Lakers - HV 71

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

hoppas jag med......det blir tufft.........
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

12 MINUTER KVAR AV TREDJE OCH FORFARANDE 1-5

KÄMPA LAKERS
I always tell the truth, even when i lie
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

då kan kanske mitt tips med 2-5 gå in då!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Om matchen spelats i lakerdome med lakejerna på plats hade det säkert slutat mycket annorlundare ;)
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

1-7....MATCHEN SLUT
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Pinsamt!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

och nu är det dags för kritikerna att rosa marknaden..
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

Jag skiter i hur det går i de här jävla träningsmatcherna.Det är ju serien som räknas.Men visst är det aldrig kul och förlora,även om det bara är en träningsmatch.
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Nu har de ju i alla fall massor att jobba med då i backspelet. Ska bli spännadne att läsa om det var mycket utvisningar eller om Hv71 var 6 mål bättre spelmässigt! Ingen ide att hänga läpp utan bara att ta nya friska tag.

Ibland får Unnaryd stryk mot KRIS men mestadels vinner Unnaryd! (väldigt nytt dragkampsordspråk)
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

nej men även träningsmatcherna spelar en liten roll okej om det är några måls förlust men 1-7 är väll ändå alldeles för mycket?
Qrax
Forumproffs

Post by Qrax »

Enligt http://www.föreningendenny.se/hockey.html kunde försluten ha blivit mycket större. "Tredje perioden blev som den andra: HV kunde egentligen gjort hur många mål som helst."
Lakejer115
Forumproffs

Post by Lakejer115 »

visst var det.......

men jag tror ändå inte att det har nån betydelse när serien kör igång sen......

grabbarna kommer att glömma det snart...och ge minst 100% i varje match när det är dags sen.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är en enorm skillnad på lagen i ES och AS. Det visar resultatet i kvällens match. Mer än så kan jag inte kommentera drabbningen då jag inte sett den.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Oavsett skillnaden på AS o ES tycker iaf jag att 1-7 är på tok för stora nuffror... :?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Defensiven är kass...

Växjö Lakers måste köpa en plockhandske till Åkerström (jag vet inte hur många returer han lämnade rätt ut så att HV bara kunde raka in pucken) - detta går inte...

Calder 2x2...

Fan detta ser inte bra ut...

Visst det är ett ES lag vi möter - men kvällens match var ju definitivt inte ett steg framåt...

/T5!! :cry: :oops:
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

buck wrote:Oavsett skillnaden på AS o ES tycker iaf jag att 1-7 är på tok för stora nuffror... :?
Tycker inte jag. HV tippas väl som ett av den kommande säsongens topplag i ES och enligt de flesta är överrens om så är Lakers med och slåss i nedre halvan av Allsvenskan. Så på så vis tycker jag inte det är så konstigt. Visst kunde man hoppas att målskillnaden skulle bli något mindre...
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Jag tycker Rosén återigen gjorde en bra match. På väg att peta Dalle kanske ? :roll:

Annars var det ju ingenting som stämde. Mer orkar jag inte kommentera om denna matchen....
Jag är ju ändå pessimistisk i vilket fall, men än så länge denna säsongen har jag inte sett nåt positivt. Så länge Lakers inte visar mer så tror jag på neflyttning å inget annat. Just nu hart jag riktigt låga förväntningar...
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ett HV som kommit långt i sin uppbyggnad jämfört med matchen förra året, är en tuff nöt att rå på, men om man bara tittar på VLH, så tycker jag det är alldeles för mycket ingredienser som saknas. Jag saknar tempoväxlingar i skridskoåkningen, framförallt genom mittzon där jag tycker det går alldeles för långsamt, och de inte bara i denna matchen. Även dåligt tempo i skridskoåkningen i egen försvarszon, därav kommer dom inte åt att spela på kroppen och blir mer eller mindre rundningsmärken. Som C70 skrev, alldeles för mycket returer från Åkerström mitt framför mål.

