Halmstad hammers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Tycker detta blir allt mer o mer osmakligt. Jag tvivlar ju på att han hade sagt upp lägenhet, arbete etc om han inte hade blivit lovad ett kontrakt.
Fastän Hammers löste sin "konkurssituation" denna gången kommer det aldrig hålla i längden. Förtroendet för Hammers bland spelarna stärks ju inte direkt av en sådan här grej. Om de nu skulle klara sig undan konkurs under en längre tid tvivlar jag på att de kommer kunna knyta till sig några större namn då det måste kännas väldigt osäkert.
Fastän Hammers löste sin "konkurssituation" denna gången kommer det aldrig hålla i längden. Förtroendet för Hammers bland spelarna stärks ju inte direkt av en sådan här grej. Om de nu skulle klara sig undan konkurs under en längre tid tvivlar jag på att de kommer kunna knyta till sig några större namn då det måste kännas väldigt osäkert.
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
det skulle förvåna mig mycket om Halmstad Hammers kommer till
spel i den nya Allsvenskan till hösten
jag ser detta sista som ett desperat försök att rädda ett redan
sunkande skepp
spel i den nya Allsvenskan till hösten
jag ser detta sista som ett desperat försök att rädda ett redan
sunkande skepp
Last edited by Daniel on 2 July 2005, 11:48, edited 1 time in total.
Nja, jag tycker inte längre att Hammers-affärerna är konstiga. Nivån skruvas ju upp hela tiden. Det onormala i många klubbar är ju för tusan vardagsmat för Hammers.
Det konstiga är att det tillåts fortsätta av "högre makt". Och då syftar jag inte på Tor, Mjölner och de andra i Gårdarike. Tyvärr, så drar denna soppa ner trovärdigheten för alla andra klubbar i Hockeyallsvenskan och därmed intresset. Jag börjar höra andra tongångar hos "gemene man" här i Skövde nu då vissa säger att det är bättre att lira div.1 med högt huvud än att spela i fuskligan. Fan vet?!
Det konstiga är att det tillåts fortsätta av "högre makt". Och då syftar jag inte på Tor, Mjölner och de andra i Gårdarike. Tyvärr, så drar denna soppa ner trovärdigheten för alla andra klubbar i Hockeyallsvenskan och därmed intresset. Jag börjar höra andra tongångar hos "gemene man" här i Skövde nu då vissa säger att det är bättre att lira div.1 med högt huvud än att spela i fuskligan. Fan vet?!
Vilken soppa
Spelare presenteras som klara, på deras egna hemsida, sen helt plötsligt så är inte spelarna klara längre enligt styrelsen i Halmstad ?
Under tiden har spelarna hunnit säga upp sina jobb, bostäder osv.
Minst sagt bedrövligt skött av föreningen.
Ny tränare klar kunde man också läsa både på hemsidan hos Halmstad och i bla Hallandsposten, när det sen är dags för den stackars saten att få sin första lön så kommer den inte ? Nej då gäller inte kontraktet längre utan skall omförhandlas ?
Nya spelare har också både kommit och gått under den sista veckan utan den nya tränarens insikt ?
Fantastiskt hur en förening på Allsvensk nivå kan skaffa tre nya spelare utan att ens deras egna tränare vet om det ?
Inte utan man tycker synd om supporterna i denna soppa som gång efter annan slits mellan hopp och förtvivlan och nu till och med ombeds att betala pengar för säsongskort och dyligt ! Vem vågar lägga sina dyrt förvärvade slantar på denna soppa !
Nej lägg ner nu innan det blir ännu mer pinsamt och låt Skövde få en ärlig chans att skaffa sig ett Allsvenskt lag innan det är för sent (Om det nu inte redan är det)
Detta daltande har redan nu hållt på alltför länge, Elitlicensen har också spelat ut sin roll så lägg ned det kravet också på föreningarna, eller se till att det också är en elitlicens som visar om föreningen har god ekonomi eller inte !
Spelare presenteras som klara, på deras egna hemsida, sen helt plötsligt så är inte spelarna klara längre enligt styrelsen i Halmstad ?
Under tiden har spelarna hunnit säga upp sina jobb, bostäder osv.
Minst sagt bedrövligt skött av föreningen.
Ny tränare klar kunde man också läsa både på hemsidan hos Halmstad och i bla Hallandsposten, när det sen är dags för den stackars saten att få sin första lön så kommer den inte ? Nej då gäller inte kontraktet längre utan skall omförhandlas ?
