Inget Lakers på TV.
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jag har följ debatten om det här med vilka matcher som sänder i höst. Kan erkänna att jag blev också lite besviken att dom inte sänder ngn match med Lakers......men samtidigt så är det väl kanske bäst att dom inte gör det....desto fler går på matcherna både borta och hemma.
Tänk om det sändes flera elle ngn hemma match i TV...då tror jag att publiksiffran i Lakerdome skulle bli betydligt lägre....eller
Så slutligen tror jag det är bäst som det är att vi får uppleva Vårt Lakers Live.....!!!
Tänk om det sändes flera elle ngn hemma match i TV...då tror jag att publiksiffran i Lakerdome skulle bli betydligt lägre....eller
Så slutligen tror jag det är bäst som det är att vi får uppleva Vårt Lakers Live.....!!!
Lakers now and forever
Cilla
Cilla
Känns det inte jäkligt svagt med bara åtta på förhand planerade matcher? Om man jämför med fotbollens superetta så har jag för mig att svt24 sänder en match från varje omgång. Då är ju ändå hockeyallsvenskan Sveriges tredje största publikmagnet (efter Allsvenskan i fotboll och Elitserien).
Kul att det över huvud taget visas matcher, men ändå mycket märkligt...
Hoppas fanimej att Sportnytt osv börjar uppmärksamma hockeyn i alla fall. Deras bevakning har ju varit pinsam.
Kul att det över huvud taget visas matcher, men ändå mycket märkligt...
Hoppas fanimej att Sportnytt osv börjar uppmärksamma hockeyn i alla fall. Deras bevakning har ju varit pinsam.
-
- c/o LL´s Forum
PutteA wrote:De här så typiskt svensk tv...
Vad är det som är typiskt svenskt med detta? Om något hade det väl varit typiskt svenskt att visa alla lagen lika många gånger så att det blir rättvist.
Jag kan mycket väl tänka mig att se Malmö eller Skellefteå ett antal gånger under hösten, men jag hade nog haft speciella skäl till att sätta mig och se matcher där Almtuna, Arboga, Bofors, Hammarby, etc. möter varandra. Jag gissar dessutom att de flesta norr om Vättern tänker likadant om Halmstad, Växjö och Nybro, så för mig är det inte så konstigt (om än så klart synd) att Lakers inte visas.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Cilla wrote:Tänk om det sändes flera elle ngn hemma match i TV...då tror jag att publiksiffran i Lakerdome skulle bli betydligt lägre....eller
Jag tror att det skulle bli den motsatta effekten. Att fler personer skulle gå på matcherna!
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
- Hesa Fredrik
- Forumamatör
De skall visa fler matcher och inget verkar helt klart.
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=85421
De borde ju kika lite på publikstatistiken de senaste åren, kan man ju tycka.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Re: Naawww
Macke23 wrote:låter en SMULA bittert att inte lakers är så intressanta...konstigt..med den offensiva,kreativa hockeyn ni spelar + er enorma kultur så...Men men..Rögle-Svinen...Svinen-Rögle...se och lär...
Du får ursäkta, men om det inte varit Storebror Malmö ni mött så tror jag knappast att Rögle fått tv-exponering 2 ggr... Sorry!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Razzel wrote:De skall visa fler matcher och inget verkar helt klart.
Enl. den artikeln ska Sportexpressen sända 35 matcher och Svt 24 ska sända från kvalserien. I den hockeybilaga jag referade till var 8 matcher med ,men troligen är det så att det kommer att bli betydligt fler .
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jag läste oxå den där bilagan som Expressen hade och blev oxå varse att det var 8 matcher som skull sändas....enl bilagan.
Men jag blev lite konfunderad över att en del matcheter var skivna i fet text......menas det med att dom kommer att bevaka även de matcherna eller??
Var det ngn mer än jag som reflekterade över det??
Men jag blev lite konfunderad över att en del matcheter var skivna i fet text......menas det med att dom kommer att bevaka även de matcherna eller??
Lakers now and forever
Cilla
Cilla
Re: Naawww
buck wrote:Du får ursäkta, men om det inte varit Storebror Malmö ni mött så tror jag knappast att Rögle fått tv-exponering 2 ggr... Sorry!
Kunde inte sagt det bättre själv!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Cilla wrote:Jag läste oxå den där bilagan som Expressen hade och blev oxå varse att det var 8 matcher som skull sändas....enl bilagan.
Om Du tittar en gång till kommer Du att lägga märke till att varannan match är med fet text,ganska ofta förekommande eftersom det blir lättlästare då.
Sportexpressens svar på mitt mail klargjorde inget :
Hockeyallsvenskan på SPORT-Expressen
Nu drar Hockeyallsvenskan igång - och det på SPORT-Expressen som är med
från första nedsläpp.
