Celebert besök i Växjö

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Charlamov wrote:Men ni är förlåtande gossar... jag menar vad är väl Hadelövs lilla sejour i Växjö mot Rögles marknadschef Roger Hanssons motsvarighet i MIF? Och han är ju förlåten... eller? :wink:

Att jämföra äpplen med nordkoreanska frimärken från 70-talet blir ju aldrig riktigt rättvisande.
Men tro mig, det finns de i Rögles supporterled som INTE "förlåtit" honom.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Hofnar wrote:
Charlamov wrote:Men ni är förlåtande gossar... jag menar vad är väl Hadelövs lilla sejour i Växjö mot Rögles marknadschef Roger Hanssons motsvarighet i MIF? Och han är ju förlåten... eller? :wink:

Att jämföra äpplen med nordkoreanska frimärken från 70-talet blir ju aldrig riktigt rättvisande.
Men tro mig, det finns de i Rögles supporterled som INTE "förlåtit" honom.

Noterade, men utelämnade det... tycker det är sorgligt. Det är ju för f-n bara en lek... och om det sen ställs i relation till andra livsavgörande saker som... nord- och sydkorea... Grek- och Turkcyprioterna... Syd- och Nordvietnam... Malmö - Lund... man och kvinna... h-e, här pratar vi allvarliga saker... absolut INTE glömma... det gäller att lära den nyfödde vad som är viktigt här i livet, nämligen... ATT HAAAAATA!!!!! :wallbang:

Därför ser det ut som det gör i världen... hata istället för att älska!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Piff
Forumentusiast

Post by Piff »

Dropkick Magnus wrote:
...Sen måste ni någon gång inse att vi inte finns till för att ni ska gilla oss.

Nej men tanken slår mig att ni måste ju älska Lakers och Lakejerna med tanke på ert intresse och aktivitet på det här forumet.
vhd
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

2 suporterföreningar med helt olika vägval! Tror inte vi kommer längre i den här frågan!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Det här dök upp på AIA's forum i går kväll:
Bäcklund wrote:Tack till alla Röglefans för ett helt fanstastiskt uppförande i kväll.

NI FÅR ETT STORT BERÖM IFRÅN ALLA OSS!!

En hälsning ifrån samtliga ordningsvakter och poliser.

...och på Dödgök Supports forum fann man detta:

Dansken wrote:Hvad fanden er det for SVIN, som var med på bussen til Ängelholm??

På grund af jer får RS en ekstra regning på MINDST 1.000:- kr!!!

Der manglede 2 stk. nackskydd som koster 500:- pr. stk.
Den var også revet et gardin ned.
Den øverste del af bussen lignede en svinesti.

Vi har et rigtig godt forhold til Hyllingebuss, som er sponser til RS, og vi får busserne til rabatpris. Er det det i vil ødelægge??
Man skulle ikke tro at det var voksne mennesker, der gør noget sådan.

Jeg kan forstå at man er sur over resultatet af dagens kamp, men hvorfor det skal gå ud over Hyllingebuss forstå jeg ikke.

Hvis I ikke er gamle nok til at køre i en bus uden at ødelægge ting, så skulle I blive hjemme.

Nu har ju förvisso Malmö redan tidigare visat att de har problem med bussar (fyllekörningen i fjol), samtidigt som detta inte är något slutgiltigt bevis på någonting, men allt oftare ska det rackas ner på AIA mest för rackandets egen skull.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Det var kul läsning. Kan ni nu även visa att ni kan "uppföra" er när ni kommer till Växjö så är jag beredd o ändra uppfattning om er!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
carl
Forumdemon

Post by carl »

Vill inte förringa de tjusiga lovorden från ordningsvakter och poliser, men visst underlättar en prestigefylld vinst (dessutom ledning under i stort sett hela matchen) ett trevligt AIA-uppträdande............

