Nya Hallen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Åryd Lakej
Forumdemon

Nya Hallen

Post by Åryd Lakej »

Ja då har man inspekterat arbetet på den (nya)hallen å det man blir lite nyfiken på är ju hur många ståplatser det blir nu när det bara är sitt på långsidorna å inga stå där som det var skissat för ifrån början?sen är det ju så att dom som sitter kommer verkligen att se bra för det har ju blivit bra mycke brantare men men det var ju stå ja var intreserad av så ngn som vet så vore det kul att få reda på..
Hallen blir ett lyft,inget annat att säga
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

1200 kommer västra stå ta in.

Hur många det blir på andra kortsidan har jag dålig koll på men runt 500-600 kanske. :roll:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Hallen ska iaf inte ta in färre folk än tidigare pga ombyggnaden...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Enligt ritningen som var med för dom som anmält intresse för sittplats kan man läsa..

Södra sittplats: 894st
Norra sittplats: 912st
Västra stå: 820st
Östra stå: 824st

Totalt: 3450st

En not finns om tillägg med fem rader på ståplatssidorna vilket skulle plussa på med +250st (Östra) +300st (Västra) vilket skulle ge 4000st.
Hur det slutgiltigt blir med det har jag ingen aning om. Ingenting har ju ännu hänt med kortsidorna i alla fall.
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Tror i vilket fall det kommer bli kanon när det väl är färdigt...vilket förhoppningsvis är om mindre än 4 veckor!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Känns lite som om hallen inte hinner att bli klar :cry:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

erok wrote:Känns lite som om hallen inte hinner att bli klar :cry:

Har själv inte varit där uppe men jag förstår att det är mycket kvar. Är det någon som har någelunda koll på vad som "färdigt" och vad som saknas?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

ruppo wrote:Har själv inte varit där uppe men jag förstår att det är mycket kvar. Är det någon som har någelunda koll på vad som "färdigt" och vad som saknas?

Långsidorna är ju klara i grunden, dock ej färdigmålade och inga stolar på plats. Trappor till läktarna från gångarna under ej byggda. Kortsidorna i princip inget gjort på. Kioskutrymmen, gångar m.m ser ut att vara föremål för visst arbete :wink: 15 vardagar kvar till premiär..lycka till säger jag.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja det ser ju ut som kriget där uppe men enl ngn på midroc högre uppsatt så går det som det ska!tror man inte när man ser att,men det ordnar sig nog
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hade vatt en jävla skandal om vi fått spela premiären någon annanstans än Lakerdome.
Ska det byggas om på kortsidorna med eller ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hoppas att de hinner klart i tid, jag tror faktiskt att det blir riktigt bra, vill tro det i allafall.
Skacke
Forumamatör

har hört

Post by Skacke »

att det inte utförts arbete i hallen på 14 dagar om detta beror på att man ligger bra till eller att man gett upp, det vet jag inte, men stämmer det är det ju dystert.....
"Once a laker, always a laker."
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

har det inte utförts något på 2 HELA VECKOR ?????? :x

Hellre att det är klart 2 veckor innan än att jobba ihjäl sig sista tiden
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu börjar man ju bli riktigt orolig.Arbetet nerlagt i 2 veckor???????
Stämmer detta vill man ju ha info fortast möjligt från lakers
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har varit i hallen idag och då var det verkligen inget arbete nedlagt ,full fart på allt ,målning av sittplats där stolarna ska vara med mycket annat .Nu är jag en lekman så visst ser det rörigt ut ,men född till den optimist jag är så tror jag att de fixar det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

alfax wrote:Har varit i hallen idag och då var det verkligen inget arbete nedlagt ,full fart på allt ,målning av sittplats där stolarna ska vara med mycket annat .Nu är jag en lekman så visst ser det rörigt ut ,men född till den optimist jag är så tror jag att de fixar det.

