Kan bara konstatera att det är en jäkla tur att det inte är vi forumcoacher som tar ut laget samt värvar nya spelare till truppen, ena dagen skall spelare skickas till Sibirien för dom är totalt värdelösa för att nästa dag hyllas som kungar.
Han har juh förmågan att dyka upp från ingenstans helt omarkerad och va på rätt plats vid rätt tillfälle. Killen har lika många poäng som utvisingsminuter vilket jag inte trodde innan säsongen började då jag inbillade mig att han var en spelare som gick fram som en tank ala Krutov.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Jag sågade mr Kalldär med all rätt för ett par veckor sedan. Han har nu börjat visa sina kvalitéer, ingen är gladare än jag. Det skulle väl isf vara Kalldär själv som är gladare.
Forumcoacher är VI allihopa - vissa ärliga, vissa mindre ärliga...
SKÅL!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 28 October 2005, 23:19, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jo, men man kan inte säga att han var så bra tidigare, men att vara vaken innebär att man gör rätta bedömningar, för varje match och nu har han vuxit in väldigt bra. Och idag var han riktigt bra.
Lobo wrote:Han har juh förmågan att dyka upp från ingenstans helt omarkerad och va på rätt plats vid rätt tillfälle. Killen har lika många poäng som utvisingsminuter vilket jag inte trodde innan säsongen började då jag inbillade mig att han var en spelare som gick fram som en tank ala Krutov.
Exakt.
Det är en bra förmåga att kunna göra så , Okej om han hade gjort det en eller två gånger men han gör detta ofta och det gör han så målfarlig.
Go Adam Go Go Go
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 wrote:Tycker vi borde komma på en ramsa till våran Calder.
En på engelska vore roligt.
Någon som är bra på detta med ramsor ?
Finns flera enkla sånger... What shall we do with the drunken sailor... She'll be coming round the mountain. Behöver inte vara så våldsamt komplicerade texter... räcker egentligen med ADAM CALDER
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
GS wrote:Kan bara konstatera att det är en jäkla tur att det inte är vi forumcoacher som tar ut laget samt värvar nya spelare till truppen, ena dagen skall spelare skickas till Sibirien för dom är totalt värdelösa för att nästa dag hyllas som kungar.
c70t5 wrote:
Jag sågade mr Kalldär med all rätt för ett par veckor sedan.
Forumcoacher är VI allihopa - vissa ärliga, vissa mindre ärliga...
/T5!!
Det man kanske skulle kunna önska sig, utan att visa börjar hojta om att man kväver den fira debatten, är att man ger spelarna lite utrymme att vara lite sämre under en kort period.
Även ifall visa av oss tror att vi är bättre coacher än fagevert så är vi inte det förräns den dagen en av oss står i båset och har titeln headcoach.
Kan vi inte ta och lita på att fagevert vet vad dom gör och ge dom vårt fulla förtroende att ta ut rätt trupp för varje match och samtidigt ge alla spelare en chans innan vi vill skicka dem till sibiria?
Ena veckan ville de flesta skicka Calder med enkel biljett till öarna västerut nu är han kung??
Hur ska det låta om hackkycklingen Gärry om ett par veckor ???
dolitle - jag håller med dig. MEN kritiken som haglade över Kalldär i början av serien var inte på något sätt obefogad. Jag anser fortfarande att Kalldär var totalt usel i början av serien. MEN jag är inte heller sämre än att jag kan vända på steken och påstå det motsatta heller. Kalldär har gått från klarhet till klarhet och man kan nu börja skönja hans kvalitéer på isen. En riktig måltjuv!!
Ros, beröm och respekt är inget man ska ta för givet - det är något som man förtjänar.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Det finns väl ingen som med hedern i behåll kunde tycka att Kållder var bra fram till för en vecka sen, men det är ju ändå en viss skillnad på att kritisera en spelare för dåliga matchen och att kräva att man omedelbart skickar tillbaks en spelare och ersätter med en ny.
Lite mer nyanserad kritik kunde nog vara på sin plats, precis som dolitle efterlyser.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
GS wrote:Ena veckan ville de flesta skicka Calder med enkel biljett till öarna västerut nu är han kung??
Hur ska det låta om hackkycklingen Gärry om ett par veckor ???
Btw satan vilken skön seger det var ikväll....