Nya spelare har också både kommit och gått under den sista veckan utan den nya tränarens insikt ?
Fantastiskt hur en förening på Allsvensk nivå kan skaffa tre nya spelare utan att ens deras egna tränare vet om det ?
Inte utan man tycker synd om supporterna i denna soppa som gång efter annan slits mellan hopp och förtvivlan och nu till och med ombeds att betala pengar för säsongskort och dyligt ! Vem vågar lägga sina dyrt förvärvade slantar på denna soppa !
Nej lägg ner nu innan det blir ännu mer pinsamt och låt Skövde få en ärlig chans att skaffa sig ett Allsvenskt lag innan det är för sent (Om det nu inte redan är det)
Detta daltande har redan nu hållt på alltför länge, Elitlicensen har också spelat ut sin roll så lägg ned det kravet också på föreningarna, eller se till att det också är en elitlicens som visar om föreningen har god ekonomi eller inte !
Så skönt att va Goisare................
m-gois/
Jag håller med i mångt och mycket i din kritik. Däremot håller jag inte med dig om att ge Skövde "chansen" nu. Det vore ett hån mot klubben. Det är för sent nu. Tidsgränsen gick kl 24 den 23/6, enligt Förbundet.
Dessutom lär Förbundet också ha sagt till ledningen i SIK att om Hammers nu inte kommer till spel i höst, så ersätts inte laget utan serien kommer att halta. Då lär tanken om derbygrupper falla och ett nytt seriesystem måste byggas, troligen en rak serie med tre möten.
Jag börjar mer och mer tänka som "gemene man" - hellre lira i topp i div1 än att bli strykgäng i en fuskliga mot ekonomiskt dopade lag (läs HH).
Jag håller med i mångt och mycket i din kritik. Däremot håller jag inte med dig om att ge Skövde "chansen" nu. Det vore ett hån mot klubben. Det är för sent nu. Tidsgränsen gick kl 24 den 23/6, enligt Förbundet.
Dessutom lär Förbundet också ha sagt till ledningen i SIK att om Hammers nu inte kommer till spel i höst, så ersätts inte laget utan serien kommer att halta. Då lär tanken om derbygrupper falla och ett nytt seriesystem måste byggas, troligen en rak serie med tre möten.
Jag börjar mer och mer tänka som "gemene man" - hellre lira i topp i div1 än att bli strykgäng i en fuskliga mot ekonomiskt dopade lag (läs HH).
Sikson wrote:m-gois/
Exakt därför skrev jag : innan det är för sent ! (om det nu inte redan är det).
Förbundet kan man ju få att ändra sig när det gäller tidsgränser det har man ju förstått ! Men hinner Skövde skaffa sig ett Allsvenskt lag ?
Tyvärr så har nog detta skådespel som Halmstad håller på med betytt att Allsvenskan får slutföras med ett lag för lite och därmed med en haltande tabell som följd
Så skönt att va Goisare................
Sikson wrote:Däremot håller jag inte med dig om att ge Skövde "chansen" nu. Det vore ett hån mot klubben. Det är för sent nu. Tidsgränsen gick kl 24 den 23/6, enligt Förbundet.
Är det sant att förbundet uttalat sig så, tycker jag att det förslaget/beslutet är lika dåligt underbyggt som så mycket annat som förbundet släpper ifrån sig. Att göra om hela allsvenskan till en rak serie innebär extra resekostnader. Speciellt borde det drabba de norrländska klubbarna. Bättre att ge Skövde chansen nu på direkten och få en full serie.
Hela allsvenskan är väl ingen fuskliga bara för att Hammers beter sig ynkligt?
Naturligtvis är inte hela Hockeyallsvenskan en fuskliga. Men jag har hört det snacket vid några tillfällen från Medelsvensson (som alltså inte har så stora hockeykunskaper). Tyvärr är det väl så att om ett lag fuskar så är vi svenskar snabba att generalisera. Risken ökar iaf när lag som HH tillåts agera som de gör. Igen. Och igen. Och igen.
