Vad är målsättningen?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vad är målsättningen?
För min del är det att vi går upp i Elitserien. Gör vi inte det i år blir jag besviken...
Lakers och Öster behöver varandra!
Förmodligen så kraschlandar du ganska hårt om du för en sekund har den målsättningen. Nu är det ju lördagkväll och klockan är rätt många pilsner när du skrev detta inläggg så efter ett par treo i morgon så kanske du sansat dig.
Sedan så är det väl en jädrans tur att det är laget och inte vi som sätter målsättningarna.
Sedan så är det väl en jädrans tur att det är laget och inte vi som sätter målsättningarna.
-
- Forumterrorist
Re: Vad är målsättningen?
Brallan wrote:För min del är det att vi går upp i Elitserien. Gör vi inte det i år blir jag besviken...
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Brallan har stora krav på VLH och hockeyn. Ett positivt inlägg tidigare och det var efter 5-2 segern mot SIK. Med så stora krav på framgång, publiktillströmning, orginella sånger osv är det inte konstigt att man blir besviken och negativ. Såtillvida man inte hellre kollar på gräsätning och skriver ett inlägg på ett hockeyforum då och då i provokativt syfte. Helt ok oavsett hur det ligger till.
Undviker vi negativt kval är jag nöjd, bland de 10 är bra, bland de 6 så har VLH gjort det riktigt bra. Kvalserien är värt bragdguldet och att nå ES är den största idrottsprestationen genom tiderna, alla kategorier.
edit: Jag glömde skriva vad jag tror. Vi kommer på placering 4-6 Bragdguldet nästa...
Undviker vi negativt kval är jag nöjd, bland de 10 är bra, bland de 6 så har VLH gjort det riktigt bra. Kvalserien är värt bragdguldet och att nå ES är den största idrottsprestationen genom tiderna, alla kategorier.
edit: Jag glömde skriva vad jag tror. Vi kommer på placering 4-6 Bragdguldet nästa...
- Dragkampslakej
- Forumdemon
Fast det känns ju lite fel at sikta på 10:e plats! Målet borde ju vara att vinna så många matcher som möjligt, och teoretiskt sätt kan man ju vinna alla. Så att ha målet elitserien är ju inte fel, för då kanske det räcker till mitten eller övre halvan av AS till slut.
Så kallat positivt tänkande!
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
- shjon_fan88
- Forumamatör
Fast det känns ju lite fel at sikta på 10:e plats! Målet borde ju vara att vinna så många matcher som möjligt, och teoretiskt sätt kan man ju vinna alla. Så att ha målet elitserien är ju inte fel, för då kanske det räcker till mitten eller övre halvan av AS till slut.
jo men då blir man besviken när man inte går upp till ES så de är inte bra på de visset...
Vad finns det för kultur mer än Hockey i växjö?????????
Svar ingen alls.........
[img]http://espn.go.com/i/nhl/profiles/players/0726.jpg[/img]
Finns det någon större?
Svar ingen alls.........
[img]http://espn.go.com/i/nhl/profiles/players/0726.jpg[/img]
Finns det någon större?
Varanen wrote:Undviker vi negativt kval är jag nöjd, bland de 10 är bra, bland de 6 så har VLH gjort det riktigt bra. Kvalserien är värt bragdguldet och att nå ES är den största idrottsprestationen genom tiderna, alla kategorier.
Jag brukar alltid prata PENGAR. Så även denna gång. Lag med hög omsättning borde rimligtvis använda dessa pengar på ett sätt som gör att de ligger i toppen av tabellen och tvärtom. Jag tycker även att förväntningarna inför en säsong kan utgå från det perspektivet. Således bör MIF och SAIK ligga i topp. Därefter ska en mängd lag tampas utifrån ungefär jämnstora resurser. I denna grupp finns bland andra RBK, NH, VIK, Bofors, IKO, VLH. Bottenskiktet ska utgöras av Sundsvall, Arboga, Hammers och Nybro.
Utifrån ovanstående skulle jag vilja hävda att negativt kval för Lakers vore ett rejält misslyckande (snudd på katastrof). Platserna mellan negativt kval och plats 10 skulle vara ok, plats 6-10 skulle vara bra, plats 3-5 mycket bra och plats 1-2 helt sanslöst bra.
Jag tror Lakers hamnar mellan platserna 5-8.
Troja - laget i hjärtat
Carl> Nej jag håller nog inte med om att ekonomiska resurser är så viktiga. det känns som om det sällan är de lag som satsat hårdast rent ekonomiskt som lyckas. Såna spekulationer tror jag ger en motsatt effekt(se MFF i fotbollen)
Sen håller jag i stora med dig om din ranking av lagen, med undantag för IKO och bofors som jag vill byta plats med Arboga och Nybro.
Vad gäller VLH så lär nog vi hamna precis där du säger, plats 5-8, vilket skulle göra mig helnöjd med säsongen.
Sen håller jag i stora med dig om din ranking av lagen, med undantag för IKO och bofors som jag vill byta plats med Arboga och Nybro.
Vad gäller VLH så lär nog vi hamna precis där du säger, plats 5-8, vilket skulle göra mig helnöjd med säsongen.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Att slippa negativt kval,ska vi inte behöva göra,så vi får en bra plattform att stå på inför nästa sässong.Sen vill man ju mycket mera å hoppas för är det så att vi kan vara på den övre halvan å kanske ha häng på de 4a åtråvärda platserna så kan det bli en härlig sässong att se fram emot å mycket folk kommer det då å vilken stämmning det kommer att skapa!usch ja men tiden får utvisa detta så ja slår till med en 3 plats obotlig opptimist som man är
kaabe wrote:Sen håller jag i stora med dig om din ranking av lagen, med undantag för IKO och bofors som jag vill byta plats med Arboga och Nybro.
Tror du inte på Oskarshamn?
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Målsättning ja, tror laget kommer dela in säsongen i delmål vilket kan vara en bra strategi. Vi andra kan ju köra lite mer vilt vilket märktes redan i första inlägget . Tror vi kan bli allt från 4:a (med ett grymt medflyt) till 12:a (med lite mindre flyt). Jag har i alla fall en grym respekt för den serie vi går in i.
1-2: Bragdguldet till Växjö
3-4: Grym säsong som överträffar allt vi gjort med råge
5-6: Nästan lika grymt
7-8: Med beröm godkänt
9-10: Godkänt
11-12: 2:a på en 5-gradig skala
13-16: Usch
Tips: 4:a..Grymt värre alltså
1-2: Bragdguldet till Växjö
3-4: Grym säsong som överträffar allt vi gjort med råge
5-6: Nästan lika grymt
7-8: Med beröm godkänt