Jag kommer aldrig att glömma den incident som inträffade när Rögle besökte Nivea-hallen i Kungsbacka för att kvala sig kvar mot Hanhals i dåvarande Allsvenskan Södra (måste varit runt 1999). Jag bodde i Göteborg under den tiden och var på matchen. En utvecklingsstörd, rullstolsbunden Hanhals-supporter blev fysiskt attackerad av AIA-supportrar, så nog har AIA gjort sig förtjänt av att rackas på genom åren.........
Troja - laget i hjärtat
Tux Thunderbird
Forumamatör

Post by Tux Thunderbird »

carl wrote:Vill inte förringa de tjusiga lovorden från ordningsvakter och poliser, men visst underlättar en prestigefylld vinst (dessutom ledning under i stort sett hela matchen) ett trevligt AIA-uppträdande............

Jag kommer aldrig att glömma den incident som inträffade när Rögle besökte Nivea-hallen i Kungsbacka för att kvala sig kvar mot Hanhals i dåvarande Allsvenskan Södra (måste varit runt 1999). Jag bodde i Göteborg under den tiden och var på matchen. En utvecklingsstörd, rullstolsbunden Hanhals-supporter blev fysiskt attackerad av AIA-supportrar, så nog har AIA gjort sig förtjänt av att rackas på genom åren.........

Vilken supporterförening har inte pinsamheter i bagaget ? Inte nödvändigtvis omskrivna som den du nämner och en del andra, men jag tror alla tänkande supportrar har himlat med ögonen och bett en stilla bön om att inga journalister är i närheten någon gång. Att sedan synen på vad som är jordens undergång skiljer sig mellan olika supporterföreningar, och inom dem dessutom, visar om inte annat den här tråden. Men det är inte heller så att alla trojasupportrar är kyrkogående korgossar Carl, det tror jag vi kan enas om ? Jag känner tillräckligt många fd ljungbybor för att ha fått höra lite grann. Du brukar hålla en hög och (trots att du är trojan :wink: ) intelligent nivå, att dra upp den (extremt pinsamma historien) var ett bottennapp. Den har knappast någonting med sammanhanget att göra. Okej för att den kunde varit relevant om den hände för en vecka sedan men mycket vatten har runnit under broarna de senaste sex åren, mycket har ändrats på olika sätt.

/TT
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650

"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005
carl
Forumdemon

Post by carl »

Jag tog upp exemplet för att svara på Hofnars påstående: "allt oftare ska det rackas ner på AIA mest för rackandets egen skull".

Folks uppfattning om AIA bygger ju naturligtvis på det som har hänt (historia) och rackandet är, historiskt sett, inte oförtjänt. Jag tycker definitivt att händelsen har med den allmäna uppfattningen om AIA att göra.
Troja - laget i hjärtat
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Om det bara hade varit så carl, att folks uppfattning om AIA/Röglefans hade baserats på vad som verkligen hänt, och inte alla de rena lögner och uppförstorade halvsanningar som spridits.
Toby
Forumamatör

Ingalls!!

Post by Toby »

Lakers Lakejer påminner väldigt mycket om familjen Ingalls i "Lilla huset på prärien",lite bonniga och väldigt präktiga.

Nu min fråga:
Hur ser ni på sex före äktenskapet?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: Ingalls!!

Post by Lakersfan_03 »

Toby wrote:Lakers Lakejer påminner väldigt mycket om familjen Ingalls i "Lilla huset på prärien",lite bonniga och väldigt präktiga.

Nu min fråga:

Vilka är det som är bonniga här ?.
nä ja tror bara du är lite avundsjuk och allmänt sur efter hur det går för troja i 1an ;).
Skriv igen när troja är i allsvenskan om sisådär 10-20 år :lol:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Lakersfan_03 wrote:
Toby wrote:Lakers Lakejer påminner väldigt mycket om familjen Ingalls i "Lilla huset på prärien",lite bonniga och väldigt präktiga.

Nu min fråga:

Vilka är det som är bonniga här ?.
nä ja tror bara du är lite avundsjuk och allmänt sur efter hur det går för troja i 1an ;).
Skriv igen när troja är i allsvenskan om sisådär 10-20 år :lol:

Ja visst är många Trojasupportrar bonniga men de vet de om och kan därför vara ganska självironiska, men när ska ni komma till insikt? :wink:

Det glädjer mig att du tror att vi kommer tillbaka någon gång i allafall.
Det har jag börjat tvivla på.

