Nya Hallen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Lakersfan_03 wrote:Finns bilder på Växjö Lakers Hemsida nu , sittplats ser riktigt fint ut.
'
Såg fint ut men jag trodde att man inte skulle ha plaststolar.
Trästolar lyser upp hallen lite mer med en ljusare färg......
Visst är det dyrare med trästolar men har man ändå lagt ut
så mycket pengar så kunde man väl kostat på det lite till.
Skönt att se att det börjar bli färdigt.....
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag undra hur allt ska hinna bli klart. Jag tyckte det såg halvfärdigt ut i hallen när jag var där uppe igår.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

nej man kan inte lägga ut lite till när man har 10 miljoner att röra sig
på för då skulle man ha en högre budget

hur hallen än hade sett ut så hade någon alltid hittat något att klaga på.

men som det låter i övrigt på detta forumet så spelar det ingen roll hur hallen ser ut för lakers kommer ju att åka ut innan serien är spelad :roll:
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Det är ju trots allt en säkerhetsrenovering i första hand. Att man sedan beslutat att göra lite extra ska vi vara tacksamma för, det kunde likagärna blivit som det var förra säsongen men med nytt material.
Skacke
Forumamatör

...

Post by Skacke »

vad jag förstått ska inget göras vid ståplats i år, det är inte planerat annat än flytt av nätet för bortaklacka till Östra sidan....ev. ommålning...
"Once a laker, always a laker."
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Re: ...

Post by Per Carlsson »

Skacke wrote:vad jag förstått ska inget göras vid ståplats i år, det är inte planerat annat än flytt av nätet för bortaklacka till Östra sidan....ev. ommålning...
Nya brädor och flytt av handikappramp blir det.
ruppo
Forumdemon

Re: ...

Post by ruppo »

Per Carlsson wrote:Nya brädor och flytt av handikappramp blir det.

Vart ska handikapprampen vara istället?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Vet ej exakt men kan tänka mig att den kommer vara mer mot långsidan mot tipshallen.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Ok, så det inte blir mycket sämre för oss berörda!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Per Carlsson wrote:Vet ej exakt men kan tänka mig att den kommer vara mer mot långsidan mot tipshallen.

Planerna är att den skall vara upphöjd ovanför den västra entrén (därbiljettluckorna finns) det hörnet där Växjö Konståkningsklubb håller till.
Det skall enligt planerna finnas en hiss för att få upp rullstolburna till denna läktare och dom kommer att få en riktigt bra plats och utsikt jämfört med tidigare, men frågan är om ifall det skulle hända något som innebär en utrymmning av hallen hur smidigt detta kommer att gå till då man skall få ner rullstolarna en efter en och vad säger brandmundigheten om detta?????
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

ruppo wrote:Ok, så det inte blir mycket sämre för oss berörda!

Jag tror snarare det kommer bli bättre.
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Av det jag sett hittills så tycker jag att hallen verkar bli jättefin. Ett riktigt lyft för alla inblandade. Bäst av allt är att man kan gå under läktaren. Det har väl varit det största problemet hittills när man varit sugen att gå till någon av kioskerna eller toaletten. Bra jobbat!

Har för mig att ombyggnad av entrén till hallen har diskuterats eller är det bara något som jag har drömt.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Bortsprungen Lakej wrote:Har för mig att ombyggnad av entrén till hallen har diskuterats eller är det bara något som jag har drömt.

Det var nog en dröm, men en bra sådan... :wink:
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

MEL wrote:
Planerna är att den skall vara upphöjd ovanför den västra entrén (därbiljettluckorna finns) det hörnet där Växjö Konståkningsklubb håller till.
Det skall enligt planerna finnas en hiss för att få upp rullstolburna till denna läktare och dom kommer att få en riktigt bra plats och utsikt jämfört med tidigare, men frågan är om ifall det skulle hända något som innebär en utrymmning a hallen hur smidigt detta kommer att gå till då man skall få ner rullstolarna en efter en och vad säger brandmundigheten om detta?????

Den hissen kommer att lyfta alla rullstolarna i ett lyft.

Eftersom det är kommunen som bygger så har dom koll på vad som gäller och kommer inte att bygga något som inte är tillåtet.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Daniel wrote:nej man kan inte lägga ut lite till när man har 10 miljoner att röra sig
på för då skulle man ha en högre budget

hur hallen än hade sett ut så hade någon alltid hittat något att klaga på.

men som det låter i övrigt på detta forumet så spelar det ingen roll hur hallen ser ut för lakers kommer ju att åka ut innan serien är spelad :roll:

Du tar orden ur min mun Daniel.

Det finns alltid något att klaga på, varför är det inte rulltrappor upp på läktaren, varför sätter dom inte in en jumbotron.......

Kanske lika bra att vi degraderar oss till 1:an direkt och låter något annat lag ta våran plats, för vi är ju sååå dåliga.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Självklart är vi sämst och har sämst hall och för at inte tala om tränarna :bash: Fast när man är sämst kan man ju bli bättre det går ju inte om man redan är bäst :clap: :hbang:
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Klockrent!!! :lol:

Dragkampslakej wrote:Självklart är vi sämst och har sämst hall och för at inte tala om tränarna :bash: Fast när man är sämst kan man ju bli bättre det går ju inte om man redan är bäst :clap: :hbang:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hallen kanske inte är den sämsta, men laget verkar vara det :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Är vi det sämsta laget Image
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Räven wrote:Är vi det sämsta laget Image

Efter Halmstad ja, tills motsatsen är bevisad.
Suåfunkar jag just nu, säkert ingen som håller med mig men jag är väl den eviga pessimisten. :wink:
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Jag håller inte med dig Per! :D
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, för sämst tycker jag inte vi är, även om jag nog skulle gjort en annan tabell över troliga placeringar. Jag underskattade en del lag väldigt mycket, bland annat Nybro.