För att förtydliga; ja, HH kommer inte att ersättas efter den 23/6 kl 24. Skulle HH av någon eller några anledningar så BLIR det en haltande serie. Däremot var det mina ord (och tro) att den nya spelordningen med derbygrupper blir så lidande på en haltande serie att en rak serie med tre möten torde bli den enda egentliga lösningen.
m-gois, som svar på din fråga; då jag är lite insatt så är jag övertygad om att Skövde skulle få ihop ett hyggligt lag till Allsvenskan (plats 10-16). De nyförvärv som nu ansluter är bra. Riktigt bra, men inte kända för publiken i södra allsvenskan. Dessutom är det 3-4 st till av god allsvensk nivå på väg in i slutet av juli eller i början av augusti, OM bitarna faller på plats med jobb, lägenheter etc. Det ser dock bra ut. Men som sagt, Förbundet har redan avgjort frågan. Dock undrar jag vad de hade beslutat om det hade varit så att penningstinna Örebro hade stått näst på tur? Undra sa flundra.
För svensk hockeys skull vore det kanske bra att övriga klubbar eller supporterföreningar till de allsvenska lagen ekonomiskt hjälper en broder i nöd så att HH (kanske) kan komma till start? Starta en insamling alltså. Det skulle ju räcka med 100 000 kronor per förening så klarar HH av sommaren. Men det är klart, sedan ska man ju börja spela i september också och det lär kosta, speciellt om man som nu riskerar att bli ett strykgäng.
För att förtydliga; ja, HH kommer inte att ersättas efter den 23/6 kl 24. Skulle HH av någon eller några anledningar så BLIR det en haltande serie. Däremot var det mina ord (och tro) att den nya spelordningen med derbygrupper blir så lidande på en haltande serie att en rak serie med tre möten torde bli den enda egentliga lösningen.
m-gois, som svar på din fråga; då jag är lite insatt så är jag övertygad om att Skövde skulle få ihop ett hyggligt lag till Allsvenskan (plats 10-16). De nyförvärv som nu ansluter är bra. Riktigt bra, men inte kända för publiken i södra allsvenskan. Dessutom är det 3-4 st till av god allsvensk nivå på väg in i slutet av juli eller i början av augusti, OM bitarna faller på plats med jobb, lägenheter etc. Det ser dock bra ut. Men som sagt, Förbundet har redan avgjort frågan. Dock undrar jag vad de hade beslutat om det hade varit så att penningstinna Örebro hade stått näst på tur? Undra sa flundra.
För svensk hockeys skull vore det kanske bra att övriga klubbar eller supporterföreningar till de allsvenska lagen ekonomiskt hjälper en broder i nöd så att HH (kanske) kan komma till start? Starta en insamling alltså. Det skulle ju räcka med 100 000 kronor per förening så klarar HH av sommaren. Men det är klart, sedan ska man ju börja spela i september också och det lär kosta, speciellt om man som nu riskerar att bli ett strykgäng.
Jag gör inget annat än snackar hockey med olika personer, som givetvis har varierande kunskap om hockey, och ingen har ens antytt att de skulle tycka att HockeyAllsvenskan skulle vara en fuskliga. Måste vara ett lokalt fenomen.
Jag går emot den rådande uppfattningen när jag skriver att Hammers styrelse gör helt rätt. De har fått medlemmarnas uppdrag att rädda klubben. Vem trodde att det skulle bli vackert som en rosenträdgård? Det Hammers nu gör är rena kloakdyngan. Gör de det för att de är genomonda personer? Självklart inte. De har armbågarna mitt i skiten för att de måste. Allt utspelas inför öppen ridå. Det typiska knivhuggeriet pågår för fullt i Halmstad, vilket inte är ovanligt i kristider. De självutnämnda profterna, ni vet de som HELA tiden vetat hur det skulle gå men av någon anledning varit tysta i goda tider, står nu och predikar för fulla halsar. Allt är bara fult och inget annat än fult. Hoppas vi har 16 lag till den allsvenska starten. För mig kvittar det vilka de 15 andra lagen är, men det skulle inte förvåna mig om Hammers är ett av de.