Snälla Dolitle... du kan omöjligt jämföra Mr Calder med Augustin!!! Det är inte rättvist mot Augustin... han har inte blicken för spelet. Det han gör är att riva och slita i försvarsspelet och sen oftast sarg ut. Det blir SÄLLAN några giftiga pass till forwards med fart pga att han INTE har blicken för spelet... eller lugnet att se sig om. Dåligt självförtroende? Delvis... men endast LITE delvis. Som ngn annan forumcoach uttryckte det... Augustin har fått sina chanser i TRE säsonger utan att visa NÅGOT!!!
Har jag fel... visar han att han kan lyfta sig ett par klasser så kommer jag att be ALLA här inne om ursäkt för min oförmåga att inte se hans storhet... i en egen tråd. DOCK vet jag att jag inte kommer att behöva göra det. Tycker Danne M speglar synen på egna produkter bra i dagen sportkrönika i Smp.
Famera wrote:Idag såg jag ännu mer av honom! Var det någon annan som gjorde det?
Nästa gång kanske det blir ännu mer.
Call me Zaida eller Visserbesser!
Välj själva!
Även Charlamov får vara med på ett hörn!!!!!!!!!!
Thanks mate... känns skönt att veta vi i den lilla skara som hade förmågan att SE Kung Calders storhet visste vad vi pratade om (uj, uj... gott ibland att visa ödmjukhet )
Charlamov:
Hoppla hoppla, sakta i backarna nu.
Jag har aldrig jämfört en back med en forward. Inte tidigare inte nu.
Jag jämför inte spelarna här utan den massiva kritiken de fått.
Och varför skulle jag inte kunna jämföra den massiva kritik som två olika hackkycklingar har fått??
Att påstå att Gärry inte har varit bra på 3 år begripper jag inte alls. Under försäsongen iår var han hur stabil som helst och under slutet av förra säsongen var han skit bra när han fick spela.
Men sålänge vi kör på 3 backpar och alla är friska så kommer han ha svårt att ta en plats i detta laget. De han skulle bänka var isåfall Honkanen, Persson eller Sundbom. Men det gör han inte i dagsläget.
dolitle wrote:Charlamov:
Och varför skulle jag inte kunna jämföra den massiva kritik som två olika hackkycklingar har fått??
Att påstå att Gärry inte har varit bra på 3 år begripper jag inte alls. Under försäsongen iår var han hur stabil som helst och under slutet av förra säsongen var han skit bra när han fick spela.
Men sålänge vi kör på 3 backpar och alla är friska så kommer han ha svårt att ta en plats i detta laget. De han skulle bänka var isåfall Honkanen, Persson eller Sundbom. Men det gör han inte i dagsläget.
Måste bara hålla med min lagkamrat Valerij gällande Augustin. Han var
inte bra under förra säsongen, ej heller säsongen före. Mot bra motstånd
avslöjas hans brist på kvaliteér. Har tyvärr mkt svårt att se honom utvecklas till en bra allsvensk back. Det är dock synd eftersom bra egna produkter är oerhört viktigt som förebilder för ungdomslagen. men det kommer förhoppningsvis om några år. Att kalla honom hackkyckling är väl att ta i. Att kritisera är väl inte att hacka??
dolitle wrote:Charlamov:
Calders kritik visade sig INTE vara befogad. Augustins ÄR befogad.
Hallå!!! Jag och många med mig här inne (tror jag) på forumet har spelat hockey och inte blivit någon spelare av klass. Vissa inser det ganska tidigt eller det visar sig ganska tidigt. En del fortsätter till högre nivåer men förr eller senare visar det sig att dom inte heller kommer att bli en stjärna... MAN SLÅR HUVUDET I KOMPETENSTAKET!!!
I Lakers anser jag att Augustin och Selander har nått så långt dom har förutsättningar att nå... och MIN bedömning ÄR att dom inte platsar... och i en förlängning inte ska vara kvar!!! (Blottar strupen och öppnar mig för massiv kritik )
Jag kan börja med att skriva att jag hade fel gällande Calder. Sedan håller jag med Dolitle. Det var många som tyckte att C.Persson inte skulle få chansen för inte så länge sedan. Givetvis har alla glömt bört det nu, vilket är ok. Kritiken mot Augustin är tung, men kommer också att glömmas bort när han gjort några höjdarmatcher.