Jag tycker allmänt att det ser jobbigt och tungt ut för våra spelare. Om det beror på nedträning, så är det nog dax att börja vända denna träning för FagEvert för att nå en god form lagom till SP den 28:e

//PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Varanen wrote:Det är en enorm skillnad på lagen i ES och AS. Det visar resultatet i kvällens match. Mer än så kan jag inte kommentera drabbningen då jag inte sett den.
Givetvis är det så men Malmö slog Frölunda, Rögle spelade 1-1 mot LHC, Skellefteå slog MoDo. Så visst går det!! Jag såg heller inte denna matchen
men det man inte presterar på träning/träningsmatcher en gammal sanning att det gör man ej heller när det gäller tävling.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ok då, jag ger mig. Men det gäller alltid att gilla läget. Vårt material suuuuuger fett. Vad göra? Beordra en all-out defensiv. Enbart en kille har rätt att befinna sig över mittlinjen. Heino, Custe, Messa får försöka nå den ensamma forwarden med enorma chansartade tjeckpass. Skulle det misslyckas har vi tre man på egen blå för att ta stöten. Den fjärde killen står redan direkt framför vår egen målvakt (Det enda han gör på träningarna är att slå bort puckar på tennis) Någon pinne borde det ge i matcherna mot Hammers i alla fall... :wink:

Det ser inte bra ut just nu. Men vi får väl se när det börjar kämpas om poäng. Jag är inte beredd att utropa varken världsmästare eller nedflyttare på grund av träningsmatcher. Att det blir ett plågsamt krigande i varje seriematch är uppenbart. Jag älskar att slåss mot övermakten. VLH är det absolut sämsta laget i serien (tillsammans med Hammers). Nu gäller de att kavla upp ärmarna, ta till varenda fult knep i boken och FIGHTAS till siste man. LET`S GET READY TO RUUUUUUMMBBLLEEE!!! :headbang:
Skacke
Forumamatör

uppvisning i hockey

Post by Skacke »

Första matchen jag ser sedan premiären mot Taif.
1:a perioden står Lakers emot riktigt bra och för spelet stundtals.
Romö,Markusson,Pikkarainen är en glädje att se.
Lakers vinner även i stort sett alla tekningar.
Hirvonen gör mål....
2:a perioden trampar HV igång PANG PANG och rätt snabbt är det 1-3...
Lakers är mer eller mindre statister 1-5 slutar det dock :-)
3:e perioden slutar 1-7 och det var inte mycket med Lakers här heller....
Klar klassskillnad....Rosén var glädjeämnet i denna period.
Tror Custe var inne på 4 eller fem av HV målen....
Kan man dra några slutsatser av matchen.....nej, bara att period 2 och 3 var en lärdom i hockey serverad av HV....men om det säger att HV är ett topp lag eller ej, det visar framtiden.
Calder fick visa sig en gång.........
Fagerwall gick återigen med alla på banan ;markusson satt vid sidan av större delen av 3:e. och ingen timeout togs och det var lika soft i båset som vanligt. Åkerström var nog bra blöt när han gick av efter 3:e.
"Once a laker, always a laker."
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det var klassskillnad ikväll. För att ett AS lag som lakers skall rå på HV så måste de nog spela mera tajt på varje spelare och på kroppen. Det går inte att möta desa spelare med finlir. varje HV spelare var bättre än sin motsvarighet i lakers.
I år är det väl ialla fall ingen i lakers lag eller supportrar som går ikring och tror att de är världsmästare innan serien har börjat. Det ser jag som en fördel för då kanske man grovjobbar och sliter från början.
HV var mycket bra och ändå kändes det som att de hade ännu en växel att lägga i.
Själv tyckte jag att Christoffer Persson gjorde en av sina bättre matcher ikväll.
T48
Forumamatör

Post by T48 »