Jag går emot den rådande uppfattningen när jag skriver att Hammers styrelse gör helt rätt. De har fått medlemmarnas uppdrag att rädda klubben. Vem trodde att det skulle bli vackert som en rosenträdgård? Det Hammers nu gör är rena kloakdyngan. Gör de det för att de är genomonda personer? Självklart inte. De har armbågarna mitt i skiten för att de måste. Allt utspelas inför öppen ridå. Det typiska knivhuggeriet pågår för fullt i Halmstad, vilket inte är ovanligt i kristider. De självutnämnda profterna, ni vet de som HELA tiden vetat hur det skulle gå men av någon anledning varit tysta i goda tider, står nu och predikar för fulla halsar. Allt är bara fult och inget annat än fult. Hoppas vi har 16 lag till den allsvenska starten. För mig kvittar det vilka de 15 andra lagen är, men det skulle inte förvåna mig om Hammers är ett av de.
dena dåliga spiral hammers har hammnat i tror jag är svår att bryta
Hammers har 14 spelare klara.
Frågan är hur många som är viliga att rita på för
Hammers om dom får ett kontrakts förslag av dem
med risk för att inte få ut sin lön
och den som mot för modan skriver på
kan ju räkna med att för handla om kontraktet ett par gånger under säsongens gång
att inte veta fall klubb har en tränare mm
sen en annan de i denna ondacirkel är att folk inte våga lösa medlemms skap eller teckna säsongs kort för dom vill inte kasta bort pengarna fall
hammers inte kommer till spel
och att börja knappra på inkomster från biljeter och dyrligt så här tidigt så kan det nog bli svårt att få detta att gå runt hella säsongen
ne det se mörkt ut i Halland
Hammers har 14 spelare klara.
Frågan är hur många som är viliga att rita på för
Hammers om dom får ett kontrakts förslag av dem
med risk för att inte få ut sin lön
och den som mot för modan skriver på
kan ju räkna med att för handla om kontraktet ett par gånger under säsongens gång
att inte veta fall klubb har en tränare mm
sen en annan de i denna ondacirkel är att folk inte våga lösa medlemms skap eller teckna säsongs kort för dom vill inte kasta bort pengarna fall
hammers inte kommer till spel
och att börja knappra på inkomster från biljeter och dyrligt så här tidigt så kan det nog bli svårt att få detta att gå runt hella säsongen
ne det se mörkt ut i Halland
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Varanen wrote:Jag gör inget annat än snackar hockey med olika personer, som givetvis har varierande kunskap om hockey, och ingen har ens antytt att de skulle tycka att HockeyAllsvenskan skulle vara en fuskliga. Måste vara ett lokalt fenomen.
Berömt dig förr, Varanen, och jag tycker du är klockren på det nu också. Självklart är inte personerna i nya styrelsen genomonda människor som gör allting för att jävlas med människor. De tänker inte, "mohaha, Thelin har sagt upp lägenheten, nu ger vi den jäveln kalla handen, mohaha". De har min fulla beundran för att de ger sig in i skiten och vågar göra det som måste göras för att rädda föreningen. Det kommer innebära måånga obekväma beslut som kommer få folk att gå i taket, men det måste göras och det vet de om.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Varanen wrote:Jag gör inget annat än snackar hockey med olika personer, som givetvis har varierande kunskap om hockey, och ingen har ens antytt att de skulle tycka att HockeyAllsvenskan skulle vara en fuskliga. Måste vara ett lokalt fenomen.
Det som är så fantastiskt är att Halmstad inte verkar förstå att de kommer att få betala oavsett vad genom deras agerande.
Varanen wrote:Jag går emot den rådande uppfattningen när jag skriver att Hammers styrelse gör helt rätt. De har fått medlemmarnas uppdrag att rädda klubben. Vem trodde att det skulle bli vackert som en rosenträdgård? Det Hammers nu gör är rena kloakdyngan. Gör de det för att de är genomonda personer? Självklart inte. De har armbågarna mitt i skiten för att de måste. Allt utspelas inför öppen ridå. Det typiska knivhuggeriet pågår för fullt i Halmstad, vilket inte är ovanligt i kristider. .
Frågan är hur många medlemmar som varit med och givit uppdraget till nya styrelsen. Hammers kallade till fortsatt extra årsmöte bara timmarna innan mötet hölls.
Att sitta i en styrelse på den här nivån är ingen lek. Valda ledamöter måste agera med både ansvar och förnuft, vilket också innebär att förstå när det är dags att kasta in handduken. Ansvar har man inte bara mot den egna föreningen utan också mot alla andra som drabbas.
Med all den negativa publicitet som Hammers fått under lång tid, förtjänt eller oförtjänt, antar jag att goodwill och kreditvärdighet är nere på den absoluta botten. Till och med fansen är tveksamma till att köpa årskort. Det torde innebära att varje buss klubben hyr, varje kaka som köps till serveringen måste betalas kontant. Då finns det små ekonomiska möjligheter att lotsa klubben genom en hel allsvensk säsong.
