Växjö Lakers - IK Oskarshamn ( PREMIÄR )

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tullverket wrote:Och domarna är........

Växjö Lakers HC - IK Oskarshamn

STENSTRÖM, Tobias
AHLANDER, Klas
ANDERSSON, Tobias
Hujedamej.. :ajaj:
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

:whistle: :asshole: Får hoppas på att han har gått hockeyskolan nu under sommarn. :lol:
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Niles skrev
Tullverket skrev:
Och domarna är........

Växjö Lakers HC - IK Oskarshamn

STENSTRÖM, Tobias
AHLANDER, Klas
ANDERSSON, Tobias

Hujedamej..
Han totalförstörde en ganska snäll trän.match mellan Troja och Nordic Vikings. Jag säger bara, lycka te och håll i hatten för nu kommer Stenström.
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

Jag tycker nog det är lite anus att Växjö vann som dom gjorde igår, snacka om att man gett Osakarshamn tändvätska inför Onsdagsmatchen, OK, det är bra med vinnarkänsla, men är nog orolig att Oskarshamn "tjänade" mest på det. :?
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Walle
Forumproffs

Post by Walle »

Javisst alltid är det ju nåt som är åt helvete
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/10_2_6[1].gif[/img]
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/bowlol.gif[/img] Bany Lagg
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

Ville inte vara negativ, bara liten olustig känsla, Men Lakers kommer dra det längsta strået och vinna med uddamålet, det blir ruggigt tufft. Och när vi gjort det 2 gånger på raken... 8)
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ja vi Lakejer ska sjunga fram VLH till 3 poäng så är det bara
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
blask
Forumentusiast

Post by blask »

jaha nu var det inte BRA att vi vann heller 8O :?:
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

Visst var det skitbra att vi vann, det var också bra för IKO att de förlorade 8O Den största vinnaren är dock hockeyn och intresset för premiären där båda lagen kommer heltaggade.

VLH fick med matchen självförtroende och förmodligen också viktiga läxor om de problem som måste åtgärdas inför serien. VLH måste vara hungriga hela matcherna och spela som om man ständigt låg nått mål i underläge.

IKO fick en knäpp på näsan. Trots att man vart det bättre laget och vunnit skottstatistiken förlorar man matchen, alla lag har vart med om det.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

70 pers anmälda till supporterbussarna till Växjö, plus kanske ett 10-tal bilar med 3-5 pers i varje. Inte så imponerande med lakers-ögon kanske men för oss är det rätt stort intresse om jag inte har helt fel.. Jag kommer dessutom :lol:
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

viktoriko wrote:70 pers anmälda till supporterbussarna till Växjö, plus kanske ett 10-tal bilar med 3-5 pers i varje. Inte så imponerande med lakers-ögon kanske men för oss är det rätt stort intresse om jag inte har helt fel.. Jag kommer dessutom :lol:
Inte så illa pinkat.

Varmt välkomna hit.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Slemklump
Forumamatör

Post by Slemklump »

dolitle wrote:
viktoriko wrote:70 pers anmälda till supporterbussarna till Växjö, plus kanske ett 10-tal bilar med 3-5 pers i varje. Inte så imponerande med lakers-ögon kanske men för oss är det rätt stort intresse om jag inte har helt fel.. Jag kommer dessutom :lol:
Inte så illa pinkat.

Varmt välkomna hit.
Tackar! Inte nog med bussarna, och bilarna. det blir ett gäng växjöbor också som håller på IKO som kommer att komma! Hoppas och tror på både en bra match på isen och läktaren!
Onsdagsmatch med toppintresse, må bästa lag vinna - Må IKO vinna! :wink:
[color=blue]Jag skiter i om laget spelar dåligt-bara vi vinner[/color]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Slemklump wrote:
dolitle wrote:
Inte så illa pinkat.

Varmt välkomna hit.
Tackar! Inte nog med bussarna, och bilarna. det blir ett gäng växjöbor också som håller på IKO som kommer att komma! Hoppas och tror på både en bra match på isen och läktaren!
Onsdagsmatch med toppintresse, må bästa lag vinna - Må IKO vinna! :wink:
Ni är favoriter på is och vi på läktaren :lol:
Men allt kan hända.
Varmt välkomna till lakerdome och till VÄxjö
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
löjjan
Forumamatör

Post by löjjan »

Ja vi är 72 st anmälda till suporterbussarna i dagsläget men de kommer rulla in fler anmälningar var så säkra...sen blir de som sagt en hel del bilar ner också....så ni kan nog räkna med ett par hundra oskarshamnare....ses på onsdag.... :hbang:
IK Oskarshamn.
viktoriko
Forumamatör

Post by viktoriko »

nu är det 82 anmälda.. Ska bli sktkul!
IK Oskarshamn kommer alltid vara underskattade hur bra det än går..
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Härligt spännande ska det bli :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, det skall verkligen bli TOKSKOJ att komma i gång med allvaret. Förutsättningarna är de absolut bästa för oss Lakejer:

- Det egna laget ser intressantare ut än någonsin tidigare.
- Serien är tuffare och med bättre lag än någonsin tidigare.
- Hallen är uppfräschad. Inte tillräckligt, men bättre än någonsin tidigare.
- LL är still going strong, med hjälp av alla tokiga medlemmar givetvis. Om LL gör sin bästa säsong återstår att se.