Fagervall: Hv71 blir en perfekt motståndare…
Undra om HV tyckte detsamma om Växjö Lakers? kanske på en punkt nämligen att fick leka fritt och testa dragningar hit och dit. Nä Lakers, då var det bättre insats förra året då Ni mötte HV, idag :oops:
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

i detta falet tycker jag att åkesström gör en hyfsad match

sen att backarna inte hjälper honom att få bort visa puckar och att det står spelare helt rena franför honom är inte så mycket han kan göra åt
och i vissa fall under kvällens match så gjorde han både en och två räddningar för att sen en hv spelare ska raka in puken utan

visst man kan begära mer av åkeström men det är ju som sagt ett lag spel dom puckarna han inte kan hålla ska han få hjälp att få bort.

men sen att lakers torskar med 1-7 mot hv säger jag inte så mycket om det är bara att konstatera att det är klass skillnad kort och gott
:)
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

T48 wrote:
Fagervall: Hv71 blir en perfekt motståndare…
Undra om HV tyckte detsamma om Växjö Lakers? kanske på en punkt nämligen att fick leka fritt och testa dragningar hit och dit. Nä Lakers, då var det bättre insats förra året då Ni mötte HV, idag :oops:
Som sagt förra året när lagen möttes var det HV:s första och Lakers tredje tror jag!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
maximus
Forumamatör

Post by maximus »

Kommer ihåg match mot Leksand förra året ... 1-11 eller nått sånt, men efter den matchen så blev det lite jeflanama på Lakersspelarna. Detta var kanske precis vad dom behövde känna på?

Robert Rosén fortsätter imponera stort, han antog utmaningen till skillnad från vissa andra.
<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>-<>
For security reasons,you are advised to keep your winning information confidential untill your goal is complete and ready to enjoy.
T48
Forumamatör

Post by T48 »

HVs sida

HV71 gick på halvfart - vann med 7-1

Växjö Lakers hängde med i en period, sedan hade HV71 en högre växel. Men trots 7-1-seger gick HV71 bara på halvfart.
:roll: :roll: :roll:
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Ja vet inte vad ni har för krav på Lakers men i vissa fall så verkar det som vi skulle tillhöra ett topplag!!ja kanske till å med i es!!å en del av oss måste ju få glädje fnatt så fort vi tar ett poäng i serien när den väl kommer igång för som ni klankar ner Lakers som inte gör ett djävla rätt på rinken!!visst man hade ju velat se betydligt bättre hockey men för mig som lekman(många här är ju proffs)så tycker ja att vi går framåt,lite sakta kanske,men ändå framåt så när serien väl är igång så kanske vi kan hänga med å va på den övre halvan av tabellen som skulle vara fullt godkänt med + i kanten men nu är vi inte där å serien har inte börjat än å då behöver ni väl för fan inte såga Lakers ner till fotknölarna alla redan.Skönt att man bara är lekman å tar det för vad det är!
PS:Kul att se HV trampa på rätt om mina favoriter är BRYNÄS
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nja, så illa tror jag inte det går i AS som några tror här.

Kvällens match hade som ni säger en stor klasskillnad, som sig bör. Det började bra tycker jag, men när HV höjde tempot så kom vi alldeles för låmgt från deras spelare och blev lite av rundningsmärke och blev stressade med fel som följd.

Jag tyckte kanske att det visades alldeles för mycket respekt för HV, man skulle tagit spelarna betydligt hårdare, det ska fan i mig inte klivas undan.

Åkesson i målet är en god puckmotare i dagens match, men släpper på tok för mycket returer, som dessutom går rakt ut i slottet.
Rosén var duktig och Jacobsson, de slet bra, Aki blir också nyttig.