Helt klart är att Hammers tappat allt sitt förtroendekapital. De åtgärderna de senast vidtagit ökar inte det heller. Men styrelsen har ändå gjort bedömningen att det i långa loppet är värt det. Spelare kan de alltid få till sig. Frågan är bara av vilken kvalitet. Däremot har Hammers agerat minst sagt konstigt vad gäller sin tränare. Han är (bör vara) den allra viktigaste personen efter styrelsen i deras lagbygge. Jo Halmstad har redan börjat betala för krisen och det kommer inte bli mycket lättare framöver.
Bennet - Det verkar ha gått dig förbi att det är allvarlig kris i Halmstad. Hur stor andel av föreningars medlemmar brukar vanligtvis bevista årsmötena? I det här fallet hade man inte gått om tid på sig och agerade därefter. På dig låter det som om en konkurs inte skulle drabba andra än Hammers-folk. Beslutet från en majoritet på årsmötet var att man skulle försöka undvika just det.
Vi är däremot helt överens om att det blir en minst sagt tuff säsong för Hammers. Nu måste de som älskar hockey i Halmstad visa ett enormt hjärta. Det gäller alla utan undantag. Annars bränns den här soppan vid.
Bennet - Det verkar ha gått dig förbi att det är allvarlig kris i Halmstad. Hur stor andel av föreningars medlemmar brukar vanligtvis bevista årsmötena? I det här fallet hade man inte gått om tid på sig och agerade därefter. På dig låter det som om en konkurs inte skulle drabba andra än Hammers-folk. Beslutet från en majoritet på årsmötet var att man skulle försöka undvika just det.
Vi är däremot helt överens om att det blir en minst sagt tuff säsong för Hammers. Nu måste de som älskar hockey i Halmstad visa ett enormt hjärta. Det gäller alla utan undantag. Annars bränns den här soppan vid.
Varanen wrote:Bennet - Det verkar ha gått dig förbi att det är allvarlig kris i Halmstad. Hur stor andel av föreningars medlemmar brukar vanligtvis bevista årsmötena? I det här fallet hade man inte gått om tid på sig och agerade därefter. På dig låter det som om en konkurs inte skulle drabba andra än Hammers-folk. Beslutet från en majoritet på årsmötet var att man skulle försöka undvika just det.
Naturligtvis har styrelsen ett ansvar att försöka rädda klubben men inte till vilket pris som helst. De har också ett ansvar att sätta stopp i tid. Den styrelse som var tilltänkt hoppade ju av bara dagarna innan mötet den 22/6. Då de granskat ekonomin mer ingående fann de att det saknades täckning för att våga ta det tunga ansvaret.
Att det sedan plockades ihop en styrelse över natten och det kallades till extra extra årsmöte kan ju innebära att många viktiga sponsorer och medlemmar aldrig fick säga sitt ifråga om ledamöter i nya styrelsen.
-
- c/o LL´s Forum
Sikon skrev (ungefär så här).För svensk hockys skull vore det kanske bra om övriga allsvenska klubbar eller supporterföreningar startade en insamling så att hammers kan starta i höst.
Jag har varit för insamlingar länge men inte till andra lag än mitt eget.Därimot har jag velat ökat hockyintresset i kronoberg genom att kanske sammarbeta med troja och taif.Detta förlag har tagits imot med blandade kännslor från alla tre klubbarna.Efter mycket snack med andra supportrar så har jag kommit fram till att det är bäst att enbart tänka på den egna klubben.Försöka hjälpa den i alldra högsta grad så att inte den hamnar i ekonomiska svårigheter.De klubbar som vill upp till högre nivåer måste nog börja jobba långsigtigt.Nu funkar Lakerspucken kanonbra. Tyvärr lite försent i mina ögon.Mycket pengar har missats pågrund av olika anledningar.Men hade Hammers börjat med något liknade för 5 år sen så kanske de aldrig hade kommit så här långt ner ekonomiskt.Lika dant är det med andra lag i ettan.De måste ut till allmänheten och berätta vad de har för mål och vad pengarna ska användas till om de ska starta något liknande Lakerspucken.