Det är lätt att glömma allt bra ibland, när det finns saker som kan förbättras. Det arbetas alltid på olika saker i både LL och VLH. Tyvärr räcker inte de aktiva till allt man vill göra. Det är givetvis trist, men är en realitet. Synd att vissa blivit så ilskna över det att de hopats på (krävt) avgångar både här och där. Det tror inte jag är lösningen, utan snarare behövs det fler engagerade hockeytokar och behålla de vi har.

Matchen på onsdag är starten på en högintressant säsong. Lakers tar sina första skär i en riksomfattande hockeyserie. Känns nästan overkligt. Ok, vi är inga favoriter, varken på onsdag eller i serien, men tänk er känslan när vi väl tar en skalp som underdogs. Desto skönare segrar. Jag tror ärligt att vi kan överraska redan i nästa match. CHAAAAARRRGGEE!!! :headbang:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

2 dagar kvar nu.
Eller är det bara så att jag fortfarande drömmer ?.
va tiden har gått fort känns det som.

Skön ramsa :
Någon har stulit vårna trumma
Kan det vara AIA ?
Dom vill va precis som oss trumma sjunga rocka loss
trumförbudet är nog hävt i Ängelholm.

:wink:
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

som vanligt Varanen.......alltid lika roligt att läsa dina inlägg. Känner precis som du.....det här ska bli hur TOKSKOJ som helst......

Kan inte låta bli att räkna ner i timmar. I skrivande stund... mindre än 55 timmar kvar.
Lakers now and forever

Cilla
Skjut mer ger fler mål !!
Forumamatör

Post by Skjut mer ger fler mål !! »

Härligt Varanen !!!!!!!!!

Hur gör man för att skriva så bra inlägg??

Hoppas det kommer smälla duktigt i planket, förutom vinst så vore det kul med riktiga pärlor - vi har ju några som inte är rädda för att använda kroppen.

HOPPAS oxå att passen sitter så vi kan skapa lite mer än tidigare...
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Undra hur det går med biljettförsäljningen till onsdagens premiärmatch - kan det komma att bli 4.000 personer tros?

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Roggan
Forumdemon

Post by Roggan »

2.929 pers, tror jag.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Resten får IOKarna bidra med så blir det fullsatt :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

c70t5 wrote:Undra hur det går med biljettförsäljningen till onsdagens premiärmatch - kan det komma att bli 4.000 personer tros?

/T5!!
Enligt kansliet kommer man "bara" att få ta in 3450 pers på onsdag. Detta p.g.a att ombyggnaden av kortsidorna inte är klar.(eller ens påbörjad)
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Starkt jobbat i hallen grabbar :evil:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Själv har man biljett sens en vecka tillbaka så man slipper oroa sig att ( ej få plats )
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Kjellsson wrote:Enligt kansliet kommer man "bara" att få ta in 3450 pers på onsdag. Detta p.g.a att ombyggnaden av kortsidorna inte är klar.(eller ens påbörjad)
Ja herregud. Fy fan vad dåligt skött detta är. Jag skrattar åt dom ansvariga, :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skratta ska man nog inte göra utan snarare gråta för de ansvariga blir ju inte drabbade, utan det är Lakers som blir hårdast drabbar av detta
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Dålig planering
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Kan man inte ta in några på ståplats då, eller hur menar man?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Man menar att de extra raderna på ståplats som ska byggas till inte kommer hinna bli klart till på onsdag. När det väl är klart ska kortsidan ta in ca 1200 istället för som idag ca 800.
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

Skratta eller gråta..... vet bara att dom i kansliet har slitit hela helgen med att få till det med biljetterna. Var där på lunchen för att hämta biljetterna....då var det kö. Folk stod och väntade medans Magnus skrev ut biljetter för brinnande livet......

Tyckte faktiskt synd om dom.....tycker inte vi behöver hänga ngn för detta. Saker kan gå fel......det är ju ingen som gör detta för att man vill va elak....
Lakers now and forever

Cilla
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det är inte deras fel som jobbar på kansliet.Planeringen skulle vara klar innan serien va slut så att de kunde påbörja jobbet samma dag som isen smältes och kanske än tidigare med för den delen
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Alldeles rätt Erok ,det är ju denna så kallade idrottskommun som är boven i dramat ,man kunde påbörjat detta i April ,nu var väl starten runt 1 juni för att skulle tas beslut till höger och vänster.Kansliet har jobbat dag och natt hela hegen för att ingen ska bli lidande ....men det blir nog kaos imorgon dels för ståplatspubliken och dels för de som har fått siitplats så de ser ett räcke bara.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Per Carlsson wrote:Man menar att de extra raderna på ståplats som ska byggas till inte kommer hinna bli klart till på onsdag. När det väl är klart ska kortsidan ta in ca 1200 istället för som idag ca 800.
Det beror ju mycket på att kommunen tillsammans med midroc inte byggt klart den nya handikappsläktaren, så den gamla är fortfarande kvar...
Mailade Peter Ländell om detta (då jag själv är berörd) i förra veckan och det skulle ta några veckor till innan den stod klar!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Post Reply