Jag tycker faktiskt att det känns som om laget är stabilare än vad det var förra året, men det måste det också vara, för serien blir otroligt mycket tuffare.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

nu snackar vi om att slå ur underläge,sånt här gillar jag :lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Att jämföra denna matchen med förra årets känns ganska meningslöst, minst sagt. Vi kommer heller inte få möta nåt lag av full HV-kaliber på hela säsongen. Det man kan ha synpunkter på är att stora delar av laget kör runt och beundrar motståndarna i stället för att ge sig in med liv och lust i situationerna, kändes helt enkelt inte som man gav allt. Första perioden håller man ihop laget bra, men sen var det öppna landskap mellan lagdelarna och då går det helt enkelt inte mot sånt motstånd. Beträffande Calder kan man inte ha någon som helst uppfattning ännu. Åkerström tycker jag var helt ok, såg att någon tyckte han saknade plockhandske, lite svårt att plocka puckar som man räddat med ett utsträckt höger benskydd 10cm över isen. Backarna skall vara med på såna returer eller plocka killen som alltid fanns där för att raka in ev retur. På det stora hela tror jag inte matchen gav särdeles mycket för nåt av lagen. HV blir nog rätt bra i år och vi blir betydligt bättre än vi visade idag. Skippa träningsmatchen mot IKO som jag tycker är meningslös, byt motstånd med några andra lag och spara IKO till premiären :twisted:
Forumproffs

Post by #54 »

Det gör lite ont att skriva dette men, Rosén kommer inte peta Dalle när han är tillbaka, som alla kommer ihåg var Dallen den bästa centern i de första träningsmatcherna, klart bästa tekare. Sen ska ju Dalle o Selander förstöra o döda puck, det går ju inte med Rosén. Men visst har Rosén var bra men han väger ju mindre än en fluga, men om ett år så kansek david har blivit goliat, vi får hoppas på de för då går Dalles kontrakt ut.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Rosén är lovande helt klart. Hoppas verkligen vi har råd att ge gott om istid till grabben för han kommer bli riktigt bra. Klart han väger lite lätt än men det är stor skillnad jämfört med matchen han spelade i våras. Håll i sparkapitalet :!:
Dalle har lämnat ett hål efter sig och jag hoppas han snart är tillbaka i match igen.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Liten summering...

Johan Andersson jobbar bra och skulle få ut mycket mer ihop med andra kedjekompisar som det ser ut idag, men jag fortsätter väl med argumentet att Torrsten och Jacobsson är gamla rävar som är bäst när det gäller och går lite på sparlåga under försäsongen.

Ville har inte (förhoppningsvis, han kanske inte är bättre, vem vet) hittat formen än, och det börjar snart bli dags. Calder gör som sagt sin första match, ännu en ursäkt till den halvdana insatsen, men jag har fortsatt förtroende för att detta kan bli en bra kedja med Andrée, som faktiskt jobbade bra idag (som vanligt).

Överlag tycker jag att Markusson-Romö-Jarno skötte sig, men de måste gå in mycket hårdare i närkamperna än vad de gjorde idag.

Rosén överraskar igen, men som #54 påpekar, Selander och Dalle är isbröder och lever av varandras spel, och kan bli mycket värdefulla i en spelförstörande konstellation. Som jag ser det är det idag hugget som stucket om Jonathan Persson eller Rosén är tredjelänk i den kedjan.

Backarna vill jag helst inte tala om, alldeles för mesigt överlag. Oroande är att Ejdepalm fortsätter vara ett rundningsmärke. Sundbom ser dock relativt stabil ut, liksom Messa.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Som någon skrev är det aldrig roligt att vara på förloraresidan, men vi behöver väl inte måla fan på väggen för det? Ta med det positiva från matchen och jobba på resten. Det har ju trots allt varit jämnt mot Bofors och Västerås samt några uddamålsförluster mot Nybro och Almtuna. Och då spelar lakers ändå inte bra!

Tänk då senariot att de får ordning på spelet lagom till serien plockar 3 poäng på IKO och Nybro och Halmstad, då är ju läget ett annat eller? Det är inga duvungar till lag de mött hitills och trots att det inte stämmer riktigt har det bara varit storstryk mot Rögle o Hv71!

Allt beror ju på hur man ser på saken, det är mycket roligare att se det positivt!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Post Reply