Nu är det andra lag som får besöka "smålands reeperbahn" , där vi använder runda ord och förgriper oss på våra kor . :wink:
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Nu är det andra lag som får besöka "smålands reeperbahn" , där vi använder runda ord och förgriper oss på våra kor .

LOL
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu min fråga:

Vem fan har tid med sex?????????Det är ju Hockey nu :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Toby wrote:
Nu är det andra lag som får besöka "smålands reeperbahn" , där vi använder runda ord och förgriper oss på våra kor . :wink:

och mjölkar sina flickvänner :lol:
I always tell the truth, even when i lie
Forumproffs

Post by #54 »

Toby wrote:Nu min fråga:

Bara man tar det lugnt o inte kladdar ner klänningen eller den hyrda smokingen så är det väl oki.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Tux Thunderbird
Forumamatör

Post by Tux Thunderbird »

Nu min fråga:

[IRONI]Datorn, video, DVD och genom grannens sovrumsfönster. Och jo, jag tycker man ska sluta när man gifter sig även om metoderna torde fungera även efter äktenskapet.[/IRONI]

/TT
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650

"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Baaahh... sex? :ajabaja: Jag säger som Woody Allen... Tala inte illa om onani, det är ju att ha sex med nån man älskar :whistle:

G. B. Shaw
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Charlamov wrote:

Baaahh... sex? :ajabaja: Jag säger som Woody Allen... Tala inte illa om onani, det är ju att ha sex med nån man älskar :whistle:

Du gör kanske som honom också? Gifter dig med din sons dotter? :wink:

För övrigt, vi kommer snart på besök igen :hbang:
Forumproffs

Post by #54 »

Herr Oberst wrote:
Charlamov wrote:

Nejnej egen adoptiv dotter ska det vara. Eller mer exakt ex. hustruns Mia Farrows adoptiv dotter Soon- Yi från hennes tidigare förhållande med André Previn. O Frank Sinatra erbjöd Mia Farrow att bryta benen på Woody när han fick reda på det, Frank var en liten gansta.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Herr Oberst wrote:
Charlamov wrote:

Två begränsande faktorer... för det första har han ingen tjej och för det andra är han bara 14 år. Återkom om en sisådär 6 år så får vi se hur läget ligger 8).
Alternativt tar du med dig din dotter nästa onsdag... om hon är över 18 vill säga??? Är hon yngre så känner jag en grek som inte är så nogräknad :D

G. B. Shaw
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

#54:
Sons syster va det tänkt att jag skulle skriva, my misstake

Charlamov:
Har ingen dotter, har dock en lillasyster. Fast vad hon ska med en fjortonåring till det begriper jag inte... Och det gör garanterat inte hon heller.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Herr Oberst wrote:#54:
Sons syster va det tänkt att jag skulle skriva, my misstake

Charlamov:
Har ingen dotter, har dock en lillasyster. Fast vad hon ska med en fjortonåring till det begriper jag inte... Och det gör garanterat inte hon heller.

Inte jag heller... men greken jag känner skiter i det :lol:... eller tar du med fjällan/hustrun... jag är inte så nogräknad jag heller :wink:. Alternativt kör jag Woody Allen-racet... alltså inte exet-adoptiv-dottern utan det andra...

G. B. Shaw
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Tycker det är lite oroväckande att Charlamov sitter på Lakers forum och försöker jaga tag på småflickor åt sin pedofilsjuka kompis
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Herr Oberst wrote:Tycker det är lite oroväckande att Charlamov sitter på Lakers forum och försöker jaga tag på småflickor åt sin pedofilsjuka kompis

:321: :asshole: :bash:
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Herr Oberst wrote:Tycker det är lite oroväckande att Charlamov sitter på Lakers forum och försöker jaga tag på småflickor åt sin pedofilsjuka kompis

Försöker absolut inte hjälpa ngn att ragga småflickor... skrev bara att han inte var så nogräknad. Efter tillsägelse så har han lovat kolla leg innan han frågar om ngt annat, eller hur Per... du har ju oxå sagt till honom. Tydligen funkar det bra nu... :golfclap:

Vem var det som började prata om att ragga småflickor va? Jag nämnde Woody Allen och vips associerade du till att han bytte ut Mia F mot styvdottern. FY PÅ SIG!!!