Vi planerar att sända c:a åtta - tio matcher under hösten.
Förutom Hammarby, AIK, Rögle, Malmö, Björklöven och Skellefteå finns lag
som Västerås, Nyköping, Bofors, Sundsvall, Växjö och Halmstad.
Och spelare som Kenny Jönsson, Marcus Ragnarsson, Corey Hirsch, Magnus
Wernblom, Patrik Juhlin och Peter Popovic.
SPORT-Expressens populära kommentatorspar Magnus Nyström och Harald
Lückner kommer vi få se och höra mer av den här säsongen. Dessutom kommer
vi få stifta bekantskap med Magnus Arvedson som blir en av kanalens
hockeyexperter. Den gamle Färjestads-, Ottawa- och Tre Kronor-spelaren
Arvedson blir en spännande förstärkning.
Hockeyallsvenskan består från och med i år av en rak serie. Totalt 16 lag.
Fyra går till kvalserien. Alla vill till elitserien.
Vi drar igång med tre rungande derbyn.
Hockeyallsvenskan på SPORT-Expressen
Onsdag 28 september 18.30: Hammarby – AIK
Tisdag 11 oktober 18.45: Rögle – Malmö
Onsdag 19 oktober 18.45: Björklöven – Skellefteå
(Fler matcher tillkommer under hösten och exakt vilka meddelas efterhand.
Ibland kan ändringar av matchval ske beroende på seriens utveckling eller
andra faktorer som inte alltid SPORT-Expressen kan påverka. Kommande
matcher kommer att presenteras på expresse.se/sport efterhand de blir
klara.)
MVH,
Ulric Svensson
redaktionschef
SPORT-Expressen
105 16 Stockholm
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Vad är det ni vill ska klargöras?
Matcherna väljs ju ut allt eftersom beroende på hur tabellen utvecklas.
Streckmatcher och seriefinaler är ju roligare än att se två lag som tampas om den åtråvärda (?) niondeplatsen exempelvis...
Dessutom ligger ju exempelvis både Rögle, Almtuna och SKAIK bra till med tanke på att vissa spelare i dessa lag är riksbekanta landslagsspelare...
AIK och eventuellt Björklöven har många fans och kommer säkert visas av den anledningen.
Det finns ju massor av faktorer som spelar in men rättvisa är inte en av dem. Lyckas inte Växjö profilera sig alternativt vara med och slåss runt strecket kommer de förmodligen inte att visas såvida de inte möter ett attraktivt lag.
Det blir liksom inte "vår tur" att visas, om någon tror det...
Matcherna väljs ju ut allt eftersom beroende på hur tabellen utvecklas.
Streckmatcher och seriefinaler är ju roligare än att se två lag som tampas om den åtråvärda (?) niondeplatsen exempelvis...
Dessutom ligger ju exempelvis både Rögle, Almtuna och SKAIK bra till med tanke på att vissa spelare i dessa lag är riksbekanta landslagsspelare...
AIK och eventuellt Björklöven har många fans och kommer säkert visas av den anledningen.
Det finns ju massor av faktorer som spelar in men rättvisa är inte en av dem. Lyckas inte Växjö profilera sig alternativt vara med och slåss runt strecket kommer de förmodligen inte att visas såvida de inte möter ett attraktivt lag.
Det blir liksom inte "vår tur" att visas, om någon tror det...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Bortsprungen Lakej wrote:Viktor- så sant, så sant men då tycker jag i ärlighetens namn att herr ordförande och klubbchef borde knipa igen sina käftar innan allt är klart.
När lovade klubbchef eller ordförande att någon Lakers match skulle TV sändas??? Skulle bara vilja veta. Dessutom så är ju inte hoppet ute än, bara 8 matcher fastställda och de ska sända ca:35st. Så ta och tagga ner lite...
Per_växjö wrote:Jo, men du skrev cirka 35 st (var du nu fick det ifrån?). Det tror jag det inte blir.
Citat från HP: "I dagsläget har AHF Hockeyallsvenskan AB tecknat avtal med Sport-Expressen, som ska sända 35 matcher, samt SVT24 som ska sända tio matcher i kvalserien. Ett tredje tv-avtal ska skrivas innan september månads utgång."
Last edited by Kjellsson on 21 September 2005, 17:42, edited 1 time in total.
jek wrote:SVT kommer inte att sända Allsvenska matcher i år, den kanal som jag tror kommer att sända detta är Sport-Expressen. Ta kontakt med
dem så får du säkert besked.
mvh
Tommy Ledin
Swedish Television
24 Sport
S-105 10 Stockholm
Sweden
I år nej ,men de kommer i kvalserien.
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast