Celebert besök i Växjö

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lille meg
Forumproffs

Celebert besök i Växjö

Post by Lille meg »

Eller celebert... Icke! AIA tog seg en tur till McD på Storgatan i går i 14-tiden på väg till Nybro... Ack o ve! :roll: Gapade och skrek om vilka loosers Växjö var, att Växjö inte har någonting och sen listade dom alla dom könsorden dom kunde på rad.. Hadde en kollega som var där med sina barn, hur kul var det för dom??

Jaja, jag är inte överraskad... Kan tyvärr inte säga att jag ser fram emot Röglematchen om 1,5 veckor, AIA är inte den klacken jag helst ser komma hit..

Suck
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

:oops:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja jisses.. :oops:
När vi gjorde besök på McDonalds i Skövde igår kväll var det bara trivsam stämning som alltid.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

hehe man vet aldrig om det kasnke va något fel på KÖttet. Galna Skåne sjukan ... men vet aldrig ! hehe
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Det är efter sådana händelser man skulle vilja att så många som möjligt gick med i följande förening så skulle oddsen vara större att det skulle lyckas:
http://www.forumscaniae.net/wiki/spettets_v%e4nner
eller
http://www.forumscaniae.net/wiki/gr%e4v_bort_sk%e5ne
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Ingen vill att Skåne ska separeras från övriga Norrland, som skåningarna själva.

Har ni inte lagt märke till den symboliska muren de smällt upp vid den nya motorvägen? Det är bara början. Om tio år är den muren 5 meter hög och har taggtråd på krönet. Dessutom sträcker den sig från norr om Båstad i väster, till strax innan Sölvesborg i öster.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

ja, och båda sidor är lika nöjda
Belix
Forumamatör

Re: Celebert besök i Växjö

Post by Belix »

Lille meg wrote: sen listade dom alla dom könsorden dom kunde på rad..

Tror nog där kundes fler könsord i sällskapet förutom det enda som förekom på Mc donalds i Växjö.

Normalt brukar det behövas mer än ett led för att få ihop en skröna men tydligen räcker det med att två pratar med varandra i Växjö så har ett ord blivit till "alla dom könsorden dom kunde på rad" ibland är det bara pinsamt med moraltanter!!

Vi vet att vi inte är välkomna i Växjö på grund av dom fantastiskt höga moraliska kraven som ställs där. Tror du vi bryr oss?
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Könsord är verkligen äckligt... :(
teddy
c/o LL´s Forum

Re: Celebert besök i Växjö

Post by teddy »

Belix wrote: Tror du vi bryr oss?

ärligt talat så tror jag ni gör det. ni vill ha uppmärksamhet och respekt på det ni sysslar med, därför vill ni höra andras reaktioner på era idotiska beteelser.
barnrumpor som fått dålig uppväxt. Felet ligger inte hos er utan hos era morsor och farsor som inte tagit tag i era liv. Helt enkelt j-vligt dåliga färäldrar
I always tell the truth, even when i lie
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Kan hålla med dig Putte att det är inget att ropa på en resturang. Nu var jag där och jag vet hur många det var ungefär som drog en viss Hadelövramsa kanske två tre ggr innan den dog ut på grund av att dom som tyckte det var kul var för få o.s.v
Nybban
Forumamatör

Post by Nybban »

Belix.

Är de du som är ordförande i AIA. Om de skulle vara så så överraskar du mig med dina utalanden. Inte bra. Hälsa Morgan.
Röd o Svart o Vit
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Nybban wrote:Belix.

Är de du som är ordförande i AIA.

Det stämmer det är jag det, men vill du samtala med mig personligen kanske du ska ta det via Pm eller mail
För övrigt ska kanske inte ni i Nybro blanda er in i en debatt om etik och moral efter era uttalande om den i går så duktige dommaren i ert eget forum.
Patrik_AIA
Forumamatör

Post by Patrik_AIA »

McDonalds på Storgatan? Varför käkade ni inte på Norremark - så hade ni sluppit åka in i stan och frottera er med fridsamma växjöflanörer 8)
Hur hamnade Nybroiten i det här samtalet förresten?
Ordningsgubbarna i Nybro välkomnade oss igår och menade att det alltid var kul när vi kommer dit. Kan väl vara skönt för dem som jobbar att slippa höra en massa stereotrummande från hemma- och bortaklacken. :D
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Det man hoppas på, när Rögle kommer på besök, är att supportrarna sköter sig lika bra som Röglespelarna... det brukar vara sjyssta matcher.
Det man kommer ihåg är ngt hundratal supportrar med bar överkropp som står och hamrar på plexit... å stillsamt man då funderar... är detta en hockeymatch eller har jag hamnat på Kålmården??? :whistle:
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
*Jonte*
Forumamatör

Post by *Jonte* »

Jo du,Ni han med att besöka Norremark också. och då vill jag lova att könsorden hade ni inte glömt i Nybro.........
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Tycker inte vi skall hacka på AIA bara för att vill besöka Växjö och insupa lite hockeykultur, efter några fler besök tror jag även de lär sig några fler svenska ord än de som man lär sig på dagis.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Macke23

HAHA

Post by Macke23 »

"Alla hatar alla hatar Alla hatar Rögles Fans,skiter vi i VI är Rögle SUperRögle AIA..." Ja fy va hemskt när vi bankade på plexit..så hemskt så hemskt..Nej bättre man antingen står lugnt o fint o klappar när andra klappar eller helt enkelt tar sin trumpinne o tror man är en bra klack....Poplag lilla..."Ett skott Ett mål..." När ni snor den ramsan rakt av visar ni bara hur pinsamma ni är..."Allting är som vanligt,som alla andra gånger,inga egna sånger..."
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Att ni bara orkar :oops:
Charlamov
Forumterrorist

Re: HAHA

Post by Charlamov »

Macke23 wrote:"Alla hatar alla hatar Alla hatar Rögles Fans,skiter vi i VI är Rögle SUperRögle AIA..." Ja fy va hemskt när vi bankade på plexit..så hemskt så hemskt..Nej bättre man antingen står lugnt o fint o klappar när andra klappar eller helt enkelt tar sin trumpinne o tror man är en bra klack....Poplag lilla..."Ett skott Ett mål..." När ni snor den ramsan rakt av visar ni bara hur pinsamma ni är..."Allting är som vanligt,som alla andra gånger,inga egna sånger..."

SUCK...

G. B. Shaw
Tux Thunderbird
Forumamatör

Post by Tux Thunderbird »

Lobo wrote:Tycker inte vi skall hacka på AIA bara för att vill besöka Växjö och insupa lite hockeykultur, efter några fler besök tror jag även de lär sig några fler svenska ord än de som man lär sig på dagis.

En person gjorde faktiskt en spontan rundfrågning (en mycket artig sådan helt utan könsord behöver jag kanske påpeka med tanke på trådens ämne) på etablissemanget, men fick samma svar av alla (åtminstone så länge jag hörde, gick och satte mig i bussen efter en stund, mätt och belåten). "Växjö lakers, neeeej det vet vi inte. Eller vänta, det stod kanske något i tidningen om dem, det låter bekant på något sätt. "Är ni intresserade av hockey?" Nej, vi går aldrig på hockey, det är vi inte intresserade av." :roll: Tråkigt men sant. Självfallet så är inte alla människor hockey- eller ens sportintresserade, men jag blev förvånad över hur låg igenkänningsfaktor varumärket Växjö Lakers verkade ha. Naturligtvis byggde undersökningen på ett alldeles för litet antal svar, samt var den inte uppbyggd på ett tillfredsställande vetenskapligt sätt. Så några säkra växlar på eventuell hockeykulturs existens i Växjö går det naturligtvis inte att dra, för det krävs helt andra metoder 8)

Om nu ungarna faktiskt lär sig orden på dagis (vilket jag håller med om), så finns det kanske ingen anledning till den kompletta moralpanik vissa ord tycks kunna framkalla på rekordtid i Växjö? Om det dessutom är så att vistelse i Växjö stad faktiskt automatiskt ger ökat ordförråd i svenska språket som du antyder, så är det ju en stor miss att ni inte försöker få all dylik utbildning till ert nya, fina, lilla universitet :roll: Det hade ju varit klockrent, både ur stadens och samhällsekonomiskt perspektiv. Men visst, det är möjligt att vi lär oss fler ord om vi åker till Växjö oftare även om risken nog är den motsatta, att ni lär er mer halvdanska, kopiera är ni ju bra på ;)

/TT
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650

"Storartad verbal förnedring åt våra ärade motståndare" -- Tux Thunderbird ~2005
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Om AIA skriker könsord eller att Hadelöv är en ....a i en ishall under en match är väl en sak som jag kan aceptera men aldrig göra själv. Men jag förstår om samma ramsa körs på McDonalds i växjö en söndagseftermiddag att barnfamiljer som sitter där kanske inte uppskattar det. Var sak har sin plats. Vad beträffar undersökningen på Norremark så kanske svaren påverkades av att man inte vill stöta sig med suportrar eller att de tillfrågade inte var intreserade av hockey, det går nog att hitta sådana i Ängelholm med. Med tanke på Macke23:s uttalandeom att vi ska få se eller höra om när 10 års Malmöhat får utlopp på onsdag så kan man ju undra hur det ska sluta?