För övrigt blir jag extremt besviken om vi inte blir ett mittlag, för då är det ett misslyckande, när det detta året handlat om att tränaren fått "plocka" ihop det laget han tror på. För i så fall kan man undra var felet ligger.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

-> Flyttat...
Last edited by C70T5 on 19 September 2005, 20:11, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Räven wrote:För övrigt blir jag extremt besviken om vi inte blir ett mittlag, för då är det ett misslyckande, när det detta året handlat om att tränaren fått "plocka" ihop det laget han tror på. För i så fall kan man undra var felet ligger.

Tränaren? :roll: Men för att gå tillbaka till ämnet så tror jag att "nya" Lakerdome kommer att vara ett lyft för laget.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, hur kom tränaren in i bilden det fattar jag inte :roll:
MEL
Forumdemon

Senaste nytt!!!

Post by MEL »

Har under förmiddagen hört att man sparar in på vissa saker som att inte måla pressläktaren utan den skall som den är med spånskivsväggar, (inget riktigt golv inne i pressläktaren, kanske kan kvitta). Vid sidorna på trappuppgångarna skall man tydligen spara in på färg också, är det så illa så kan fan jag köpa en färg burk och åka upp och måla detta själv, det kan inte vara många kronor man sparar där.

Har även hört att byggföretaget Midroc´s chef sagt att just nu vet man inte hur det blir med kortsidorna för det finns ingen ekonomi till att påbörja, färdigställa ståplats. Plankorna finns ju så är det någon som kan snickra så borde man väl kunna fixa detta med lite ideella krafter.....

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Niles
c/o LL´s Forum

Re: Senaste nytt!!!

Post by Niles »

MEL wrote:Har under förmiddagen hört att man sparar in på vissa saker som att inte måla pressläktaren utan den skall som den är med spånskivsväggar, (inget riktigt golv inne i pressläktaren, kanske kan kvitta). Vid sidorna på trappuppgångarna skall man tydligen spara in på färg också, är det så illa så kan fan jag köpa en färg burk och åka upp och måla detta själv, det kan inte vara många kronor man sparar där.

Har även hört att byggföretaget Midroc´s chef sagt att just nu vet man inte hur det blir med kortsidorna för det finns ingen ekonomi till att påbörja, färdigställa ståplats. Plankorna finns ju så är det någon som kan snickra så borde man väl kunna fixa detta med lite ideella krafter.....

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Herre min skapare, spara in på färg till så begränsad yta låter ju fullständigt befängt. I så fall kan vi skramla till färg och måla skiten själva, låter ju som sagt helt sjukt :oops:
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Ja då tycker jag med att vi kliver in och gör det själva och tar även hand om kortsidan så att vi får några extra trappsteg... :?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Det kommer ju in 57.000 kr i månaden till Lakerspucken om man ska tro staplen på hemsidan.Låna lite pengar därifrån till färg och läktaren på kortsidan :?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Bizon wrote:Ja då tycker jag med att vi kliver in och gör det själva och tar även hand om kortsidan så att vi får några extra trappsteg... :?

Ställer gärna upp, bara det blir klarlagt hur det ligger till.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

erok wrote:Det kommer ju in 57.000 kr i månaden till Lakerspucken om man ska tro staplen på hemsidan.Låna lite pengar därifrån till färg och läktaren på kortsidan :?

Lung och fin nu erok, 57000kr/mån har jag svårt att tro att det kommer in. Snarare så att det finns 57000kr i fonden(LakersPucken).

Dessutom är väl inte Lakerspucken direkt till för att finansiera målarfärg med. :?
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Eftersom de drar pengar varge månad från kontot så borde det ju vara en månadsredovisning för den har ju inte höjts på ett tag nu.
Läser man sen på Lakers hemsida så vet de ju inte exakt vad pengarna ska gå till och då är väl detta en utmärkt ide att fixa till hallen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

erok wrote:Eftersom de drar pengar varge månad från kontot så borde det ju vara en månadsredovisning för den har ju inte höjts på ett tag nu.
Läser man sen på Lakers hemsida så vet de ju inte exakt vad pengarna ska gå till och då är väl detta en utmärkt ide att fixa till hallen

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14543.php

http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14457.php
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Utskrivet de 16 sep.Borde fan vara fixat nu.Sen står det att fonden ska bygga en stark ekonomisk framtid.Fixar de Läktaren så kommer det in mer folk och på så sätt får ju lakers en stark ekonomisk framtid
EBBA
Forumamatör

Post by EBBA »

Visst är det bra att det sker förändringar i ishallen och jag är glad för att min plats är i mitten på läktaren. De som köper sittplats på första rad, kommer inte kunna se speciellt mycket av matchen. Någon har monterat upp ett onödigt stort blått räcke längs med långsidorna. När jag var uppe i hallen idag så hörde jag ryktesvägen att det ska upp reklam på dessa osså. :dontknow:
Post Reply