Ville är en bra målvakt det står jag fast vid, tror det var oflyt och en ond spiral för ville senaste säsongen. Denna säsongen har han visat att han håller hög allsvensk klass. Jag tror att han stärkts sina aktier efter sina hammersmatcherna och att han kommer att få ny arbetsgivare inom kort, vilket är bra för lakers som annars får betala hans lön.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Ville har fått 449 skott på sig och släppt in 49 vilket ger en räddningsprocent på 89,09.
Grotnes har fått 331 skott på sig och släppt in 31 vilket ger en räddningsprocent på 90,63.
calle73 wrote:Ville har fått 449 skott på sig och släppt in 49 vilket ger en räddningsprocent på 89,09.
Grotnes har fått 331 skott på sig och släppt in 31 vilket ger en räddningsprocent på 90,63.
Japp, och med det spelarmaterial Hammers har förfogat över framstår nästan Villes siffra som bättre än Pålles...
Konsulten wrote:Per Braxenholm - tuff, defensiv och stor back (känns dock christoffer persson är en likadan spelartyp)
Mikael Svensk - allsvenskans snabbaste back? ung, med grym potential.
Patrik Ahlstrand - en av Halmstads bästa forwards. skulle vara välkommet tillskott.
Johan Carlsson - bästa spelaren i truppen kanske. riktigt bra och komplett center.
Gustav Gräsberg - frejdig spelartyp som alltid är inblandad i heta situationer. väntar på genombrottet.
Mikael Bjerdahl - säger själv att han är för rotad för att lämna Halmstad. Pendla 28 mil varje träning kan inte vara kul/aktuellt
Fredrik Håkansson - Tidigare poängmaskin i Nyköping, vass offensiv spelare som lätt hade platsat i Lakers.
Ahlstrand, Carlsson, Svensk och Håkansson kan nog slukas av klubbar i Hockeyallsvenskan. Skulle gissa att Rögle tar minst en av Ahlstrand/Håkansson/Carlsson. Kanske kan även Svensk vara en spelare för Rögle. Om Lakers vill ha in fler spelare i truppen kanske de också är med och budar på någon av de tre forwardsen......Braxenholm kan nog också få en plats i något allsvenskt lag. För Bjerdahls del kan det kanske bli TAIF (om de har råd och lust med ytterligare förstärkningar)?? Han platsar inte i Allsvenskan enligt mig. Jag är tveksam till om Gräsberg går till en allsvensk klubb (4:e line-spelare i de flesta allsvenska lag). Gräsberg, Johan Jonsson (den unge, store, backen från Timrå/Sundsvall) m.fl. får nog inrikta sig på spel i division 1.
Tror nog inte Bjerdahl är intresserad av att flytta så jag tror han skulle vara mer intresserad av att spela i Troja om nu Troja skulle våga värva Lakers förre lagkapten...
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
#54 wrote:Heja Braxenholm, det skulle inte vara fel med en Mörrum spelare i truppen =) en liten LaxBrax
Nej, Braxenholm hade alldeles säkert klarat sig utmärkt i Allsvenskan som Lakers-lirare !
Men hoppas det gör jag att "Braxen" väljer att flytta tillbak´s till mitt kära Mörrums Gois och att han därmed blir en välbehövlig förstärkning för Goiset i hockeyettan !
Med tanke på att en allsvensk hockeylirare kostar ungefär lika mycket som 8 Mörrumsspelare, så är det nog inte aktuellt.Om han inte lirar gratis vill säga.
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Halmstads spelare verkar vara ganska så heta på ishockeymarknaden. Ett par allsvenska klubbar som hittills har signat någon från Hammers är Nyköping, Rögle, Nybro, Mif, IKO...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ja, så Hammersspelarna kommer vi få se en hel del av i fortsättningen också. Särskilt kul tycker jag det är för spelarna som i detta helvete som det bör ha varit under en längre tid, hittar ut till kanske en positiv framtid ändå.