Det är alltid lättare att få folk till att skänka pengar när det finns ett mål och inte börjar när det är kris. Då har kanske eldsjälarna redan tröttnat och allmänheten har inte samma förtroende för klubben längre.
Folk säger till mig att pengar inte är allt men tyvärr så är det det i idrottssamanhang.Kvittar hur bra laget spelar nu för tiden. Finns det inga pengar så kan man bli nerflyttad pågrund av just förlite pengar.
Varför skyulle de andra lagen hjälpa just Hammers?????Då skulle ju AIK också haft hjälp.Nä hjälp det egna laget så att de aldrig hamnar i denna ekonomiska soppa oavsett vilket lag du håller på.
Men jag hoppas ändå att det reda upp sig för hammers fast jag är egoist
Jag har varit för insamlingar länge men inte till andra lag än mitt eget.Därimot har jag velat ökat hockyintresset i kronoberg genom att kanske sammarbeta med troja och taif.Detta förlag har tagits imot med blandade kännslor från alla tre klubbarna.Efter mycket snack med andra supportrar så har jag kommit fram till att det är bäst att enbart tänka på den egna klubben.Försöka hjälpa den i alldra högsta grad så att inte den hamnar i ekonomiska svårigheter.De klubbar som vill upp till högre nivåer måste nog börja jobba långsigtigt.Nu funkar Lakerspucken kanonbra. Tyvärr lite försent i mina ögon.Mycket pengar har missats pågrund av olika anledningar.Men hade Hammers börjat med något liknade för 5 år sen så kanske de aldrig hade kommit så här långt ner ekonomiskt.Lika dant är det med andra lag i ettan.De måste ut till allmänheten och berätta vad de har för mål och vad pengarna ska användas till om de ska starta något liknande Lakerspucken.
Det är alltid lättare att få folk till att skänka pengar när det finns ett mål och inte börjar när det är kris. Då har kanske eldsjälarna redan tröttnat och allmänheten har inte samma förtroende för klubben längre.
Folk säger till mig att pengar inte är allt men tyvärr så är det det i idrottssamanhang.Kvittar hur bra laget spelar nu för tiden. Finns det inga pengar så kan man bli nerflyttad pågrund av just förlite pengar.
Varför skyulle de andra lagen hjälpa just Hammers?????Då skulle ju AIK också haft hjälp.Nä hjälp det egna laget så att de aldrig hamnar i denna ekonomiska soppa oavsett vilket lag du håller på.
Men jag hoppas ändå att det reda upp sig för hammers fast jag är egoist
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Erok - Jag tror det var ironiskt menat med stödet till Hammers.
Visst många bäckar små, men i Hammers fall rör det sig om större strukturella problem. Att tidigt skapa intresse på en ort som inte haft hockey högt på programmet går att göra. Det är både Hammers och Lakers ett bevis på. Sedan gäller det att bibehålla intresset, utveckla arbetet med truppen, organisation osv. Kulturlagen har åtskilligt mycket mer erfarenhet givetvis. De har har lärt sig av sina misstag, såsom Hammers säkert lär sig av denna kris (om de hinner innan det är för sent) och Lakers av sina misstag. Jag hör ibland kritiska röster mot att Lakers öppet deklarerar att man vill ta efter det bästa i HockeySverige och försöka lära sig av de misstag andra klubbar redan gjort. Varför skulle det vara fel? Bara idioter vägrar ta intryck från omvärlden.
Visst många bäckar små, men i Hammers fall rör det sig om större strukturella problem. Att tidigt skapa intresse på en ort som inte haft hockey högt på programmet går att göra. Det är både Hammers och Lakers ett bevis på. Sedan gäller det att bibehålla intresset, utveckla arbetet med truppen, organisation osv. Kulturlagen har åtskilligt mycket mer erfarenhet givetvis. De har har lärt sig av sina misstag, såsom Hammers säkert lär sig av denna kris (om de hinner innan det är för sent) och Lakers av sina misstag. Jag hör ibland kritiska röster mot att Lakers öppet deklarerar att man vill ta efter det bästa i HockeySverige och försöka lära sig av de misstag andra klubbar redan gjort. Varför skulle det vara fel? Bara idioter vägrar ta intryck från omvärlden.
Varanen wrote:Bennet - Det verkar ha gått dig förbi att det är allvarlig kris i Halmstad. Hur stor andel av föreningars medlemmar brukar vanligtvis bevista årsmötena? I det här fallet hade man inte gått om tid på sig och agerade därefter.
