Hammers i KK

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

blir det match mot Hammers nästa onsdag ändå eller när det nu är :?
Kilroy
Forumamatör

Post by Kilroy »

Niles wrote:I Mygels åsikter och ställningstagande kan man ana ett klart motstånd mot Hammers och Hammerssupportrar. Vore kul och sett om du hade haft samma stake att kasta in handduken tvärt om det gällt Rögles framtid i en liknande situation..Lägg ner eller kämpa to the bitter end..
Ganska lätt att fälla kommentarer om andra när man själv sitter i någorlunda tryggt bo. Gillar inte heller situationen som uppstått men att vi alla så jävla självklart skulle lagt oss på rygg om det gällt vårt eget lag tror jag knappast.

Amen!
Det är väl ingen hemlighet att Mygel hatar Halmstad och lika korkad som alla Halmstad-suppportrar är som säger att alla i AIA är pack, är Mygel själv när han på samma idiotiska sätt drar ALLA Hammers-supportrar över en kant.

Citat Mygel:
"Supportrarna, som har varit tuffa och sagt att de visst ska spela i allsvenskan, har jag inga sympatier för. Dessa supportrar har ända sedan de tog steget upp saknat verklighetsuppfattning i mångt och mycket. Gissningsvis kan man nu läsa på deras forum att det är kommunens fel att konkursen sker eller så är det HPs fel. Vakna upp o smaka det beska kaffet av verkligheten kära Halmstad vänner. Tycker ni alla ska be om färlåtelse till övriga allsvenska lag + Skövde för att ni gamblade på ett dött lopp."

Jaja vi kanske kommer tillbaka nångång, den som lever får se. Men att HH ska spela kvar i serien tills allt är färdigt med konken kan ju inte vara det lättaste för spelarna. Lycka till med resten av serien.
"If it bleeds, we can kill it"
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Niles wrote:I Mygels åsikter och ställningstagande kan man ana ett klart motstånd mot Hammers och Hammerssupportrar. Vore kul och sett om du hade haft samma stake att kasta in handduken tvärt om det gällt Rögles framtid i en liknande situation..Lägg ner eller kämpa to the bitter end..
Ganska lätt att fälla kommentarer om andra när man själv sitter i någorlunda tryggt bo. Gillar inte heller situationen som uppstått men att vi alla så jävla självklart skulle lagt oss på rygg om det gällt vårt eget lag tror jag knappast.

Word! Jag var själv på vippen att skriva ett liknande inlägg. Mygels inlägg är alldeles för vinklade eftersom han tidigare har visat vad han tycker om Halmstad. Självklart hade han inte tyckt likadant om det var Rögle som satt i samma situation. Tror inte att AIA hade varit ödmjuka i det läget utan de hade nog slagit sig för bröstet och vrålat att de är bäst även om de inte är det.
Mygel
Forumdemon

Post by Mygel »

Visst jag håller inte på Hammers men jag kan inte heller säga att jag har ett direkt ag mot dem a la MIF. Men som supporter så skulle jag hellre satsa på min klubbs överlevnad än en risktagning som med stor sannolikhet kommer att leda till konkurs. Rögle har varit där och vänt igen. Om situationen vore den som den var för Hammers, så skulle jag definitivt tagit ett år i div1 istället med idel segrar som skulle locka publik. Man behöver inte vara en dåre för att vara en supporter. De med lite mer realistisk och sund syn på livet och klubben existerar också.

Två stora förlorare i detta, den nya Hockeyallsvenskan och all dess positiva publicitet som har varit över förväntat hittills, samt Skövde som hade förutsättningarna att spela i serien.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Håller faktiskt med Mygel i mycket av det han skriver och hade det varit lite verklighetsförankring i Hammers styrelse inför denna säsong så hade man tackat nej till platsen i AS och gått ner i Div1 och slickat såren och försökt resa sig därifrån. Man har bevisligen levt över sina tillgångar och klarar nu ej av att betala av de skulder man dragit på sig och då är den krassa verkligheten sådan att man går i kk.

Detta gäller företag, föreningar och privatpersoner. Kan inte se ett enda företag eller privatperson som skulle klara sig undan så pass länge som Hammers gjort genom att stoppa huvudet i sanden och bara skjuta problemet framför sig genom att med konstgjord andning låna av nästa år sponsorintäckter osv. man sålde av hockeyskolan och det skulle lösa de ekonomiska problemen hette det så vi inget av utan det dök upp nya skulder och nya skatter som ej betalades in och så har det ju rullat på hela tiden.
Nä jag tycker att Hammers styrlese bör be om ursäkt för sitt enögda agreande och nu ser vi konsekvenserna av deras agerande med en serie som kan bli rena hönsgården.