Men visst är nog stor del av AIA skötsamma och trevliga synd bara att man inte hör mer från dem!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Dragkampslakej wrote: ...vi ska få se eller höra om när 10 års Malmöhat får utlopp på onsdag så kan man ju undra hur det ska sluta?

Vi möter fågelklubben på tisdag, inte på onsdag. Det var nåt med tv-sändning (Sportexpressen, vem fan som nu får in den) och onsdagens fotboll å så.

Hur det slutar? Förmodligen rätt bra, får vi hoppas.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Dropkick Magnus
Forumamatör

Post by Dropkick Magnus »

Men jösses då...har Växjö blivit moralpanikenshuvudstad eller har bara Disneyklubb mentaliteten fått så starkt fäste här att ni blir upprörda över det?

Har för mig att ni grät stora korkodil tårar över vad vi kallade Malmö-Fånen Hadlöv sist också.

Man kan fråga sig när ni ska bli vuxna nog att tåla lite?

Den 19/10 kan kanske vara ett bra datum...Om inte annat så är det en ny chans för er att insupa lite äkta själ och supporterkultur...Inte för att ni tagit intryck tidigare, det märks i så fall inte.

Nä Lakers, ta och sluta bete er som pryda dagis fröknar och visa lite ryggrad. Men vill ni fortsätta på dagisnivån med trummor och andra avarter, tja, då blir det ju helt enkelt ännu en fånigt enkel läktar seger för AI F***ing A!
Dropkick Magnus
Forumamatör

Heh...dubbelpost...

Lyssna på Mr.Thunderbird, det han säger är faktiskt sant. Hur illa vi än tycker om er och er sort, så är det trist att Lakers inte fått mer genomslag än så här...jag menar tillochmed Sveriges mest patetiska Poplag hade hyfsad genomslagskraft i Halmstad...
hästskott
Forumamatör

Post by hästskott »

En fråga bara. Varför åkte ni runt Växjö från Nybro? Det blir ju en omväg. Det är smidigare att åka Nybro-Emmaboda-Älmhult-Traryd-osv.
Eller är det helt enkelt så att ni inte kunde hålla er borta från nordeuropas hockey-eldorado?
Skjut
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

NEEEEEEEJ.Åk över växjö så jag slipper de här :lol: :wink: Kan faktisk säga att de Röglefans som satt på Minerva för ett antal år den var jäkligt trevliga 8)
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Dropkick Magnus wrote:Men jösses då...har Växjö blivit moralpanikenshuvudstad eller har bara Disneyklubb mentaliteten fått så starkt fäste här att ni blir upprörda över det?

Har för mig att ni grät stora korkodil tårar över vad vi kallade Malmö-Fånen Hadlöv sist också.

Nä Lakers, ta och sluta bete er som pryda dagis fröknar och visa lite ryggrad. Men vill ni fortsätta på dagisnivån med trummor och andra avarter, tja, då blir det ju helt enkelt ännu en fånigt enkel läktar seger för AI F***ing A!

RYGGRAD jo det visar man ju genom att kuta runt i apburen i bara överkroppar och skrika Hadelöv är en Fi**a. DET är dagisvarning.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
GS
Forumdemon

Post by GS »

Jag fattar inte varför någon bryr sig om att argumentera med skåningrarna för det borde vi alla veta nu att dom är störst, bäst och vackrast. Alla ramsor och sånger som hörs runt om i hockeysverige vet vi ju är skapade i Ängelholm och att hata allt som rör sig och som inte är från Ängelholm måste man ju bara göra.
Att som vuxen människa stå på en McDonladsrestaurang en söndag och göra bort sig är säkert ett normalt beteende och där måste vi Växjöbo skärpa till oss ordentligt.