En enkel lite fråga till dig "Ödlan" från en så "enkel" person som en Xoog.
Har du aldrig hört talas om stadgar?
Som utlysande av årsmöten etc?
Smaklig måltid å låt dig väl smakas av den vidbrända soppan.
//Xoogman
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
In Hoc Signo Vinces
Xoogman wrote:Har du aldrig hört talas om stadgar?
Som utlysande av årsmöten etc?
Precis! Kan aldrig tänka mig att ett nyval till riksdagen kan utlysas med några timmars varsel, hur stor krisen i Sverige än skulle vara.
Varanen wrote:De har fått medlemmarnas uppdrag att rädda klubben.
Oavsett om det "extra extra årsmötet" gått rätt till eller inte så kan man inte säga att styrelsen fått något uppdrag av medlemmarna eftersom alla medlemmar inte fått chansen att opponera sig/rösta.
Xoogman - Jo, jag har hört talas om stadgar. Utan att hållit mig ajour med Hammers sådana kan jag tänka mig att ordinarie årsmötet uppdrog åt valberedningen att fortsätta arbetet med att hitta en ny styrelse innan förbundets tidsfrist gått ut och att det ordinarie årsmötet då fortsätter, en form av ajounering. I många föreningar har styrelsen rätt att kalla till extra årsmöte, men det hade ju Hammers ingen. Jag vet inte vilket organ som styrde Hammers under tiden enligt vad deras stadgar anger. Märkligt vad Skövde-supportrarna blivit intresserade av stadgefrågor och inte minst Hammers stadgar. Jag behöver varken smaka på någon vidbränd eller sur soppa. Jag håller på Lakers.
Bennet - Jag ger mig inte in i någon jämförelse mellan Hammers årsmöte och Sveriges riksdagsval. Om nu saker och till inte gått enligt deras stadgar så är det upp till föreningens medlemmar att hantera situationen. Jag är inte insatt i deras stadgar och kan därför inte uttala mig om hur sakförhållandena ligger till, och det misstänker jag att du inte heller har en susning om.
Bennet - Jag ger mig inte in i någon jämförelse mellan Hammers årsmöte och Sveriges riksdagsval. Om nu saker och till inte gått enligt deras stadgar så är det upp till föreningens medlemmar att hantera situationen. Jag är inte insatt i deras stadgar och kan därför inte uttala mig om hur sakförhållandena ligger till, och det misstänker jag att du inte heller har en susning om.
Finns väl ingen anledning att hålla på "sagga" om detta det är ju redan historia. Man får hoppas att allt gått rätt till både för förbundets och Hammers skull. Har inte läst eller hört att det första mötet var ajournerat eller att valberedningen fick ett fortsatt uppdrag. Det må vara enligt stadgar eller ej, jag kan ändå inte se att det blev en rättvis process där alla medlemmar fick möjlighet att närvara.
Ja så kan man idag läsa i HP att Hammers återigen är utan tränare. tommy Jansson valde att inte fullfölja.
Det mest intressanta är att ledningen i Hammers anser att de har en starkare trupp än förra året, visserligen bygger de det på att de som de har tänkt sig verkligen väljer Hammers.
Men en liten fråga, behöver de ingen träning. Att träna individuellt är väl en sak men det bör väl vara ett metodiskt uppläögg på träningen
Det mest intressanta är att ledningen i Hammers anser att de har en starkare trupp än förra året, visserligen bygger de det på att de som de har tänkt sig verkligen väljer Hammers.
Men en liten fråga, behöver de ingen träning. Att träna individuellt är väl en sak men det bör väl vara ett metodiskt uppläögg på träningen
Jag vet att man har individuell träning men den brukar vara upplagd efter ett individuellt schema som är fastställt av tränaren och som bygger på individens tester och utifrån det behov.
Men du kanske har rätt. det kanske är onödigt att ha en tränare anställd. det räcker att anställa dem till den dagen då laget går på is. Om det är så du menar så har ju andra lag dragit på sig en onödig kostnad. Då borde de istället ta efter hammers modell. Kvitto på detta får vi väl senare i höst. Går det lika bra för Hammers som för övriga lag. Ja, då har du rätt.