Det där var skönt o höra alfax :D
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Får väl köra innom Växjö på fredag för att se skapelsen med egna ögon :wink:
stsnot
Forumproffs

Post by stsnot »

Jag var uppe och kikade i hallen idag och viss blir det fräscht....
Kommer man att göra något åt ståplatsläktarna? Det skulle ju kännas mer komplett om man fick samma färgsättning även där. Vidare hade det ju blivit ett ännu större lyft om hela innertaket bytts....

Det jag undrar lite över är hur smart det var att ta bort de planerade ståplatserna överst på ena långsidan. :? Jag undrar om vi inte kommer att tappa en del av ståplatspubliken när både priset höjs och platserna samtidigt blir sämre!?

Nåväl, jag ser med spänning fram emot säsongens matcher och ett förhoppningsvis välfyllt Lakerdome. :D
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

fördelen med att ta bort dom är väll att det blir mer sittplatser :? :wink:
och inertaket var väll en kostnadsfråga
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Var också uppe idag och kikade. Visst kommer det bli jättefint när det är klart, och en välfylld hall kommer ge en mäktig inramning på matcherna. Verkar dock lite konstigt att man inte gett sig på kortsidorna i nån större omfattning ännu. Ingen man pratar med verkar ju veta exakt vad som skall till där och vad som är slutligt bestämt. Stolarna bör väl också anlända i veckan om man skall hinna få till det.
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Jag var och såg en juniormatch igår och jag är visseligen en riktig amatör när det gäller byggarbeten men det såg ut att vara mycket jobb kvar innan hallen är klar. På en planeringaskiss stod det om att vissa arbeten ska vara klar först i mitten på oktober, men som sagt, mycket arbete och lite tid.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Var uppe och kikade i hallen nu på förmiddagen. Stolar är nu monterade på Norra sittplats och montering på Södra pågår..måste säga att det såg jäkligt fint ut. Kortsidorna är dock ganska orörda ännu..Högtryckstvättning av hela ytterfasaden pågick också vilket gav en ganska markant skillnad minst sagt. Blir nog fint det här :D
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Ska det göras någonting på ståplats ??
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

ja nya plankor ska dit vet jag iallafall :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Men ska det läggas till steg eller blir det bara nya plankor?
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Både och tror jag Kjellson. Nya brädor och 3-4 nya steg längst upp.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

När det gäller sittplatserna så tycker jag synd om dom som köper platser på de två nedersta raderna då dom (som jag upplever det) kommer att ha ett stort jävla räcke framför ansiktet, och det sägs att det skall upp reklam på dessa räcken också, vilket innebär att dom kommer bara att se halva rinken.
Kanske att man säljer dessa plater till personer över 2 meter och som har kortare ben och längre mått från midjan och uppåt :wink:
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Per Carlsson wrote:3-4 nya steg längst upp.

De stegen kanske inte är klara till premiären.
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

MEL wrote:När det gäller sittplatserna så tycker jag synd om dom som köper platser på de två nedersta raderna då dom (som jag upplever det) kommer att ha ett stort jävla räcke framför ansiktet, och det sägs att det skall upp reklam på dessa räcken också, vilket innebär att dom kommer bara att se halva rinken.
Kanske att man säljer dessa plater till personer över 2 meter och som har kortare ben och längre mått från midjan och uppåt :wink:

mm.... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

kjellsson...du får stå på "sulan" så kanske du ser något!! ha ha ha ha
Snart nära dig...en ny hall
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

hallen såg förbaskat bra ut och custemo slogt med en spelare under träning.Såg inte vem det var men costemo vann faiten :lol:
Nu har jag en Matchtröja per :wink:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hehe!!! Gott erok! Som jag väntat på att se dig i den :D
blask
Forumentusiast

Post by blask »

erok custe och jeremias var det ,tyvärr selander skadad troligen revbenen :cry:
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

blask wrote:erok custe och jeremias var det ,tyvärr selander skadad troligen revbenen :cry:

What? är selander skadad? han som hade kommit igång så bra...

någon som kan bekräfta detta?

EDIT: Jag kan bekräfta detta själv: http://www.smp.se/article.php?args=574529,102;0;0;0
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Finns bilder på Växjö Lakers Hemsida nu , sittplats ser riktigt fint ut.
Post Reply