Att Lakers ej har någon genomslagskraft i Växjö är ju tydlig trots att vi har ett högre hemmasnitt än vad det är i Ängelholm detta trots att dom spelat hockey där nere sedan 1500 talets början.

Tänk så mycket hat det finns i Skåneland och tänk att det är det enda som gäller om man skall få kalla sig supporter.
Ja herregud säger jag bara.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Dropkick Magnus wrote:Men jösses då...har Växjö blivit moralpanikenshuvudstad eller har bara Disneyklubb mentaliteten fått så starkt fäste här att ni blir upprörda över det?

Man kan fråga sig när ni ska bli vuxna nog att tåla lite?

Den 19/10 kan kanske vara ett bra datum...Om inte annat så är det en ny chans för er att insupa lite äkta själ och supporterkultur...Inte för att ni tagit intryck tidigare, det märks i så fall inte.

Ja för springa runt o skrika könsord gör ju verkligen alla vuxna civiliserade människor?! I Ängelholm kanske man gör det med jag tvivlar starkt på att man gör det i övriga Sverige! Sedan kan man ju fråga sig hur kul det är som supporterförening att betraktas som hulliganer när man kommer till bortamatcherna? AIA är den enda supporterförening som gör att man sätter upp kravallstaket, har extra många ordningsvaktet OCH poliser under matchen! VERKLIGEN MOGET!

Vi i Växjö är vuxna och tål en hel del. Den stora frågan är ju vad man ska tåla och inte tåla! Det här med att vi inte har nån ryggrad får du gärna förklara. Tycker snarare så att det är VI som har ryggrad och inte ni när man vågar stå upp och ta avstånd ifrån allt sånt här som den här tråden handlar om!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Lägg ner, denna tråd är lika patetisk som den om hadelövramsan. Anledningen är helt enkelt "kulturkrock" då lagen har för olika supporters. Själv stöter jag ihop med åtskilliga Rögle anhängare som bor i Växjö och alla är trevliga och normala människor. Angående genomslagskraft så är den ju iallafall tillräcklig för att ialllafall tillhöra bland de bättre i publikligan.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Dropkick Magnus
Forumamatör

Det här är ju riktigt lustigt, Ni blir bara mer och mer moraliserande ju mer ni håller på.

Anledningen till att jag skrev att ni saknar ryggrad var mest ett sätt att försöka väcka någon form av stolthet hos er genom att "slå lågt" tydligen viste den var den tog.

Sen har jag förbannat svårt att se det hemska, och fruktansvärda i att ett antal AIA medlemmar gav luft åt sin ärliga åsikt om Hadelöv, som tillbringade en sejour i Växjö.

Vi hotade inte någon, vi var inte våldsamma eller gjorde något brottsligt...det vi gjorde var att använda ETT ord som de flesta har hört redan när de börjar på förskolan..Verkligen hemska, fy vad vi är hemska och elaka typer! Usch på oss!

Sen får man ju säga att ni har återigen lyckats blåsa upp det här till propotioner som är oerhörda...Vad jag vet så förekom Hadelöv ramsan endast en gång som ordet upprepades kanske 3-4 gånger...Annars var det mest de rumsrena ramsorna som hördes.

Åtmindstone en av expiditerna verkade tycka att vi var ganska underhållande, inte underligt med tanke på att om ni hade dragit in där i egenskap av supportrar hade väl ni släpat med trumman.

Nä, nu har läget kommit för att avsluta den här skrattretande diskussionen från min sida, mitt tips är att ni kanske bör börja ta livet och er själva på lite mindre allvar, det är mycket roligare att vara supporter och människa då...Sen måste ni någon gång inse att vi inte finns till för att ni ska gilla oss.

"No one likes us, no one likes us, no one likes us, We don't care!"
spirre
Forumamatör

Post by spirre »

Tux Thunderbird wrote:En person gjorde faktiskt en spontan rundfrågning

Men Tux :lol:
Var du vaken då ? hehe
*Jonte*
Forumamatör

Post by *Jonte* »

ja ni får skricka så mycket skit och könsord ni vill.för jag förstår er inte ändå. 8O

jag hade inte skånska i skolan, tyckte jag hade bättre nytta av tyska. 8)
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Men ni är förlåtande gossar... jag menar vad är väl Hadelövs lilla sejour i Växjö mot Rögles marknadschef Roger Hanssons motsvarighet i MIF? Och han är ju förlåten... eller? :wink:

G. B. Shaw
Locked