Dom kunde ju slagit en signal till de styrande i Troja som man måste berömma för hur de sanerat sin ekonomi och räddat föreningen visserligen genom att ej sportsligt kunna klara sig kvar i AS med den trupp de hade råd med men de rätta sig efter plånboken och jag är övertygad om att dom kommer stärkta ur detta på sikt genom att ha en stark ekonomi och börja bygga från grunden igen.

Självklart lider jag med fansen till Hammers inget snack om saken och kan inte mer än beklaga att ni ej har/haft en styrelse som tagit rätt beslut i tid för att rädda ert favoritlag.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Håller med Mygel om att vissa Halmstadsupportrar har varit lite styva i korken när det gäller spelandet i AS.Men å andra sidan så har man ju även hört Halmstasupportrar som sagt att det kanske hade varit lika bra att låtit Halmsta spela i ettan redan i höstas och sluppigt allt det här.Nu kommer beslutet att överklagas så än är det inte över.Men detta måste väl vara väckaklockan för oss andra som har sin älsklingsklubb i AS.Det är lätt att vara tuff när laget spelar bra och ekonomin är stabil. Men när det går dåligt och ekonomin inte är på samma nivå som den var innan, ja då är det lätt att hålla sig för skratt.Hur kan man då undvika att ens egen klubb ska gå samma väg??Ja svår fråga igentligen men att bli medlem i hockeyklubben är det första man kan göra.Sen är det ju upp till klubben att lösa hur man vill att pengar ska komma in.När det väl har gorts så är det upp till alla som inte vill att klubben ska gå i KK att hjälpa till med olika projekt som klubben sätter upp.Tillsamman kan man uppnå de högsta drömmarna. Men det kan ta en jäkla tid
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Rent ekonomiskt hade det inte spelat ngn större roll FÖR Halmstad om dom gått ned... skulden fanns där och konkursen hade ändå blivit ett faktum (sett ur Halmstadperspektiv). Förmodar att dom utgick ifrån att det skulle bli lättare att hämta hem pengar om dom spelade i AS än i div. 1. Alla är sig själv närmst, vilket ständigt visar sig!!

En skillnad mellan Troja och Hammers är att det är lättare för Troja att gå ned och börja bygga igen av den enkla anledningen att dom har en betydligt bättre ungdomverksamhet med många talanger... dvs byggstenar till återtåget. Hammers kommer (väl) inte i närheten av den.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Kan vi komma närmare Trojas ungdomsverksamhet utan tak och väggar på uterinken??Tror inte det.Lakers har fler ungdommar än Troja.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
GS
Forumdemon

Post by GS »

Charlamov wrote:Rent ekonomiskt hade det inte spelat ngn större roll FÖR Halmstad om dom gått ned... skulden fanns där och konkursen hade ändå blivit ett faktum (sett ur Halmstadperspektiv). Förmodar att dom utgick ifrån att det skulle bli lättare att hämta hem pengar om dom spelade i AS än i div. 1. Alla är sig själv närmst, vilket ständigt visar sig!!

En skillnad mellan Troja och Hammers är att det är lättare för Troja att gå ned och börja bygga igen av den enkla anledningen att dom har en betydligt bättre ungdomverksamhet med många talanger... dvs byggstenar till återtåget. Hammers kommer (väl) inte i närheten av den.

Utgifterna för Hammers hade nog inte varit de samma om man spelat i Div 1. Resor mm är nog mer kostsamma i AS än i ettan. Och man hade nog haft en större publik om man legat o krigat i toppen på ettan än som nu ligga sist i AS.
Glöm inte att man i Halmstad likväl i Växjö har en väldigt stor del publik som kommer till hallen så länge det går bra för laget och som sviker när det börjar gå tungt rent sportsligt.

Skulderna hade precis som du säger funnits kvar där men löpande kostnader i nuläget hade varit lägre vilket kanske kunnat få skutan på rätt kurs igen.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tämligen svårt att spekulera hur det skulle ha varit eller inte skulle ha varit, om man gjort på ett annat vis. Vi sitter ju inte inne med precis mycket, av den information som finns kring detta ärendet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Skacke
Forumamatör

......

Post by Skacke »

"Once a laker, always a laker."
Herr Oberst
Forumdemon

Re: ......

Post by Herr Oberst »

Skacke wrote:tv4 inslaget:
http://www.tv4.se/player/categories.asp ... 547&more=1

coola intron .....

Tycker det är tråkigt och märkligt. Lider med P-A som är en otroligt skön snubbe som verkligen lagt ner sin själ i Hammers. Minns den tiden då de hade sin fina sommarhockey-skola och hur han slet 24/7 för att få allt att fungera så bra som det gjorde. Han gjorde allt för klubben och lite till.