Men du kanske har rätt. det kanske är onödigt att ha en tränare anställd. det räcker att anställa dem till den dagen då laget går på is. Om det är så du menar så har ju andra lag dragit på sig en onödig kostnad. Då borde de istället ta efter hammers modell. Kvitto på detta får vi väl senare i höst. Går det lika bra för Hammers som för övriga lag. Ja, då har du rätt.
http://insamling.sida.nu/
Sledgehammers har nu startat en frivillig insamling till Halmstad Hammers HC.
Sledgehammers har nu startat en frivillig insamling till Halmstad Hammers HC.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Så bra, helt fantastiskt, vilket utomordentligt förundransvärt initiativ av supporterklubben. Nu kanske spelarna i Hammers kan slå av en klubba eller två i en match utan att behöva bli bänkade för det. Eller varför inte ett litet pengatillskott i löneportmånnän till spelare och ledare, för där skralar det ju en hel del hos Halmstad Hammers, eller iaf gjorde.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Känner igen detta intiativ. Var det inte en syster klubb i stan som var riktigt illa ute för ett par år sedan. Sen gick ju deras supporterklubb in med lite insamlade pengar. ca 150 000 kr om jag inte minns fel.
Härligt jobbat i alla fall. Det är så ett supporterhjärta skall fungera. Ställ upp för laget man älskar mest.
Bra jobbat sledgehammers
Härligt jobbat i alla fall. Det är så ett supporterhjärta skall fungera. Ställ upp för laget man älskar mest.
Bra jobbat sledgehammers
I always tell the truth, even when i lie
Hammers har fortfarande stora skulder o nu får de inte använda ishallen längre!
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=73149
http://www.hallandsposten.se/artikel.asp?oid=73149
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Det är vardagsmat nuförtiden. Man reagerar knappt.
Utan att dra några andra liknelser, så är det ungefär som nyhetsrapporteringen om självmordsbombare i Israel/Palestina. Man tittar på tv:n, lyssnar på vad de säger och tänker: -Jaha, idag igen! Sedan återgår man till betydligt viktigare saker, som att bestämma om man ska ha kolasås eller chokladsås på glassen. En sorts avtrubbning.
Det lite "lustiga" i Hammers ekonomiska förehavanden, är att många fans lägger skulden på Hallandsposten, som rapporterar om det.
Utan att dra några andra liknelser, så är det ungefär som nyhetsrapporteringen om självmordsbombare i Israel/Palestina. Man tittar på tv:n, lyssnar på vad de säger och tänker: -Jaha, idag igen! Sedan återgår man till betydligt viktigare saker, som att bestämma om man ska ha kolasås eller chokladsås på glassen. En sorts avtrubbning.
Det lite "lustiga" i Hammers ekonomiska förehavanden, är att många fans lägger skulden på Hallandsposten, som rapporterar om det.
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Nu har 'dokusåpan - Halmstad Hammers' nått kulmen av pinsamhet, kan det bli än mer värre? Jag är nästan benägen att hålla med vissa skribenter som skriver att Halmstad Hammers tar man inte på allvar - vilken parodi!!
Ville Koivula, välkommen till Halmstad Hammers...
Ville Koivula, välkommen till Halmstad Hammers...
Last edited by C70T5 on 22 July 2005, 16:01, edited 1 time in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Eländet tycks aldrig ta slut i Halmstad. Var det så att intäckterna för försäljningen av hockeyskolan skulle användas till att betala skulderna till kommunen?
Lite känns det som om mönstert går igen, innan så drogs man med gamla skulder för utbildningsbidragen som tydligen kom som en överaskning för Hammers vilket var orsaken till den dåliga ekonomin, nu är det synder den gamla styrelsen orsakat som gör att man ligger illa till ekonomiskt och gör att man har skatteskulder och skulder till kommunen som ej kunnat regleras.
Lider med supporters till klubben, men det känns lite patetiskt att man spyr galla över Hallandsposten för att dom skriver om detta med skulder till kommun och stat.
Lite känns det som om mönstert går igen, innan så drogs man med gamla skulder för utbildningsbidragen som tydligen kom som en överaskning för Hammers vilket var orsaken till den dåliga ekonomin, nu är det synder den gamla styrelsen orsakat som gör att man ligger illa till ekonomiskt och gör att man har skatteskulder och skulder till kommunen som ej kunnat regleras.
Lider med supporters till klubben, men det känns lite patetiskt att man spyr galla över Hallandsposten för att dom skriver om detta med skulder till kommun och stat.