Från början handlade tråden om AIA, så om ngn har ngt mer att dryfta i frågan så bör tråden svänga tillbaka dit!!! Annars kan den avslutas.

G. B. Shaw
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Tycker ni AIA är hemska som sjunger nidramsor, kanske ni skulle starta 25 moralprediktrådar om White Ladies aus Linköping?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Hofnar wrote:Tycker ni AIA är hemska som sjunger nidramsor, kanske ni skulle starta 25 moralprediktrådar om White Ladies aus Linköping?

Dom är alldeles för slätstrukna och inte lika roliga som ni! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Hofnar wrote:Tycker ni AIA är hemska som sjunger nidramsor, kanske ni skulle starta 25 moralprediktrådar om White Ladies aus Linköping?

Dear Mr Hofnar... inte tycker vi att ni är hemska för att ni sjunger nidvisor. Absolut inte!!! Vi tycker ni är hemska för att ni äter små barn. Alla småbarnsföräldrar i Växjö skrämmer sina bebisar med att dom kommer att bli uppätna av AIA:or om dom inte lyder :ajabaja: :P :P :P

G. B. Shaw
Skjut mer ger fler mål !!
Forumamatör

Post by Skjut mer ger fler mål !! »

Jag tror att Rögle förtjänat sitt rykte, under de senaste 5 åren (jag har sett i stort sett alla matcher i Växjö), har inga bortasupportrar kastat halvfulla ölburkar ur bussfönster mot den gående växjöpubliken - INNAN MATCHEN !!!

Om vi skulle låta folk här på forumet att lista upp incidenter (mindre och större) så är jag rätt säker (tyvärr) att fler grejer att skämmas för - skulle dyka upp.

Hoppas på en stor publik
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Skjut mer ger fler mål !! wrote: Jag tror att Rögle förtjänat sitt rykte, under de senaste 5 åren (jag har sett i stort sett alla matcher i Växjö), har inga bortasupportrar kastat halvfulla ölburkar ur bussfönster mot den gående växjöpubliken - INNAN MATCHEN !!!

Mycket ska man läsa innan ögonen hoppar ur och studsar ner i kaffekoppen!
Jag vet inte hur jag ska tolka det du skrev, men jag läser det som att stora stygga AIA:are skulle ha kastat ölburkar från bussen. Jo tjena, GENOM fönsterna då, eftersom de är förvånansvärt svåra att öppna såvida man inte slår sönder dem.
Eller är det något som du "hört en kompis höra från en annan som hade en polare som hade hört två snubbar stå och snacka"?

Skjut mer ger fler mål !! wrote:Om vi skulle låta folk här på forumet att lista upp incidenter (mindre och större) så är jag rätt säker (tyvärr) att fler grejer att skämmas för - skulle dyka upp.

Okej, vad har du mer "hört" för något kul. Skulle vara oerhört intressant om du sa b, nu när du sagt a.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Så vida man inte slår sönder den. Ja den var bra :lol: Kanske så han tänkte när han slog sönder bussrutan på en Lakersbuss i Ängelholm.
Här ska kastas öl på Växjöpubliken.Fan fel buss :lol: :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

ska ge AIA en chanspå onsdag får se hur de uppträder då och låta gammalt som jag bara hört vara sånt man bara hört. Hoppas på en ny frisk uppfattning av AIA efter matchen då!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Tyvärr så verkar inte Växjö särskilt intressant längre. "Popstämpeln" har försvunnit och därmed en del av det roliga, verkar det som.
Det blir alltså ingen buss på onsdag, trist nog. Dock lär väl en hel del ta bilen upp.
Mig slipper ni iallafall fasa för, då jag befinner mig på annan ort.
Kanske lika bra det. Risken att jag skulle våldta era papperskorgar, kräkas på era cyklar, sparka sönder några plexiglas och skrämma skiten ur den lokala PRO-falangen är överhängande då jag är närvarande.
Locked