Men ändå kan man inte annat än hålla med Mygel i det han skriver.
Och ni som säger att om RBK varit i samma sits, vad skulle vi då göra. Ni som skriver så är väl ursäktade för ni visste väl ändå inte vad hockey var för något på 90-talet då vi drogs med skulder på ungefär 9,5 miljoner kronor. Jämför det med Hammers futtiga 7-800.000 som tydligen är för mycket för dem.
Vi är tydligen bäst även på att sanera skulder då vi vänt ett så stort minus till plus på 5 år
stsnot
Forumproffs

Post by stsnot »

Räven wrote:Jag tror att Halmstads kommun går in och garanterar borgen för laget, sedan trummar det på som vanligt. Fram tills dess är det ingen större mening att spekulera.

Verkar inte bli några garantier från kommunen så det ser rätt kört ut! :(

http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=101469
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Herr Oberst wrote: Ni som skriver så är väl ursäktade för ni visste väl ändå inte vad hockey var för något på 90-talet då vi drogs med skulder på ungefär 9,5 miljoner kronor. Jämför det med Hammers futtiga 7-800.000 som tydligen är för mycket för dem.
Vi är tydligen bäst även på att sanera skulder då vi vänt ett så stort minus till plus på 5 år

Jag visste var hockey var var redan på 90-talet ,och jag beundras av Ert sätt att gå genom denna skärseld och klarade det på det sätt Ni gjorde.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Inte helt oväntat faktiskt...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hühnkackel
Forumamatör

Post by Hühnkackel »

Det verkar rätt kört och jag får intrycket av att Hockeyallsvenskan redan har en handlingsplan klar.
Omlottning och 3 derbygrupper.
Naturligt är väl då Malmö, Rögle, Lakers, Nybro och Oskarshamn.
Tuff grupp!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Hühnkackel wrote:Det verkar rätt kört och jag får intrycket av att Hockeyallsvenskan redan har en handlingsplan klar.
Omlottning och 3 derbygrupper.
Naturligt är väl då Malmö, Rögle, Lakers, Nybro och Oskarshamn.
Tuff grupp!

USCHH!! I så fall blir det den tuffaste derbygruppen.Ska lagen som ligger under oss Arboga ,Hammarby ,Nyköping vara med i en grupp??
Snacka om rättvisa!

Hur det än blir med Hammers KK ,så blir det ingen rättvisa kvar och det är svenska hockeyförbundet som har ansvar för detta .Finns det något svagare förbund inom idrotten????
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Söra poolen:
MIF, Bandyklubben, Lakers, Nybban, IKO.
Det dummaste förslaget jag hört på länge!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, nu ser det onekligen väldigt mörkt ut för Hammers, synd får man lov att säga.
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Jag kan känna sympati för de som försökt men inte kunnat, de stackars satar som fick ärva det sjunkande skeppet.
Jag kan även känna viss sympati med de fåtalet riktiga supporters laget ändå hade på slutet, spelarna som nu står där med brallorna nere...

Men Halmstad Hammers som förening, ja de tar man jävlar i det inte på allvar. Har aldrig gjort.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har hört idag att de allsvenska klubbarna ska ha en telefonkonferens kl.17.00 om hur serien ska läggas upp om nu konkursen blir ett faktum och det förslag jag hörde (drar det inte här eftersom alla detaljer inte var klara) var enl.min mening helt förkastligt.
ALLA blir förlorare på denna såpa ,men enl.min mening finns bara ett sätt att få någorlunda rättvisa och det är att det blir W:O- matcher ,sedan om man ska räkna 3-0 eller 5-0 ,det får andra avgöra.Alltså de resultat som varit räknas och sedan blir resten W.O-matcher ,jag kan inte finna att något rättvisare kan hända efter denna fadäs av hockeyförbundet att tillåta licens ,möjligen att förbundet går in och bidrager till att Hammers får spela färdigt serien med var det innebär i kostnader.
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Ett förslag borde vara att styrelsen för HH och Svenska hockeyförbundet som trots alla varningar ändåså tillätt HH att starta spelet i allsvenskan själva bli tvingade att slutföra serien, skulle inte bli värre cirkus än det redan varit.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

J-a cirkusförbund hockeyn tvingas dras med..

Skämmes tammefan!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja tycker bara detta är för djävla tråkigt :(
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Riktigt tråkigt.

Synd att hammers inte klarade ekonomin.
Alltid lika trevliga matcher mot Halmstad får hoppas de tar sig upp inom kommande säsonger.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, det är riktigt synd, det som hänt.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Ja, det är ju inte roligt för någon. :(
Men minnet av Hammers finns ju kvar. Ingen kan väl glömma allsången i Valhall? Eller........... :ok:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, det är riktigt, bortamatcherna var roliga.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Herr Oberst wrote:Och ni som säger att om RBK varit i samma sits, vad skulle vi då göra. Ni som skriver så är väl ursäktade för ni visste väl ändå inte vad hockey var för något på 90-talet då vi drogs med skulder på ungefär 9,5 miljoner kronor. Jämför det med Hammers futtiga 7-800.000 som tydligen är för mycket för dem.

Fast hade samma regler funnits för elitlicensen så hade ni varit i tvåan idag :)
Post Reply