Om kvaliteten på ungdoms- och juniorsidan äventyras ser genast framtiden betydligt dystrare ut. Problemet är komplext eftersom både idiotsatsning mot Hockeyallsvenskan och alltför långvarigt division 1-spel kan äventyra kvaliteten på ungdoms- och juniorsidan.
Samtidigt som Trojas hockeytradition är en styrka, är det också en svaghet. De tidigare hockeyframgångarna med ständiga elitkval höjde supportrarnas krav och skapade en mättnad. Samtidigt har Troja inte varit tillräckligt snabba att ställa om sig till nya förutsättningar (gäller främst marknadssidan) utan lutat sig för mycket på tidigare framgångar och slagit sig alltför mycket på eget bröst. Det är ju just Lakers skickliga marknadssatsningar som placerat Lakers på den position man idag innehar.
Jag är trots allt förhoppningsfull inför framtiden. Troja har skaffat en sund styrelse, som förvisso vill spela i Hockeyallsvenskan, men inte med risken att förstöra ekonomin. På marknadssidan har man engagerat en marknadsansvarig som sliter så hårt han orkar för Trojas bästa.
Jag tror att Trojas drömsenario är att gå till kval i år, men inte ta klivet upp. Då kan man i lugn och ro bygga vidare på dagens stomme, byta ut 4-5 spelare till nästa säsong och komma bättre rustade. Dessutom har man då sänkt publikens krav och många av de tappade supportrarna skulle säkert hitta tillbaka till Sunnerbohov igen. Detta i kombination med fortsatt marknadssatning gör att ett avancemang till Hockeyallsvenskan skulle kunna hålla långsiktigt.
Jag saknar definitivt Lakers-derbyt. TAIF-derby i all ära, men det har inte alls samma laddning som Lakers-derbyt.
Troja - laget i hjärtat
Jag har suttit och funderat lite, kring vilket derby som är hetast, det mot TAIF eller mot TROJA. Eftersom vi aldrig mött TAIF i tävlingssammanhang när det gäller derby, så är det svårt kanske att svara rätt. Men jag tror att kontellationen LAKERS-TAIF är det hetaste debyt, trots allt. Det märks tycker jag, supporters emellan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Kvalserien 8 gånger under 80- och 90-talen (85,93,94,95,96,97,98,99). Vid 4 tillfällen (85, 94, 96, 97) har vi blivit snuvade på Elitserienplatsen i Kvalseriens sista omgång.....PMK1 wrote:Carl kan du uppdatera mig. Hur många gånger spelade Troja i Kvalserien till Elitserien? Har för mig att ni mer eller mindre prenumererade på Kvalseriebiljetten under 90-talet.
Troja - laget i hjärtat
-85 dömde jag Troja mot VIK i Ljungby... hade ni vunnit där så hade ni gått upp istället för HV. Nostalgi...carl wrote:Kvalserien 8 gånger under 80- och 90-talen (85,93,94,95,96,97,98,99). Vid 4 tillfällen (85, 94, 96, 97) har vi blivit snuvade på Elitserienplatsen i Kvalseriens sista omgång.....PMK1 wrote:Carl kan du uppdatera mig. Hur många gånger spelade Troja i Kvalserien till Elitserien? Har för mig att ni mer eller mindre prenumererade på Kvalseriebiljetten under 90-talet.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Bra skrivet carlcarl wrote:Det är svårt att låta bli att hålla med..........

Bra dömt!!Charlamov wrote:-85 dömde jag Troja mot VIK i Ljungby... hade ni vunnit där så hade ni gått upp istället för HV. Nostalgi...carl wrote:Kvalserien 8 gånger under 80- och 90-talen (85,93,94,95,96,97,98,99). Vid 4 tillfällen (85, 94, 96, 97) har vi blivit snuvade på Elitserienplatsen i Kvalseriens sista omgång.....PMK1 wrote:Carl kan du uppdatera mig. Hur många gånger spelade Troja i Kvalserien till Elitserien? Har för mig att ni mer eller mindre prenumererade på Kvalseriebiljetten under 90-talet.

serra wrote:Bra dömt!!Charlamov wrote:-85 dömde jag Troja mot VIK i Ljungby... hade ni vunnit där så hade ni gått upp istället för HV. Nostalgi...carl wrote: Kvalserien 8 gånger under 80- och 90-talen (85,93,94,95,96,97,98,99). Vid 4 tillfällen (85, 94, 96, 97) har vi blivit snuvade på Elitserienplatsen i Kvalseriens sista omgång.....

Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
-
- c/o LL´s Forum
Lakers - Troja är hetare derby i mina ögon än Taif lakers.
När vi möter Troja så kan Precis ALLT hända jag kommer ihåg matchen i Lakerdome vi låg under med 4-1 inför 3 e perioden och hundratals lämnade lakerdome.
Jag var självklart kvar för jag kan aldrig gå när det är en hel period kvar men vad händer ?
Jo vi vänder till 4-4
Och i slutsekunderna får vi 5-4 men tiden är då ute . klockan skulle förmodligen stannat på 20:01 men vi klagade inte för tillfälet var vi glada över 4-4
Och sedan på övertid vann vi med 5-4.
Jag kommer ihåg att troja sjöng att de var smålands bästa lag i hela 2a perioden.
Det jag ännu mer kommer ihåg vilken slutramsa vi sjöng i slutet och det är klart som fan att det var HATKÄRLEK där.
Det är detta jag menar med att allt kan hända mot Troja och det är kul att möta dem .
Väl på isen för spelarna som för oss på läktaren.
Sista matchen mot Ljungby i sunnerbohov '' ÖDESMATCHEN '' var en match jag aldrig glömmer även där gick vi segrande ur striden.
jag saknar Troja något oerhört jag hoppas troja går upp nästa säsong och då ser jag fram emot härliga derbymatcher.
Fullsatt Lakerdome i nästa derby mot Troja när de nu kommer är väll inte helt omöjligt ?
När vi möter Troja så kan Precis ALLT hända jag kommer ihåg matchen i Lakerdome vi låg under med 4-1 inför 3 e perioden och hundratals lämnade lakerdome.
Jag var självklart kvar för jag kan aldrig gå när det är en hel period kvar men vad händer ?
Jo vi vänder till 4-4
Och i slutsekunderna får vi 5-4 men tiden är då ute . klockan skulle förmodligen stannat på 20:01 men vi klagade inte för tillfälet var vi glada över 4-4
Och sedan på övertid vann vi med 5-4.
Jag kommer ihåg att troja sjöng att de var smålands bästa lag i hela 2a perioden.
Det jag ännu mer kommer ihåg vilken slutramsa vi sjöng i slutet och det är klart som fan att det var HATKÄRLEK där.
Det är detta jag menar med att allt kan hända mot Troja och det är kul att möta dem .
Väl på isen för spelarna som för oss på läktaren.
Sista matchen mot Ljungby i sunnerbohov '' ÖDESMATCHEN '' var en match jag aldrig glömmer även där gick vi segrande ur striden.
jag saknar Troja något oerhört jag hoppas troja går upp nästa säsong och då ser jag fram emot härliga derbymatcher.
Fullsatt Lakerdome i nästa derby mot Troja när de nu kommer är väll inte helt omöjligt ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag tycker att länsderbyt mellan LAKERS-TAIF väcker mer känslor supporters mellan och även hos dem som inte är hockeytokiga, det bygger säkert en del på att i Växjö finns en stor mängd TAIF-supporters, så diskussionerna på arbetsplatserna här, blir oerhört mycket mer intensiva, än mellan LAKERS-TROJA.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Räven wrote:Jag tycker att länsderbyt mellan LAKERS-TAIF väcker mer känslor supporters mellan och även hos dem som inte är hockeytokiga, det bygger säkert en del på att i Växjö finns en stor mängd TAIF-supporters, så diskussionerna på arbetsplatserna här, blir oerhört mycket mer intensiva, än mellan LAKERS-TROJA.
Troja - laget i hjärtat